Geen ritme

Onze Owen heeft nu hij bijna 5 maanden is nog steeds geen echt ritme…
Ook is hij snel geprikkeld en moet dan weer slapen.
hij slaapt nog steeds ingebakerd, dus hij slaapt goed tussen door overdag.
Iemand tips hoe je toe kan werken naar een ritme?

Laat je Owen zelf aangeven wat-ie wil of heeft-ie doorgaans een druk dagprogramma? Bijv. dat je nogal eens weg gaat overdag en dat-ie dan mee moet?

Zodra een kindje zich aan moet passen aan mama’s programma komt-ie zelf nooit in een lekker ritme.

Papa’s en mama’s moeten zich zoveel mogelijk aanpassen aan het ritme van de kleine mop, niet andersom. Klinkt heel oh-wat-onhandig, maar dan heb je over het algemeen wel het gezelligste kind.

Groetekes, Sje

@sje…van de ene kant heb je gelijk. Kindjes moeten zelf een ritme zien te vinden in hun dag. Maar als dat niet lukt zal mama moeten ingrijpen.

Hier kwam onze meid ook niet in een ritme. Na veel omrommelen kwamen we in een cirkel van slecht slapen, niet willen slapen…maar wel erg moe zijn. Niet “zelf” kunnen spelen.
Wij zijn hier toen begonnen met een programma wat mama dacht dat het beste was. Dus op gezette tijden eten, drinken, spelen en slapen en hier kregen wij een hele makkelijke dochter.
Ik ben eerst door de buitenwereld ontzettend afgekraakt. Zo krijg je nooit een makkelijk kind. Maar het is juist het tegenovergestelde. Ze werd alleen maar makkelijker.
Het is wel even doorzetten hoor! Maar de aanhouder wint.

Hoe ligt je kindje ingebakerd?? In een bakerdoek?? Of puckababy??

Sje heeft absoluut gelijk (durf haar niet tegen te spreken…) maar het is wel lastig soms. Familie/vrienden ze begrijpen het vaak niet. Toch ben ik wel iemand die heel erg van structuur houdt. Is het vandaag druk en rommelig ivm verjaardag oid dan morgen dagje thuis en niks plannen…!!

Alleen nu wel even lastig … of Jurian slaapt of Levi slaapt… dus ben ERG GEBONDEN!!

quote:
Sje heeft absoluut gelijk (durf haar niet tegen te spreken...)

Slappeling!

Nee, zonder gekheid, ik stuitte in het verleden ook vaak op onbegrip, ook van mensen die zelf kleine kinderen hadden of gehad hadden. Maar bij sommige kindjes werkt het nou eenmaal zo dat ze echt in hun eigen ritme moeten kunnen zitten, anders worden ze vervelend.

Onze meiden hebben beiden niet anders hun middagslaapje kunnen doen dan in een bedje. Die sliepen niet in de wagen als ik een dagje de stad in wilde. Dus net wat je zegt: dan ben je gebonden, maar het is voor je eigen bestwil.

Groetekes, Sje

wat mijn mening hierop is, is het volgende…
Ik denk idd dat je je kind hierin zijn of haar weg in moeten laten vinden. Dat is heel belangrijk. Kijken naar je kind, wat heeft hij of zij nodig.
De 1 is sneller in een ritme dan de ander, dat heeft ook zijn tijd nodig.
Maar ik vind ook dat als je merkt dat er niet echt een ritme in komt je idd zelf ook een duwtje in de rug kunt geven. Ik weet dat je al met de regelmaat bezig bent maar pas daar de structuur bij in…
Wat ik hiermee bedoel is eens op gezette tijden ermee bezig gaan. Dus pas jou dag daar ook op aan, wat je ook al doet.
Maar soms vind ik dat de mama hier de voorhand in moet pakken om je kind aan te wijzen waar hij heen moet, snappie…?
(K)

Beetje laat met reageren, maar dacht dat ik bericht zou krijgen wanneer er iemand gereageerd had…zie nu dat ik het vergeten ben aan te vinken

Okee, ik hou idd een behoorlijk strak schema aan, ga niet teveel weg en Owen bepaalt zijn voedingstijden. Ik kan en wil niet onnodig gaan rekken, want ik weet dat dat bij hem niet werkt.
Ik zorg dus voor genoeg rust en ik heb lak aan de omgeving.
Vanaf gister zijn we toch een klein beetje gaan sturen, maar Owen is waar we naar kijken wanneer we het doen. Niet dat Owen onnodig lang moet wachten of honger moet hebben omdat wij vinden dat…

Ik ga proberen hem een klein en ik zeg klein en bedoel ook klein beetje proberen aan te leren dat huilen NIET gelijk eten betekend.
Kijken hoe dat gaat en hoe hij daar mee om gaat.
Vaak als ik hem lekker op een speelkleed leg dan vermaakt hij zich zo weer een tijdje.

Ik dank jullie allen voor de wijze woorden!

groetjesss

Ja mag alles worden, behalve ongelukkig.