Geen tandjes willen poetsen

Joep is ruim 11 maanden en heeft sinds een paar weekjes tandjes
Alleen vind hij tandenpoetsen vreselijk. Het is echt een ramp! Brullen, krijsen, slaan, wegdraaien ga maar door.Of hij houdt gewoon zijn mond stijf dicht!
Ook het zelf laten doen door te laten kauwen werkt niet.
Heeft iemand tips?

-afleiden
-liedjes zingen
-zelf laten doen en daarna controleren
-2 tandenborstel, ikke bij jou en jij bij mij

suc6

Als ze bij ons met de trucjes die Anous-en-kids aangeeft niet in tuig wilden, dan gingen ze gewoon in de houdgreep. Maar er werd zonder enige twijfel gepoetst! Ze kregen snel genoeg door dat tegensputteren dus sowieso niet hielp want met die houdgreep waren ze niet blij.

Groetekes, Sje

sje je haalt me de woorden uit demond ik wilde het ook al zegen gewoon in de houtgreep nemen zei een tandarts mij ooit

Ik poets mijn tanden samen met lieke.
Lieke kijkt mij dan aan en vindt het een leuk gezicht denk ik, en ondertussen poets ik haar tanden en gaat prima!
Hier soms ook moeilijk hoor dan laat ik ze er gewoon op sabbelen en na een paar dagen laat ze het weer gewoon doen.

groetjes Gytha

Hoi,

Nou ik vond het ook altijd een ramp. en maar lief blijven, afleiden, extra verhaaltje beloven, dan zou het uiteindelijk wel effect hebben. nou mooi niet dus. Uit uiterste frustatie een keer in de houtgreep genomen en he dat werkte. Nu probeert ze er nog onder uit te komen maar dan word ook nu gewoon de houtgreepmethode toegepast. Klinkt hard en vind het ook helemaal niet leuk om het toe te passen maar na z’n houtgreep gaat het wel als een speer weer een paar weken. Ik vind dat mijn dochter minstens 1 keer per dag d’r tanden moet peotsen liefts natuurlijk 2 keer.

Groetjes

lon106

Anna spartelde in het begin ook tegen, maar heeft snel door dat dat niet gaat lukken! Ik doe altijd net alsof ik mijn tanden poets met haar borsteltje (naruutlijk niet echt, want dat is niet echt fris) en dan gaat bij haar gelijk het mondje open en kan ik tandjes poetsen!

Vraagje, hoe gaat de houtgreep eigenlijk…?!

Ik heb Joep ook inderdaad in de “houtgreep” niet echt leuk maar ja…hopelijk gaat hij het nog een keertje doorkrijgen dat tegenspartelen geen zin heeft…

Alleen, toen ik vanavond het borsteltje uit zijn mond haalde zat er bloed aan, en zo hard had ik echt niet geschrobt…
Weet iemand of dit erg is?

Misschien komt er een tandje door en heb je net een stuke tandvlees kapot gepoetst. Dat er nog een dun laagje tandvlees over het tandje heen zat?
Of misschien nog zachter poetsen hahaha

Van mij moeten ze echt niet heel veel, maar er zijn een paar dingen die wel moeten en daar is tandenpoetsen er 1 van. Pech als ze het niet leuk vinden, inderdaad in de houdgreep en poetsen maar, ondertussen een liedje bleren boven het geschreeuw uit. Ik zeg ook altijd tegen luca als hij begint te zeuren, of het gebeurt op een gezellige manier of op een ongezellige manier, maar poetsen gaan we!
Succes! Af en toe moeten ze dingen doen die ze niet zo leuk vinden. Moeten ze ook leren!

Ik houd elke dag stug vol!
Heb er nu ook systeem in, elke avond na de fles voor het slapen gaan; tandenpoetsen. Hij draait, woelt slaat met zijn armpjes om zich heen maar volgens mij wordt het verzet per dag minder…

beste mamanja
mijn dochterje is nu bijna twee jaar en doet het ook nog steets niet ik prbeer het wel iedere keer ze neemt hem wel aan wan nij maar poetsen dat lukt nog niet zo goed ik ben al lang blij dat ze het zelf wil proberen maar mijn tip voor jou is begin nog niet zo vroeg met een tandenborsteltje nu hij nog maar een paar tandjes heeft hij nog geen besef wat hij met een tandenborstelaan moet wat je wel kan doen om zijn tandjes bij te houden is gewoon gebruik maken van een washandje dat kan ook nog wel eens werken

gr mama van Leyla

veronique daniels

HA! Mama heeft de strijd 'gewonnen’
Gisteravond tandjes gepoetst zonder gehuil en tegen gestribbel. Af en toe even doorzetten werkt dus echt.
Op het cb zeiden ze ook dat het belangrijk was dat zelfs kleintjes er aan wennen dat tandenpoetsen er gewoon elke dag bij hoort.
Ben blij dat het gisteren goed ging.

Toppie! De aanhouder wint!

veronique

een tip aan jou ik zou er maar wel vroeg mee beginnen om je kind te wennen aan tandenpoetsen anders ktijgje net zo veel problemen als wij hadden

en je met er wel mee beginnen zodra ze tanden krijgen anders hebben ze styraks gaatjes

beste lieke
ik heb van de tandarts gehoord dat het best wel mee valt dat ze snel gaatjes krijgen en ze zeggen ook dat een kind er echt aan toe moet zijn om het te willen mijn dochtertje Leyla pakt haar tandeborstel wel en probeerd het ook het lukt nog niet echt maar dat komt wel in orde ik heb twee tandeborstels voor haar eentje gewoon in de tandeborstel bakje en eentje in het zicht dat ze het zelf kan pakken als hem ziet liggen gaat ze het proberen en later pakt ze haar pop en doet ze de pop tandenpoetsen ik denk dan bij me zelf dat ze straks wel in het wereldje van het tandenpoetsen komt maar ik moet het gewoon nog even op haar manier laten doen ik denk dat ze het over een maandje wel door heeft ik pak het zo aan dat het voor haar het fijnste is maar even goed bedankt voor de tip
ik zeker ook nog wat dingetjes uit proberen om het toch sneller voor elkaar kan krijgen

gr de moeder van Leyla

veronique daniels

prima toch

Het verschilt per kind hoe snel gaatjes ontstaan dus ik vind niet dat een tandarts zomaar mag generaliseren dat er niet zomaar gaatjes ontstaan.

De ene mens heeft een gevoeliger gebit dan de andere mens. Ik ken een kindje wat van zichzelf geen glazuur aanmaakte, bij haar werden alle doorkomende tandjes en kiesjes meteen gesealed door de tandarts. Als ze bij dat kindje de tandjes nooit gepoetst hadden in het begin had ze heel wat gaatjes gehad!

Dus ik blijf bij de houdgreep zodra ze niet zouden willen poetsen. Het is voor hun eigen bestwil.

Groetekes, Sje

Ik liet tommy eerst zelf op de tandenborstel sabbelen. Dus dat hij gewend raakte aan de tandenborstel. Op het moment poetst hij zijn tanden samen met mij of met papa. Eerst doen wij helpen en dan mag hij het zelf doen.
Nog een tip: laat hem de tandpasta uitzoeken: Tommy heeft er eentje met LALA op de voorzijde. Dus elke morgen als we in de badkamer staan is het van: LALAAAA.

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Ja hoor! Nu al mee beginnen! Dat is veel beter voor later. Gewoon lekker door blijven poetsen!