Geen toetje

Ik weet dat ze afraden om een kind voor straf geen toetje te geven als hij bijvoorbeeld zijn bord niet leeg eet, maar Jens presteert het nu voor de 2e dag achterheen om na de soep te gaan spelen omdat ie (zonder een hap te proeven) de hoofdmaaltijd ‘niet lust’. Als de yoghurt of vla op tafel komt, schuift ie weer aan.

Nou dat vind ik iets dat we hem snel moeten afleren dus vanavond hebben we, gelijk toen hij van tafel ging, gezegd dat ie meteen terug moest komen als ie straks nog een toetje wilde. ‘En alleen als je helemaal klaar bent met eten, mag je spelen’. Hij bleef dus spelen en we hebben hem dan ook geen toetje gegeven. Toen we zijn tanden gingen poetsen, wilde hij opeens nog een toetje…

Ik vind het wat anders als ik iets op tafel zet dat ie nog nooit heeft gehad en na proeven idd niet lust, maar dit is gewoon ‘lekkere trek’ volgens mij.

Hoe zouden jullie het aanpakken?

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Hetzelfde.
Lucas kreeg ook geen toetje als hij niet wilde eten.
Hij hoefde zijn bord niet helemaal leeg te eten. Dat komt wel als hij straks zelf op gaat scheppen.
Een toetje hoort er voor ons niet standaard bij.
Wij eten zelf ook niet altijd een toetje.
En als Lucas nu genoeg eet wil hij vaak zelf ook geen toetje (wat dan natuurlijk wel mag).
Als ze toch een toetje krijgen waarom zouden ze dan iets eten wat ze liever niet hebben? Dat hebben ze snel genoeg door denk ik.

Groetjes Mim

Hier ook precies hetzelfde.
Niet eten? (omdat hij geen zin heeft dan hè!!) Dan ook geen toetje.

Enne…hij leeft nog steeds hoor, haha! Ook zonder toetje.

Groetjes, mamma van Stephan

nee ik zou er niet intrappen hoor, niet je eten op eten ook geen toetje anders is het eind zoek denk ik

groetjes marielle

Hallo allemaal!
Ik heb me net al even voorgesteld bij een andere rubriek. Ik ben dus Sandra, mama van Nils (3jr).
Nils is al vanaf zijn geboorte een problematische eter. Vanalles hebben we al geprobeerd. Tegenwoordig gaat het ietsje beter met eten (van veel spelen krijg je vanzelf honger…). Hij heeft nog wel eens geen zin in z’n eten (ik lust 't niet…), en dan helpen de ontzettend foute dreigementen zoals geen toetje, geen sesamstraat e.d. altijd gigantisch goed. Het is wel niet volgens alle voorschriften, maar zijn we hiermee niet allemaal groot en sterk geworden?!! Die kleine bandieten zullen er dus ook niet slechter van worden.

Ik doe dus ook precies het zelfde.
Nicky is 3,5 en moet maar leren eten wat de pot schaft,nou lust hij gelukkig alles,maar zegt als hij geen zin heeft om te eten:Mam ik heb buikpijn waarop ik antwoordt dat hij dan geen toetje mag.

Dan eet hij dus wel zijn eten op zodat hij wordt beloont met een toetje.

Groetjes Bianca

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

Zou het een idee zijn, om als ie zijn bord onredelijk leeg eet, de groenten opzij te schuiven en de vla er gewoon naast in doen? Misschien pakt ie dan af en toe nog een hapje groenten per ongeluk mee.
Weer eens wat anders dan appelmoes.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Jaa, dat had je gedacht en kinderen zijn gek… dacht 't niet… Die bandieten laten zich echt niet foppen. Dat gaat er dus op neerkomen dat ze de vla opeten en de rest laten liggen. Leer mij die peuters kennen.