Geen rijst/macroni willen eten

Hallo Dames,

Jim eet al een tjdje met ons mee.
Nu is het met aardappels,groente en vlees geen probleem maar als ik iets met rijst of macroni maak eet hij niet.
Hij neemt een hap en spuugt het uit.
Uit potjes eet hij wel rijst en macroni.
Iemand tips? Ben dat standaard “prakkie” zo zat!!

Fijne sint!

Mama van Jim

[img]http://lb1f.lilypie.com/DA9wp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Gewoon blijven aanbieden en eet hij het niet, tja…dan heeft 'ie even pech. Erik lust ook geen rijst, pasta vindt hij wel lekker. Als we dan een keer nasi eten of iets anders met rijst (eens in de week ofzo), dan hebben we er ook kroepoek bij en dan eet 'ie daar maar iets meer van Hij slaapt er niet minder om 's nachts en hij groeit ook prima.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Als hij het uit een potje wel eet en vers niet, dan valt het onder peuterpuberteit, uitproberen, grenzen verkennen.

Hij lust het blijkbaar wel maar heeft liever potjes. En daar gaan papa en mama niet in mee. Dus als jullie pasta of rijst eten, dan gewoon aanbieden. Eet-ie het niet, dan heeft-ie pech. Potjestijd is voorbij op deze leeftijd.

Groetekes, Sje

Hoeft Niet Sje, Dylano at van de potjes alles maar pasta moet hij nu echt niet dat tuft hij echt uit. Is toch andere smaak denk ik. Rijst eet Dylano wel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

herkenbaar, Bo heeft dit ook. Heeft nog nooit dit gelust, Wel uit een potje, maar vers, nee meneer hoeft het niet. Dit is al ruim een jaar zo, en hij krijgt geen vervanging, Lijkt mij geen uitproberen meer dus, hij lust et gewoon niet. Ik probeer dus et zo min mogelijk te teen, maar 1 keer per anderhalve week heeft hij dus pech!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier wel pasta maa nog geen rijst daar stikt hij bijna in, hij krijgt het niet weg.
Dion is nu 20 maanden.
Ik doe spagettie en andere pasta’s altijd even in de blender want hele slierten slikt hij door zonder te kauwen en dat ging dus ook nog niet.
Misschien heeft jullie kleine ook moeite met de structuur van rijst en pasta, dat uit een potje is niet te vergelijken met vers.

Ik zou het gewoon blijven aanbieden. Heb ik met Rens ook altijd gedaan en die eet nu al veel dingen die hij eerst echt niet wilde eten. Soms moeten ze iets tien keer proeven voordat ze iets lusten. Ik heb er met Rens altjd in zoverre rekening mee gehouden dat ik niet 2 dagen achter elkaar eten op tafel zette waarvan ik wist dat hij het niet hoefde. Ik heb ook nooit iets anders aangeboden. Wel gewoon een toetje.
Rens wilde eerst bv geen sla,boerenkool,zuurkool,rode kool,rijst. Inmiddels eet hij dit allemaal met smaak. Hij lust alleen nog steeds geen wortels en spruiten. Maar die blijf ik ook gewoon aanbieden.
Je zou evt kunnen proberen of het iets uithaalt om er voor hem wat meer saus over te doen. Kan ook zijn dat hij het te droog vind.
Maar goed zou dit zeker niet van het menu schrappen. Tot de leeftijd van drie jaar zijn de smaakpapillen nog zo in ontwikkeling. Iets wat hij nu niet lust kan over een maand zomaar favoriete kost zijn.

groetjes Ramona