Bedankt voor jullie reacties!
Studifinanciering kun je tot je 30ste aanvragen en kun je zelfs tot na je 30ste krijgen, dat had ik al op de site gevonden. Stom stom stom van mij, ik kan dan wel een studifinanciering krijgen, maar dat schoolgeld ja, daar had ik even niet bij stil gestaan… Tja en ideaal lijkt het me ook niet!
Wat die 3,50 betreft… Je krijgt als gastouder per kind/per uur betaald, dus als ik in dat gezin nog 1 kindje heb, is er 5 euro bruto per uur (vastgesteld bedrag door de nieuwe wet) te verdienen en daar moet 30% van aan de kant voor de belasting!
Omdat wij financieel behoorlijk in de moeilijkheden zijn gekomen door mijn ziekte tijdens de zwangerschap (als gastouder krijg je maar 6 weken een deel van je inkomen doorbetaald) en mijn zwangerschapsverlof (een bepaald percentage van je laatst verdiende loon via UWV, en mijn laatste weken voor ik in de ziektewet ging heb ik halve dagen gewerkt!) En doordat ik direct na het verlof aan mijn hand geopereerd werd en wij inmiddels bij een nieuw Gastouderbureau zitten waar ze niet aan doorbetaalde 6 weken ziektewet doen…
Een aantal factoren bij elkaar dus, die er voor hebben gezorgd dat we behoorlijke achterstanden hebben opgelopen! We zitten al heel lang bij een bank voor schuldhulpverlening. Alleen mijn loon kwam daar binnen, en hoewel we al heel lang schuldenvrij zijn (behalve studischuld) zijn we daar toch gebleven omdat het zo handig was. Van Danny’s inkomen deden we boodschappen en hadden we onze mobiele abonementen en een leesmap etc…
Alleen ben ik sinds november vorig jaar van de afdeling jongeren naar de volwassenen gegaan bij die bank. Ze hebben mij destijds alleen een brief gestuurd met de naam van mijn nieuwe contactpersoon aan wie ik in het vervolg mijn brieven moet doorsturen.
Vorige maand kwam ik er achter dat ze bij volwassenen helemaal niks meer voor je regelen… Ik heb dus al die tijd brieven doorgesturud van betalingsherinneringen, en dan zouden zij het regelen zoals altijd… Nou niet dus! Toen ik een regeling wou treffen met menzis voor de eigen risico, vroegen ze of ik dan gelijk een regeling wou voor de overige openstaande bedragen??? Dat heb ik dus nooit geweten!
Dinsdag heb ik daar een gesprek en ga ik er weg, als ik toch alles zefl moet doen, dan ook graag helemaal!
Nu heb ik alles berekend, en kunnen we van Danny’s loon de vaste lasten betalen, en moet ik zorgen voor eten enzo, en de achterstanden weer inlopen… Ik werkte altijd 2 dagen van 11 uur, maar in een reguliere baan moet ik nu minimaal 32 uur werken om alles nog financieel te kunnen redden! Ik vind dat helemaal niet leuk, het liefst ben ik meer bij de kinderen, maar momenteel heb ik geen keuze!![]()
Nu praatte ik vanmiddag met mijn schoonzusje. Zij loopt stage bij een verslavingszorg instelling waar ik laatst heb gesolliciteerd. Helaas ben ik afgewezen, maar toch is dat altijd al mijn droom geweest. Zij vertelde mij dat ik in september zou kunnen beginnen met een duale baan, 1 dag naar school de opleiding SPH volgens, en 3 of 4 dagen werken. Dan ben je daarna verplicht 2 jaar er te blijven werken, maar dat is alleen maar wat ik graag wil! De eerste 4 jaar heb ik dan zeker werk, en tot september kan ik gastouder blijven, daarna gaat dat kindje naar school.
Morgen ga ik bij die instelling informeren hoe dit zit en of dit kan. Ik hoop het zo!!!
Pfff een heel verhaal, haha! sorry!