Geen verse vaste voeding willen

Hallo,

Sinds een weekje wil ons meisje geen verse groentehap meer eten. Ze wil enkel nog potjes en dan de bio versie van Hipp. Die eet ze bijna helemaal leeg (190 gr) terwijl ze uit andere potjes max 100 gr eet. Nu wisten we al dat we een dame met karakter hadden, maar is dit er niet een beetje over? We blijven vers aanbieden, maar ze weigert steevast na een half hapje haar mond open te doen. Met de fruithap ongeveer hetzelfde. Maar hier eet ze toch nog een beetje van vers. Nooit helemaal leeg terwijl uit een potje wel.
Iemand tips of ervaring?

Groetjes,

Tamara

balen he, als ze jouw kookkunsten wat minder waarderen?? Tja, je kan natuurlijk gewoon de potjes blijven gegeven, is ook goed spul. En anders niets anders aanbieden, alleen jouw hapje? En heeeeeeeeeeel fijn malen, zodat t lijkt op een potje? Oohja, heb ik ook eens gelezen. Eerst half om half, beetje potje, beetje dat van jou en dan het potje telkens minderen!!! Dat lijkt me wel een goeie, helemaal alssie werkt

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Lilypie Breastfeeding Ticker

Hallo Mama Kim,

Ik ga dat half om half vandaag proberen. Bedankt voor de tip! Het fijnmalen helpt niet, in de babycook wordt het heel fijn, net gepureerd. Ook dit moet ze niet… Wat een mama lijden kan Maar ja, er zijn ergere dingen!
Bedankt voor de tip!

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

En lukt het nu met vers fruit??
Wij hebben hier ook zo’n probleem, vandaag een peer heel fijn gemaakt met liga erdoor en nee hoor ze laat het zo uit haar mondje lopen haha
potjes vindt ze veel lekkerder.
Ik dacht zal eens een keer vers maken nou mooi niet dus.
Heb je al half om half geprobeert?? en zo ja hoe ging dat??
Lieke krijgt ook een tandje dus misschien dat dat ook meespeelt.

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 19 Nov 2007 13:14:24

Hallo Gytha,

Half om half geprobeerd, maar het had geen zin. De lepels potjesvoeding gingen er in en de verse spuugde ze terug uit… Ze is ook in een hele lastige periode. Veel huilen, altijd pakken… Sprongetje? Of gewoon een tijdelijk dipje. We komen er wel weer uit!

Groetjes,

Tamara

hey tamara
ze gaan gelijk op onze kleintjes

hier ook weer zo’n periode.
huilen onrustig, niet alleen willen spelen,niks is leuk. waarschijnlijk sprongetje en een tandje op komst. pfffff
ben wel benieuwd wat ze dalijk weer kan!!
lieke zwaait al!! eerst dachten we het is toeval maar als wij daag zeggen zwaait ze haha Op cb zeiden ze vanmorgen ook dat ze al echt zwaaide!
ben zo trots, we genieten er van!
maar die periodes zijn wel vervelend he pfff

groetjes gytha

Hey Gytha,

Idd leuk als ze weer iets nieuws kunnen! Fijn dat Lieke zwaait! Lijkt me erg leuk! Hier problemen nu met eten. Topic gepost. Soms weet ik het niet meer… Sommige periodes is ze zo een vrolijk en blij kind, andere moet ze weer constant aandacht… Ze probeert te kruipen, en dat lukt natuurlijk nog niet waardoor ze erg gefrustreerd raakt… Maar altijd als ze lacht is mijn dag goed!
Kleine wondertjes he!

Groetjes,

Tamara