Geen speentje meer

Wij hebben vanmorgen tegen Joyce verteld dat ze geen speentje meer krijgt omdat ze al drie jaar is. Joyce en Amy kregen alleen s´nachts een speentje.
Nu hebben we ze net op bedje gelegd voor het eerst zonder speentje.
Ik ben erg benieuwt hoe het zal gaan vanavond en vannacht. Amy krijgt hem ook niet meer omdat Joyce hem anders van Amy afpakt. ( ze slapen samen op een kamer ) Ik hoop dat het lukt.

Miranda

Robin vroeg er in het begin wel eens om
Maar na een weekje was het goed
Justin heeft nog wel een speen maar die wil ik na dat hij geopereerd is
ook af gaan voeren
Heel veel succes meid

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

We keep our fingers crossed!!!

We waren helemaal verbaasd want we hadden verwacht dat onze oudste dochter er problemen mee zou hebben om zonder speen te slapen maar het was juist de jongste die een uur heeft liggen brullen voor ze eindelijk sliep. Ik vond het heel zielig maar ik ga wel doorzetten. Mijn vriend is bang dat ik niet doorzet maar dat doe ik wel. Ik hoop maar dat het vannacht goed gaat.

En hoe is het gegaan vannacht?

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Wat goed zeg dat ze het heeft geprobeerd zonder speentje. Is best een hele stap hoor! Is het goed gegaan of rommelige nacht geweest?

Groetekes, Sje

Jes, het is heel goed gegaan. Ze zijn vannacht niet wakker geworden, wat ze regelmatig wel werden als ze hun speen kwijt waren. Ook heeft Joyce er vanmorgen niet naar gevraagd. We zijn helemaal verbaasd want haar speentje is altijd haar alles geweest. En nu maar hopen dat ze beter gaat praten.

Weer een stapje verder naar het groter worden

Fijn zeg dat het goed gegaan is! Hopen dat ze het goed volhoudt zo!

Groetekes, Sje

ik heb haar speentje weggegooit, er is geen weg meer terug haha
( kopen doen we echt niet meer nu )

Miranda

Knap hoor van je meiden!

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Lilypie Derde Ticker" border=0>

We hebben de speen hier nog steeds niet in huis hoor.

Zo grappig, wij hebben nog altijd de babyfoon aan als de meiden gaan slapen en sinds we geen speentje mee geven hoor je hele verhalen, echt lachen is dat.
Dan gaat Amy huilen en zegt Joyce : Amy, waarom huil je nou, ik ben toch bij je.
Geeft toch niets joh, ga maar slapen, morgen weer een nieuwe dag. zulke dingen zegt ze allemaal en daar moeten bert en ik samen wel om lachen hoor.

s’Avonds hoor ik vaak precies terug wat ik tegen Joyce gezegt hebt die dag.

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 19 Aug 2008 15:26:40

och wat leif dat joyce dat dan zegt zeg!!!
Wat een scheetje.
Kan me voorstellen dat jullie dan moeten lachen als je zoiets hoort hahahaha

fijn dat jullie geen speentjes meer hebben!

groetjes Gytha

Ja Gytha, wat lief dat je dat zegt. Het is heel fijn dat ze geen speentjes meer hebben want bij Joyce gingen haar tandjes al wat naar voren staan en een vriendin van mij zegt dat ze haar tong verkeert gebruikt waardoor je haar minder goed kan verstaan. Dat komt door de speen zegt ze. En de juf op school had ook al gezegt dat Joyce zo slecht te verstaan was.

Daarom zijn we er zo radicaal mee gestopt.

Gebruikt Lieke een speentje ?

echt knap hoor. ja dan zou ik ook stoppen met die speentjes, en ja goed zal het niet zijn.
nee lieke gebruikt geen speen, duimt al sinds haar 4de maand.
Dit is wat moeilijker af te leren he? Kan hem niet weghalen! haha
Jou meisjes zijn wel knap hoor en zeker amy zo jong en dan al zonder speen.

groetjes GYtha

Gytha,

nee die duim kan je inderdaad niet weghalen hihi.
Maar het hoeft niet altijd zo te zijn dat een gebit verkeerd groeit.
Ik heb tot mijn ( schrik niet ) twaalfde heel veel geduimt en mijn tanden staat niet scheef of naar voren.

Ik vind het altijd zo schattig staan als kindjes duimen.

zeker een leuk gezicht als ze duimen.
maar moeilijker af te leren.
ik zelf heb ook tot 12de geduimt, en ook nooit een beugel gehad en mijn tanden staan keurig recht op de plaats.
Dus je ziet wel niet alles is slecht! hahaha

groetjes GYtha

Gewoon lekker laten duimen en als blijkt dat ze minder gaat praten hierdoor of haar tandjes wel scheef gaan staan kun je altijd nog verder verzinnen hoe je het tegen kan gaan.