Geen werk

Pfff ik ben helemaal radeloos! Ik MOET werk hebben, en heel snel ook! Momenteel heb ik nog een baan als gastouder, maar omdat het een-na-jongste kind na de vakantie naar school gaat, heb ik dan nog maar 1 kind over, wat niet meer opleverd dan 3,50 netto per uur! Tja dan kan ik net zo goed folders gaan lopen ofzo…

Ik solliciteer me suf, maar overal afwijzingen of geen vacature beschikbaar! Ik ben ook bereid me te laten omscholen, maar dat kan nergens binnen een bedrijf! Nu zit ik er aan te denken om een voltijd studie hbo te gaan doen, want mbo heb ik al afgerond. Weet iemand hoe het dan zit met de sutifinanciering? Mijn vriend werkt fulltime, maar van zijn inkomen kunnen we net de vaste lasten betalen! Ik moet dus zorgen voor het eten zeg maar… zal dat kunnen met een studiefinanciering? En eventueel een bijbaantje?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hoii Anouk, Volgens mij is 3.50 onder het wettelijk minimum loon…ik zou dat eerst even na kijken als ik jou was.
Je krijgt dan wel studiefinanciering… een oom van Chris werkt voor de IB-groep.en zijn tante is de baas er van (Informatie Beheer Groep) Je zou eens op de site van IB-Groep kunnen gaan kijken.
Ik denk alleen niet dat je zoveel overhoudt, want het meeste gaat al naar de school toe…

Je kan ook altijd IB-Groep even bellen voor Informatie.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 09 May 2010 11:57:59

Stufi krijg je alleen maar tot 27 jaar als het goed is, maar geloof me meid das ook geen vetpot. Heb je al bij uitzendbureaus gekeken of zijn er geen gastouderbureaus die andere kindjes voor je hebben om op te passen?? Informeer ook eens naar je recht op WW want dat kan misschien ook even een overbrugging zijn.

Oh ja en duim duim duim dat je snel wat anders hebt.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Studiefinanciering houd je niet veel aan over als je dat al krijgt je hebt dan echt nog wel een baantje erbij nodig wat me dan wel weer zwaar lijkt, studie, werk, huishouden en een kind. Wat voor werk zoek je?

Groetjes

Studiefinanciering krijg je tot je 30ste… maar alles is zo snel veranderd, kijk ff op hun site.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Toen ik zelf studeerde, alweer zo’n 16 jaar geleden, was de studiefinanciering 125 gulden als je thuis woonde en rond de 400 gulden als je op kamers zat. Terwijl het lesgeld TOEN AL minstens 2000 gulden was, zonder enig studieboek. Hoe mijn ouders twee studerende dochters hebben ‘onderhouden’ is mij een raadasel, want studeren is nu eenmaal duur. Ik snap dat je je best wilt laten omscholen, wil ik ook weleens. Maar ik doe het niet omdat ik dan mijn parttime salaris mis en daarvan kunnen wij de hypotheek en wat lasten betalen. Dan heeft mijn vriend een fulltime baan. Ik zou niet zo graag helemaal niks meer verdienen. Van de stufi is het echt onmogelijk om jezelf te onderhouden, die is echt bedoeld om BIJ TE LEGGEN bij de studie. Studeren kost je eigenlijk alleen nog maar meer geld. Als je wilt studeren, zou ik eens gaan zoeken naar de combi leren en werken. Dat heb ik ook eens gedaan. Maar helaas zijn daarin weinig parttime mogelijkheden. En je moet rekening houden met stages en hoe je dat dan gaat doen. Of een thuisstudie? Wel goed dat je verder kijkt en als je iets graag wilt, vind je voor alles wel een oplossing. Surf eens rond en kijk eens wat de mogelijkheden zijn? Succes meis!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hoeveel uur wil je gaan werken? Want dan heb je zelf ook weer oppas nodig natuurlijk.

Waar vrij veel vraag naar is, is in de zorg
Madelon is nu bezig voor verzorgend ig en werkt daarnaast in opleiding 32 uur. Bij haar in de klas zitten ook vrouwen die zwanger zijn en net zo oud als ik zijn (42)

Hier is daar in ieder geval veel vraag na.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

quote:
Studiefinanciering krijg je tot je 30ste.. maar alles is zo snel veranderd, kijk ff op hun site.

Toen ik nog op school zat was het 27 dan is het dus verhoogd de leeftijd.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor jullie reacties!
Studifinanciering kun je tot je 30ste aanvragen en kun je zelfs tot na je 30ste krijgen, dat had ik al op de site gevonden. Stom stom stom van mij, ik kan dan wel een studifinanciering krijgen, maar dat schoolgeld ja, daar had ik even niet bij stil gestaan… Tja en ideaal lijkt het me ook niet!

Wat die 3,50 betreft… Je krijgt als gastouder per kind/per uur betaald, dus als ik in dat gezin nog 1 kindje heb, is er 5 euro bruto per uur (vastgesteld bedrag door de nieuwe wet) te verdienen en daar moet 30% van aan de kant voor de belasting!

Omdat wij financieel behoorlijk in de moeilijkheden zijn gekomen door mijn ziekte tijdens de zwangerschap (als gastouder krijg je maar 6 weken een deel van je inkomen doorbetaald) en mijn zwangerschapsverlof (een bepaald percentage van je laatst verdiende loon via UWV, en mijn laatste weken voor ik in de ziektewet ging heb ik halve dagen gewerkt!) En doordat ik direct na het verlof aan mijn hand geopereerd werd en wij inmiddels bij een nieuw Gastouderbureau zitten waar ze niet aan doorbetaalde 6 weken ziektewet doen…
Een aantal factoren bij elkaar dus, die er voor hebben gezorgd dat we behoorlijke achterstanden hebben opgelopen! We zitten al heel lang bij een bank voor schuldhulpverlening. Alleen mijn loon kwam daar binnen, en hoewel we al heel lang schuldenvrij zijn (behalve studischuld) zijn we daar toch gebleven omdat het zo handig was. Van Danny’s inkomen deden we boodschappen en hadden we onze mobiele abonementen en een leesmap etc…
Alleen ben ik sinds november vorig jaar van de afdeling jongeren naar de volwassenen gegaan bij die bank. Ze hebben mij destijds alleen een brief gestuurd met de naam van mijn nieuwe contactpersoon aan wie ik in het vervolg mijn brieven moet doorsturen.
Vorige maand kwam ik er achter dat ze bij volwassenen helemaal niks meer voor je regelen… Ik heb dus al die tijd brieven doorgesturud van betalingsherinneringen, en dan zouden zij het regelen zoals altijd… Nou niet dus! Toen ik een regeling wou treffen met menzis voor de eigen risico, vroegen ze of ik dan gelijk een regeling wou voor de overige openstaande bedragen??? Dat heb ik dus nooit geweten!
Dinsdag heb ik daar een gesprek en ga ik er weg, als ik toch alles zefl moet doen, dan ook graag helemaal!
Nu heb ik alles berekend, en kunnen we van Danny’s loon de vaste lasten betalen, en moet ik zorgen voor eten enzo, en de achterstanden weer inlopen… Ik werkte altijd 2 dagen van 11 uur, maar in een reguliere baan moet ik nu minimaal 32 uur werken om alles nog financieel te kunnen redden! Ik vind dat helemaal niet leuk, het liefst ben ik meer bij de kinderen, maar momenteel heb ik geen keuze!

Nu praatte ik vanmiddag met mijn schoonzusje. Zij loopt stage bij een verslavingszorg instelling waar ik laatst heb gesolliciteerd. Helaas ben ik afgewezen, maar toch is dat altijd al mijn droom geweest. Zij vertelde mij dat ik in september zou kunnen beginnen met een duale baan, 1 dag naar school de opleiding SPH volgens, en 3 of 4 dagen werken. Dan ben je daarna verplicht 2 jaar er te blijven werken, maar dat is alleen maar wat ik graag wil! De eerste 4 jaar heb ik dan zeker werk, en tot september kan ik gastouder blijven, daarna gaat dat kindje naar school.
Morgen ga ik bij die instelling informeren hoe dit zit en of dit kan. Ik hoop het zo!!!
Pfff een heel verhaal, haha! sorry!

Nou, ik hoop dat het gata lukken.

Heb een tijdje geleden op een zelfde soort baan gesolliciteerd. Alleen dat icm de studie MDW. Helaas hadden 300! anderen ook gereageerd en hebben ze iemand gekozen met meer ervaring met de doelgroep (dat heb je met omscholen… ;-S). Hm… niet echt ene opbeurend verhaal voor jou! Sorry, maar ik bedoel vooral te zeggen dat ik snap dat je zo’n baan wilt, ik was er zelf ook mee bezig.

Lijkt me heel vervelend om financieel zoveel zorgen te hebben. je vind vast wel wat! Kun je in de tussentijd niet achter de kassa bij de AH ofzo? Bij een redelijk laag gezinsinkomen krijg je echt heel veel van de kosten van kinderopvang terug van de belasting. Als je dan een koopavond erbij pakt dat je man thuis is en de kids slapen en je maakt zo 30 uur, kom je misschien ook al een eind.

In ieder geval succes, ik duim voor je dat je snel iets vind!

liefs

Wat een verhaal! Wat ontzettend vervelend is dat allemaal gegaan. En wat een ontzettende slechte bank trouwens.

Ik hoop echt dat het wat word bij die instelling. Ik ga in elk geval voor je duimen.

En anders inderdaad misschien een baantje wat iets minder leuk is al is het maar voor tijdelijk, om misschien weer even wat minder zorgen over geld te hebben.

Liefs

Tjah… Ik ben momenteel bereid om alles aan te pakken, schoonmaakwerk, productiewerk, callcentre werk in een winkel… In totaal al 22 sollicitaties gedaan, maar niks! En dan zeggen ze altijd, als je wilt werken kun je ook werken! nou niet dus!
Het meest lullige vind ik nog wel dat ze overal iemand met ervaring willen, maar hoe kun je nou ervaring opdoen als je zonder nergens word aangenomen! En ik merk, op mijn 26ste, dat ik voor heel veel banen al te oud ben! Ze hebben liever een schoolverlater of een 17 jarige! Echt lastig hoor!

Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen!!
Ik zelf studeer ook, en ik krijg vrijwel geen stufie… echt niet van te leven dus.

Hoop dat je iets kan vinden!
Liefs, Anne

Hoi
ik ben zelf bezig om in september met een fulltime studie Hbo te beginnen. Omdat ik een alleenstaande moeder ben krijg ik vrij veel stufi en kan ik ervan rondkomen. Je kan het idd tot je 30ste aanvragen en daarna loopt het door na je 30ste als de studie dus na je 30ste nog niet klaar is.
Het is idd geen vetpot, en zeker als je een inkomen hebt van je man/vriend, heb je niet zo heel veel rechten op veel stufie.
Maar schoolgeld is geen 2000. (per jaar). Mbo is nu 1031 per jaar en Hbo 1620. Dit kan je in maximaal 10 termijnen betalen.
Boeken kan je 9 van de 10 keer tweedehands krijgen.
Het is een afweging waard hoor, nu word je nog geholpen door Ib-groep, over 4 jaar niet meer.
Bij de IB groep informatie lijn kan je vragen op hoeveel je recht hebt. Heb ik ook gedaan (wel 3 keer, kon het gewoon niet geloven).
Heel veel succes met alles,
Groetjes, Boukje