Geen vaste hap willen

Een beetje tips gevraagd,
onze kleine meid van maand wil geen brood eten en is een beetje lui volgens mij
ze krijgt nog steeds2 -3 flessen op een dag
warm eten gaat er soms wel in, brood gaat gewoon als een hapje heel soms een hele boterham, maar voor dat ze een dutje gaat doen wil ze geen brood
fruit en een koekje gaan er prima in
water en limonade ook wel
ze krijgt dan peutermelk met pap erdoor voor de ochtend

wie heeft er tips om toch over te stappen naar brood zodat ze daar een maaltijd aan heeft?

Doe wat jezelf het beste lijkt

Hoe oud is ze? Dat is namelijk weggevallen in je bericht en zo lijkt het net of ze 1 maand oud is. Dan is het namelijk logisch dat ze nog geen brood wil eten.

Groetekes, Sje

hah, ja dat is weggevallen idd,
ze is 16 maand oud en heerlijk actief overdag, ze heeft totaal geen zitvlees, behalve als Bumba op de tv is , dat is natuurlijk een superheld!

De kinderstoel is ook al zo.n opstakel daar wil ze ook niet inzitten.

Geniet ervan!

met 16 mnd moet ze idd al een boterham kunnen eten, en je geeft nog steeds pap lees ik, zit ze daar misschien ook niet vol van waar ze daardoor geen brood wilt.
en die 2- 3 flessen zijn dat ook allemaal papflessen?

hoi
ook als ze s morgens alleen eeb broodje voorgeschoteld krijgt gaat dat er niet altijd in, soms een halve daarbij geefik dan een fles groeimelk met een beetje rijstebloem erdoor.

tussen de middag krijgrt ze dan een fles met ook een klein beetje rijstebloem omdat de boterham direct wordt afgewezen.

s avonds een dikke papfles als ze niet heeft gegeten, anders heeft ze met ons mee gegeten of een potje met een toetje

Geniet ervan!

Ik zou haar gewoon een klein beetje melk geven en brood, zowel in de ochtend als in de middag, dan maar een paar dagen minder eten en dan weten ze vaak wel dat er geen flesvoeding meer komt. Kinderen kunnen vaak wel een paar dagen met minder eten. En als ze toch honger krijgt, dan brood aan bieden.

Succes er mee

Hoeveel cc geef je haar in de fles? Want als ze brood eten is 100 a 150cc voldoende. Krijgt ze niet teveel flesvoeding zodat ze geen ruimte heeft voor een boterham? Eventueel eerst brood laten eten en daarna pas de fles aanbieden.
Het is ook belangrijk om het eten gezellig te houden, laat haar niet merken dat je het vervelend vind dat ze niet eet. Dan geef je haar de kans om er een machtspelletje van te maken.
Die papfles 's avonds zou ik sowieso laten vallen. Die kleine moppen zijn slim genoeg om te weten dat ze toch nog wel een papfles krijgen als ze hun eten laten staan. Het kan echt geen kwaad als ze een keer zonder eten naar bed gaat.
Gewoon aanbieden en als ze niet eet dan maar niet. Ze hebben snel genoeg door dat ze niks anders krijgen en dus gewoon moeten eten wat de pot schaft.

groetjes Ramona

Bedankt voor alle tips, het is net of de kleine meid het heeft gehoord, wnt sinds ik de vragen heb gesteld is ze begonnen met eten van brood

nu krijgt ze s morgens en s middag een plak brood en een bekertje melk erbij.
gaat prima dus

bedankt

Geniet ervan!