Geen warm eten meer

hoi meiden,

Lieke nu 11 maanden eet sinds aantal dagen geen groente meer.
Heb al van alles geprobeerd.
Als ze haar bordje aan ziet komen is het al krijsen en heeft ze nog niet eens een hap gehad!
Yogurt gaat er natuurlijk wel in dat vindt ze lekker.
Brood en drinken gaat ook goed. Ik heb het al een aantal dagen genegeerd maar het is nog niet over.
Heb al een ander bordje gepakt, hielp niet.
Met ons mee laten eten geen succes!
Ander smaakje wat ze eerst altijd lekker vond wil ze ook niet.

Ze krijgt wel weer een tandje, maar hoellang kan dit gaan duren voordat ze weer normaal eet?
En moet ik het toetje dan wel geven??
De pap van 19.00 heeft ze zo op want dan heeft ze wel honger natuurlijk.

Mij lijkt het echt uitproberen, verder levendig genoeg etc.

Iemand tips??

groetjes Gytha

Jaaaaaaaaaaaaa, rond het jaar: uitproberen!

Toverwoord: negeren!

Toverformule: geen alternatieven aanbieden! (want daar zijn ze juist op uit: lekkerdere alternatieven).

Eet ze niet, dan eet ze niet! Als eettijd voorbij is, alles opruimen en klaar ermee!
Mijn maatstaf met onze meiden was altijd: als ze 's ochtend niet extra gulzig hun ontbijt eten, zijn ze niet met honger naar bed gegaan. Ze hebben het allemaal rond het jaar dat ze vreemd gaan doen met eten.

Bij ons kregen ze ook geen toetje als ze geen warm eten aten. (Nog steeds niet trouwens). Jammer dan.

Klinkt heel streng maar het is wel de manier om ze te laten weten dat er niet met papa en mama te sollen is. Als je hierin volledig met het kind meegaat is het eind zoek voor je er erg in hebt.

Alle sterkte met de kleine meid die een eigen willetje aan het ontwikkelen is.

Groetekes, Sje

lijkt echt uitproberen hoor sje,

vannavond met ons mee laten eten macaroni.
Vanmiddag ook geen koekje gegeven.
En of ze honger had, ze heeft nog niet veel gegeten maar zonder strijd dus we gaan vrolijk zo verder.
Na een paar happen deed ze de mond dicht en heb het toen weggedaan.
Wat een pittige tante zeg! Van wie zou ze het hebben?
Het is nu ook een periode om haar eindelijk aan de stukjes te krijgen of met ons mee te laten eten.
Nou en ze kan het goed het goed kauwen hoor! Echt een streken makertje.
Maar wel moeilijk hoor moet hier echt mee leren omgaan.

Komt goed de aanhouder wint en dat ben ik deze keer haha Streng he?

groetjes Gytha

Je bent helemaal niet streng, je bent consequent en daar hebben jullie allemaal alleen maar profijt van straks! Lieke zal er nu niet blij mee zijn, maar ze heeft er wel veel aan dat ze weet waar ze aan toe is met je. Dus lekker consequent en “streng” blijven!

Groetekes, Sje

Kinderen zijn het meest gebaad bij DUIDELIJKHEID en bij consequentie! Het volkomen negeren, lijkt mijn, het beste. Het is af en toe best moeilijk denk ik als je zo’n smoeltje ziet lachen…! Mijn vader is onderwijzer geweest en die zei het ook altijd. Kinderen voelen zich het veiligst en het prettigst in een omgeving waar regels zijn zodat ze zich aan iets op kunnen trekken. En dat begint al heeeeeeeel vroeg!

Volhouden hoor! Wij moeten er waarschijnlijk nog aan, maar we kunnen ons er alvast op voorbereiden!

Nog een paar weekjes te gaan en dan zit je in hetzelfde schuitje!

Groetekes, Sje

hahaha dan heten we jou ook welkom in het peuterwereldje judith
Morgen moet lieke een dagje naar oma, heb haar al instrucies gegeven hoe ze er mee om moet gaan. Vondt ze niet zo prettig maar het moet even!
Morgen krijgt ze gewoon nog een dagje macroni wat gemeen he

Maar ja denk anders dat we er niet doorheen komen.

Bedankt Sje je reactie pept me weer erg op, wordt er zo moedeloos van he maar met zo’n reactie heb ik weer doorzettingsvermogen om door te gaan.
Je bent zo gauw bang dat ze te weinig krijgen!
Bedankt.

groetjes gytha

Ze krijgen echt niet te weinig. Door de dag heen halen ze overal voedingsstoffen vandaan dus dat komt echt wel goed. Als ze maar genoeg vocht binnenkrijgen.

Wat je evt. nog zou kunnen proberen is vanaf 2 uur voor het avondeten niks meer te drinken geven. Dan is de maag ook veel minder gevuld bij het warm eten en dan is de kans ietsje groter dat ze misschien toch iets eet.

Je ziet het, ook wij mama’s doen aan uitproberen. Haha!

Groetekes, Sje

hahah ja ja inderdaad,
Vanmiddag was ze zo nukkig dat ze ook niet veel dronk heb het toen ook weggezet,
en inderdaad ze heeft wat warm gegeten Niet veel maar zonder gehuil! Daar was ik al blij mee.

Ach we komen er wel Sje haha

groetjes Gytha

Welja joh, we komen er wel. Ach, tegen de tijd dat ze in de echte puberteit zijn over dik 10 jaar, dan verlangen we terug naar deze simpele peuterpuberteitperiode! Wedden?! Haha!

Groetekes, Sje

waaaaaaaaaaaahhhhh denk ik ook Sje.
En als ze 18 zijn zullen ze wel niet meer pitsen met eten.

hahahaha

groetjes Gytha

Nee, dan zitten ze niet meer te pitsen want dan koken ze elke dag een studentenprutje waar niks geks in zit of ze zitten dagelijks aan de pizza’s, broodjes shoarma enzo.

Groetekes, Sje

Die van mij eet gelukkig (nog wel) s’avonds maar laat altijd wat staan heeft dan geen honger meer ofzo maar als hij van iemand eten krijgt eet ie het wel op!?!?

Maar het fruithapje eet nu sinds een week maar voor de helft… Kan dit misschien komen omdat ie vorige week 2x vers heeft gehad of heeft ie gewoon trek?

Hij begint altijd heel goed en kan het soms niet bij benen hoe snel ie gaat maar dan zit ie op een geven moment vol en dan duwt ie me weg met zijn handje (ze zijn soms zo slim )

Heeft iemand een tip voor het geven van een fles?

Beetje raar maar meneertje is heel nieuwsierig want als papa of iemand anders maar voorbij loopt wilt ie alles zien wat er gebeurt… En drukt dan met zijn handje de fles naar beneden en wilt dan wel drinken maar dat lukt niet omdat alles naar beneden loopt… Ik probeer al zijn handje vast te houden maar dat helpt niet echt… O ja of hij gaat aan me haren trekken…

Met Anna zitten we nu in de ‘dreumes’ tijd!!

Ach ja, alles heeft zo z’n charmes…

In ieder geval weeten we zo wat er aan komt. We staan al klaar met de strijd bijl!!!!!! (uiteraard in de goede zin van het woord he!)