Geen tandjes

Dag mama’s, ik kom even met twee vragen.
Julia is nu bijna 14maanden en heeft nog geen tandje…is het niet erg laat?Rode billen en kwijlen, verhoging maar geen koorts handje in der mond heeft ze allemaal wel al sinds ze 8maanden was maar tandjes willen maar niet doorbreken…Heeft iemand anders het ook mee gemaakt???
En nu mijn tweede vraag. Ze heet al 4 of 5 maanden last van der billen…erg rood en kapot, vind het zelf zielig als ik haar luier moet verschonen. Als ik naar de CB ga zeggen ze dat ze schimmelinfectie kan hebben en dat normaal is voor kleine meisjes en dat kan ik ook begrijpen maar ik blijf maar daktarin smeren 3x per dag. Het gaat dan weer beter voor klein week en voor dat je weet rood zijn ze weer.

Wat kan ik doen

Gewijzigd door - Myr@ op 25 Feb 2009 13:16:09

Hoi,

Ik heb begrepen dat als ze twee jaar zijn en nog geen tandjes hebben, dat je dan even aan de bel moet trekken. Tot die tijd is er nog niets aan de hand. En wat betreft de billetjes: de gouden tip (hier gekregen!) is poederen met maizena. Dat werkt hier supergoed!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja klopt, bij 2 jaar nog geen tandjes even aan de bel trekken. Je kunt voor je eigen gevoel even naar je eigen tandarts bellen als je toch ongerust bent. Of die kleine mop meenemen bij je eigen volgende controle.

Groetekes, Sje

Wat die schimmelinfectie betreft: als de klachten uiterlijk weg lijken, nog 5 dagen door blijven smeren op de herstelde huid! Anders zijn de schimmelsporen die nog in de huid aanwezig zijn (vergelijk het met boomworteltjes) niet verdwenen en komt de infectie weer net zo makkelijk terug.

Groetekes, Sje

Nou ze heeft mij de hele nacht wakker gehouden. Ze was aan het jammeren niet eens goed huilen. Ik heb haar om 1:20 bij ons in bed gebracht maar nee hoor hier was ze ook niet stil te krijgen…alleen maar hangen en plakken en jammeren. 20min slapen en daarna ging ze weer. Zetpiel helpt niet. En ze heeft verhoging weer……ik ben om 6uur naar me werk gegaan en hoor het net van mijn man dat ze nog steeds aan het huilen is en plakken en hangen. Zal het nou zover zijn….tandjes krijgen? En is het dan zo erg?Heb van mijn vriendin gehoord dat ze opeens zag dat haar dochter een tandje heeft en niks van gemerkt….maar ja bij elke kind is het anders maar ik vind het zo moeilijk. Laat ze maar komen zal ik zeggen IK BEN ER KLAAR VOOR.

Wat vervelend! Tja, het kan heel zwaar zijn voor kindjes, die doorkomende tandjes. Terwijl er inderdaad bij zijn waar je niets aan merkt. Maar bedenk wel dat als er echt koorts bij komt kijken, dat dit niet van de tandjes komt. Verhoging kan wel, maar bij koorts heeft ze iets anders onder de leden.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

is 39 verhoging of koorts?

39 is koortsvanaf 38.5 is kkorts, daar beneden is verhoging

Nou bedankt voor jullie reacties mama’s, wel leuk om met iemand over te kunnen praten. Heb net het forum gebladerd en las ook iets over sprongetjes dus dat kan het ook zijn. Ik weet het allemaal niet meer maar heb tuurlijk veel aan jullie advies……emotioneel ook om te zien dat ik niet de enige ben die deze dingen mee maak.

Tot mijn volgende vraag of advies.
Gr mama van Julia

als het een schimmelinfectie is zou ik even langs de dokter gaan
je krijgt dan namelijk 2 zalfjes eentje die je er maar dun op mag zmeren en de andere is een zink zalf en die helpen goed .
heb het met mijn dochter ook gemoeten zij had er elke keer last met katoenen luiers hoe goed ik ze ook waste niks was goed en nu ben ik over gestapt naar de aldie luiers

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi,

Hier een mama van een dochter die pas met 15 maanden d’r eerste tandje kreeg. Wel was het zo dat er toen vier keurig achterelkaar door. Daarna was het weer gestopt. Sinds ze 2,5 is heeft ze op d’r tweede kiezen na alle tanden en 1 paar kiezen. De tandarts denkt ook niet dat die niet meer komen maar pas met het volwassen gebit. Ook zal ze waarschijnelijk later dan gemiddeld gaan wisselen maar daar zijn de tandartsen eigenlijk alleen maar blij mee want dan krijgen ze sterkere tanden en minder gebitsproblemen.

dus nog geen zorgen maken. as vanaf idd twee jaar.

groetjes

lon106

Nou wat krijgen we nu meiden…mijn dochter die nog steeds geen tandjes heeft, heeft sinds vandaag een kies…ohhhhhhhh ja ik meen het wel EEN KIES. Nog geen een tand maar wel een kies…ik kan het zelf niet geloven maar daar is ie rechts boven. Heeft iemand nog zoiets ooit meegemaakt??? Ik vind het ongelooflijk. Wat denken jullie???

ik had met mijn dochter dat ze er vier in een keer kreeg onder netjes twee langs elkaar en boven leek het op een vampiertje en dan trok ze dus vaak zon raar gezicht dat we er om moesten lachen maar eerst een kies nee heb ik nog nooit mee gemaakt wel apart zeg

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi

Anders bel je toch even naar het CB.
Ik heb het ook nog nooit gehoord maar dat wil niet zeggen dat het nooit voorkomt toch.

Groetjes
Bianca

Ik heb gelezen dat alle mogelijke volgordes mogelijk zijn. Maar het is wel handig om bij te houden wanneer wat doorkomt. Dit kan later handig zijn voor je tandarts ( geen idee waarom). Zeker als het deze aparte volgorde betreft misschien…

Groetjes van Christa