Geen tussen de middag slaapje meer

Mijn dochtertje van net 2 jaar, slaapt nauwelijks nog tussen de middag. Ik leg haar wel even op bed maar slapen doet ze niet. Ze kwebbelt en roept zo af en toe “mamma”. (ik kom niet natuurlijk)

Als ze geen tukje doet dan is ze rond etenstijd niet te genieten! watwe nu dus vaak hebben.

Laten jullie je kindje echt liggen tot het slaapt? Wat is wijsheid?

Groetjes Esther

zolang ze niet huilt (niet te lang huilt) zou ik haar wel even laten liggen want ook al slaapt ze niet ze komt wel even tot rust.
maar ik moet zeggen mijn zoon slaapt ook sinds zijn tweede niet meer maar deed en doet nooit moeilijk tegen het einde van de dag.
hoe laat eten jullie misschien is het een idee om haar eerder te laten eten zodat ze sávonds wat eerder naar bed kan.

before you judge me, try hard to love me

Wij eten al om 5 uur dus dat is best vroeg … Door moeheid eet ze dan ook slecht, ze is dan gewoon erg tegen de draag in, kan om alles huilen.

Nu is ze toch alweer een minuut of 10 aan het huilen en haal ik haar er maar uit want erg rustig gaat dit niet. Als ze zo overstuur is wil ik haar niet zo laten liggen.

Tja, ik zou gewoon even gaan kijken, en weer instoppen.
Seth heeft het ook weleens (een tijdje) dat hij moeilijk doet. Dan kan het rustig een uur duren voor hij slaapt, en ik laat hem gewoon liggen. Als hij huilt ga ik af en toe even kijken, maar hij heeft zijn slaap gewoon nodig.

En zo klinkt het bij jullie ook, alsof ze het gewoon nodig heeft.
Gewoon doorzetten, want op deze manier heeft ze door dat ze eruit mag als ze gaat huilen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb haar anderhalf uur laten liggen met 1 moment van terug in stoppen. Haar toch uit bed gehaald en nu is ze al een poosje rustig aan het tekenen. Dan oogt ze niet moe.

De moeheid komt tegen etenstijd om de hoek kijken en dan moet ik het zien te rekken tot 19 uur …

Misschien is het niet anders.

Lindsey slaapt tussen de middag ook niet meer op bed. ze slaapt nog wel maar dan bij mij op de bank. het is echt ons samen-slaap-moment geworden haha. en dan slaapt ze vaak zo’n 1,5 tot 2 uur. ligt er maar net aan of je dit wilt natuurlijk. ik moet ook echt m’n rust nemen dus op die manier kan ik ook simpelweg niks. en eerlijk gezegd vind ik het ook wel lekker, ze slaapt dan echt weer als een baby (maar dan in het groot haha) op m’n buik. en als ik het zat ben dan rol ik ze op de bank en dan slaapt de dame gewoon door en kan ik alsnog m’n gang gaan.

maar nogmaals dit moet je wel zien zitten, want als je hier eenmaal mee begint krijg je ze 's middags helemaal niet meer in bed. 's avonds is hier overigens geen probleem hoor, dan slaapt ze uiteraard gewoon in d’r eigen bed. dit snapt ze ook heel goed.

liefs,
Rinske

Mijn dochter sliep met der 2 ook niet meer 's middags en ja dan zijn ze 's avonds moe. Maar waarom rekken tot 7 uur? Dylano slaapt de meeste middagen nog wel maar ligt ook wel eens 2 uur spelend en zingend in bed maar dan is hij om half 7 afgedraaid en dan gaat hij er ook in. Dan ga ik niet lopen rekken tot 7 uur.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers