Geen speen meer!

Bo was al vrij snel van zijn speen af (met een maand of 9 a 10) maar ongeveer drie kwart jaar terug wilde hij opeens de speen weer (hij kwam regelmatigin de nacht en dit was de enige manier op dat moment om hem weer in slaap te krijgen). Vond dit wel jammer, want hij was er zo moi van af, maar goed, het was alleen voor in bed, dus hij heeft hem sindsdien gewoon elke avond in bed. Afgelopen week wilde hij hem niet meer, het knuffeltje wel, maar de speen niet meer in. Dus heb ik de speen er gisteren vanaf gehaald, en gezegd dat hij het knuffeltje mag houden , maar dat de speen weg gaat, dat bo een grote jongen is en dat spenen voor baby’s zijn zoals zijn nichtje. Hij vond dit prima, en hij slaapt sinds gisteren dus zonder speen!!! En dit gaat prima, dus ik ben helemaal trots op ons ventje dat hij zonder gedoe van de speen af is!!! Wilde ik even met jullie delen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

wat supergoed van Bo! ik snap dat je trots bent! en boeien geeft toch niet dat hij destijds een “terugval” heeft gehad? je doet 2 stappen vooruit en 1tje teruhg en weer 2 vooruit, dat blijkt nu wel! stoere vent!

hoi,
wow wat goed! ik ben jalours!!

wees maar blij dat hijer zo makkelijk vanaf komt.

groetjes gidget

Lilypie Maternity tickers

Goed van Bo zeg, hier is het nog geen succes. Ik had met morgan afgesproken dat als haar tul kapot ging ze geen nieuwe zou krijgen. En ja hoor tul kapot dus gisteravond is ze zonder zo in slaap gevallen maar vanaf 23.00 is ze gaan huilen en zoeken in der slaap. Tot 0.00 aangekeken en toen toch maar de nieuwe tul die ik just in case in de kast had staan gegeven en geen kik meer. We hadden met alles wat nu speelt even niet de puf om het patroon te doorbreken. Dat komt wel.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 27 Apr 2011 21:14:38

Wat goed! Hier is dat k-ding ook nog steeds helemaal THA BOMB. Ze kan echt niet zonder en huilt als ze hem niet krijgt. Max is er ook best gek op…Ik vrees dat wij er een kluif aan zullen hebben om Eva te ‘ontspenen’, dus keigoed dat Bo er zomaar opeens genoeg van had!

@Michele, je schreef al dat je een reservespeen had en dat was maar goed blijkt wel. Anders had je met een gilvrouwtje gezeten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi mama van Bo en “buurtgenoot”
(haha)

Knap van Bo hoor, zonder speen!
Hier heb beide jongens nooit geen speen gewild, dus dat was
dan ook geen drama dat ze speenaf moesten…
Wij hebben wel heel lang gehad dat oudste zoontje heel lang de avondfles
melk nog kreeg, zelfs toen ie al naar school ging!

Hij drinkt al vrij weinig, en zo’n papfles vond ie zo lekker, dat ik zoiets had van
krijg je in ieder geval veel vocht binnen.
Natuurlijk niet goed, ik weet het , (ook slecht voor tanden)
en uiteindelijk ging de speen kapot, en heeft manlief de fles
DEFINITIEF weggegooid, en ik mocht ook geen nieuwe kopen…

Eerst balen natuurlijk, maar ik wist ook wel dat dit veel beter was,
en ben blij dat het zo gelopen is!!

Groetjes, mama van 2 kids

Super, ik zou willen dat wij er ook zo makkelijk van af zouden komen!

Groetjes,
M

@ Rainbow morgan kennende zou het na een paar nachten wel geaccepteerd hebben maar daar hebben wij nu geen trek in en even geen puf voor.

Groetjes,

Michèle

Wat super dat hij geen speen meer heeft.

Goed gedaan Bo!

Groetjes,
Sandra

wauw wat goed van Bo zeg!! Er zijn er inderdaad maar weinig die er zo makkelijk van af komen, dus super!! Ik hoop dat dat hier ook zo gaat straks, maar ga er vooralsnog niet vanuit. Hij heeft m overdag nooit, geef ik ook niet, maar om in slaap te vallen heeft ie m echt nodig, dus ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. Ik zal m een voorbeeld aan Bo laten nemen

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Goed van Bo zeg. Rens heeft nooit een speen gehad. Wel geprobeerd maar daar raakte hij super gefrustreerd van. Rens was een echt duimertje. Maar toen hij met 9 maanden z’n eerste tand kreeg is hij er mee gestopt en nooit meer aan begonnen. Dat was dus ook super makkelijk voor ons. Bij mijn man in de familie zijn het sowieso allemaal duimers en zijn er zelfs veel volwassenen die er nog niet vanaf zijn.

groetjes Ramona

Wauw Ramona dat is fijn zeg! Sylvie is ook een duimertje. Ze duimt ook echt alleen bij het slapen of in de auto of wandelwagen. Maar hoe ik het straks ga afleren… Ik hoop dat ze het ook uit zichzelf opgeeft dat zou wel ideaal zijn

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat goed van Bo!
En fijn dat het zo makkelijk ging!

Lilypie First Birthday tickers

Goed he!! ben ook zo ontzettend trots op ons ventje!! Hij is vannacht wel een keer wakker geweest, rond 4:00 maar toen regende het ook keihard en we hebben rolluiken, dus dat maakt een behoorlijk kabaal. Hij was er nog niet wakker van geworden maar was wat aan het jammeren in zijn slaap. Even een aai over de bol en het was weer goed!

liefs woezel

Wat goed zeg~!

hoop dat het hier gaat gebeuren als hij 3 wordt.
Ik heb gezegd: als je 3 jaar word dan ben je echt veeeeelllll te groot voor de tuut en dan gooien we ze allemaal weg.
Is soed mama!..zei hij

Maar knap hoor van BO!

Gr, Danielle

Wauw, fijn zeg!!
Ik ben bang dat het hier ook een big drama wordt!
Seth is echt verzot op zijn speen, hij komt gewoon helemaal tot rust met dat ding,…
Maar, als hij 3 wordt gaat dat ding ook echt weg… enne… dat duurt gelukkig nog heeeel lang
Liefs, Anne

@anne:…hahaha zeg dat maar niet te snel…voor je het weet ben je bij zijn verjaardag aangekomen!
Tis voorbij voor je het weet!

Gr, Danielle