Geen (rare) ritme help

Hallo,

Onze Mika is nu 4,5 maand oud, en zo goed als het met de eerste 4 jaar geleden ging zo rommelig gaat het nu.
Ik krijg er voor mijn gevoel geen ritme in, en dat is iets wat wij juist zo prettig vinden.
Ik moet erbij zeggen dat Mika een zeer hongerige baby is, maar dat we niet kunnen expirimenteren met andere voedingen zoals forte omdat hij hypoallergeen krijgt.

We zitten nu een beetje op de grens van 5 tot 6 voedingen.
Omdat we van te voren niet weten hoe hij het die dag gaat doen geven we altijd een fles van 180 ml.
We mogen ook al beginnen met fruit, groente en pap, maar ook dit vind ik moeilijk om in te plannen.

Voorbeeld dag:
Ik begin bij de eerste voeding.
2:00 komt hij meestal voor de eerste voeding als we om 19:00 de laatste geven. Maken we hem om 23:00 wakker voor de laatste fles komt hij ook gewoon rond 2:00.
Dus 2:00 de eerste
dan rond 5:00 de tweede.
dan is hij tussen 6 en 7 wakker
meestal valt hij rond 8:30 nog even in slaap en weten wij de volgende voeding te rekken tot 9:30
dan slaapt hij weer soms wel tot 12:00
tussen 13:00 en 14:00 de 4e fles.
rond 15:00 een hazenslaap.
rond 17:30 een groentehap
dan rond 18:30 in bad en de laatste fles.

Vaak verschillen de tijden en ook wil het wel eens dat hij van de fles rond 9:30 zo moe is dat hij de helft nog niet drinkt.
Of dat hij op andere momenten zo huilt dat wij de fles veel eerder krijgt (of een kleine) waardoor we niet uitkomen met de fles van 19:00 en ik vind het wel belangrijk dat hij voor ik hem op bed leg wel een fles krijgt.

Ik zit dus te tobben met vaste drink tijden, slaap tijden en de bijvoeding.

O ja om 23:00 wakker maken en dan een papfles geven maakt ook niks uit hij komt dan gewoon om 2:00 en 3 uur later weer.

zoals je ziet houd hij het overdag langer vol dan s’nachts.

wie kan mij een voorbeeld geven van een strak eten en slaap ritme en er van uitgaand dat ik om 9:30, 12:00, 13:30 en 15:30 de deur uit moet om mijn oudste naar school te brengen en te halen.
Dit kan wel als Mika slaapt, ik woon tegenover de school.

Een beetje rommelig ik hoop dat iemand er wijs uit kan en mij kan helpen

groetjes kim

Hallo Kim,
Dus jou kleintje krijgt 's nachts 2 voedingen als ik het goed begrijp ???
Als dat zo is dan breekt je dat toch helemaal op ? Volgens mij als ze op gewicht zitten hoeven ze in de nacht geen voeding meer. Wat ik als volgt heb gedaan (mijn dochter was 5 weken te vroeg dus heb 10 weken nachtvoeding gegeven).
Ik heb die laatste fles van 23 uur dus altijd hetzelfde gehouden dus daar bedoel ik mee dat ik niet meer dan 180 gaf, ook al ging ze overdag ermee omhoog.
Haar voedingen zaten toen als volgt:
7.30 fles
11 uur fles
14 uur fles
17 uur fles
20 uur fles
23 uur fles.
Je moet natuurlijk als je er ritme in wilt brengen wel alles op vaste tijden doen en dit ruim 1 tot 1.5 week volhouden. Dit hoort erbij en zal echt wel moeilijk zijn, maar je moet wel doorzetten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar ja !
Wat betreft die nachtvoeding ! Als ze overdag voldoende krijgen dan komen ze in de nacht niet natuurlijk, tenzij ze het echt nodig hebben, maar als jou kindje al 4,5 maand is lijkt het me sterks als ze niet op gewicht is. Ik vond die nachtvoeding ook echt verschrikkelijk, maar er komt een tijd dat het over is. Wel moet ik toegeven dat ik forte gebruikte, maar uit jou verhaal lees ik dat dat niet kan.
Kun je ook niet rijstebloem door de fles doen ? Misschien als je de laatste voeding van 23 overslaat. Kijk dan hoe laat ze komt. DAn kun je in ieder geval lekker vroeg naar bed en kun je je uurtjes maken.
Hoop dat je er iets aan hebt
Liefs Natasja

ja moeilijk he dat ritme krijgen.

hier een voorbeeld van ons ritme:

7.00-7.30 fles
11.00 fles
15.00 fles
1900 badje fles
23.00 fles

tussen door slaapt lieke ik kan je niet helpen met wat de nachtvoedingen betreft.
lieke sliep vanaf 5 weken al door.
nu slaapt ze tussen de voedingen 2 tot 2,5 uur
jou kindje zal waarschijnlijk al meer wakker zijn is ook een stukje ouder.

succes

groetjes gytha

Hoi
Ik heb onze zoon ook altijd hypoallergeen gegeven. Officieel zeggen ze dat als ze hypoallergeen nodig hebt, je dan pas met 6 maanden met de groente- en fruithapjes start. Wij hebben Cas ook al bij 4 maanden het fruithapje gegeven maar dat maakt de hypoallergeen overbodig. Hypoallergeen is echt bedoeld tegen voedselallergie. Zodra je er iets anders bij gaat geven zoals groente of fruit is het effect weg en kun je dus net zo goed over gaan op de standaard voeding, of zoals in jouw geval de forte.

Succes
Groetjes
Ellen

Hoi Kim,

Zoë wordt volgende week 5 maanden en ons schema is als volgt:
7.30 fles
10.00 fruithapje (als ze wakker is, anders laat ik haar liggen)
11.00-11.30 fles (afhankelijk van wel of geen fruithapje)
15.00 fles
17.30-18.00 fruithapje
19.15 fles
22.30 fles
De fles van 19.15 maak ik binnenkort papfles van en dan laat ik die van 22.30 uur vervallen, als dat goed gaat wordt het 2e fruithapje een groentehapje.

Maarrr, als jouw kleintje zo’n honger heeft, want daar lijkt het toch echt op als ik je verhaal lees, waarom geef je dan niet meer voeding?
Ik geef 5x per dag 210cc + 7 schepjes, misschien als je dat doet dat je ook een fles kunt laten vervallen omdat hij het langer volhoudt?

Groetjes,
Inge

Bedankt voor je voorbeeld, daar heb ik wel wat aan.
Ik kan hem niet meer geven, omdat een baby voor 1 jaar niet boven 1 liter per dag mag komen, dat is namelijk slecht voor de niertjes.
We hebben het al geprobeert met een 180 fles + 6 schepjes, maar ook dan komt hij 6x dus dan zitten we op 1080 ml.
Maar sinds 3 dagen lijkt er wat ritme in te komen.
Vanacht sliep hij van 19:30 tot2:30 en kwam om 7:00 weer misschien gaat het dan lukken om de fles van 2:30 steeds wat te vervroegen zodat we die om 22:30 kunnen geven.
groetjes kim

Gewijzigd door - wittek op 25 Jul 2007 22:03:30

Hoi Ellen
Bedankt voor je reactie.
De hypoallergeen is enkel bedoeld voor de koemelkeiwit, de moleculen daarvan zijn zogezegd omgedraaid, zodat ze bijna niet als koemelkeiwit zijn te herkennen.
Toch kan een baby er nog op reagaeren en dan zijn ze dus echt allergisch voor koemelkeiwit.
Dan heb je nog maar een keus en dat is nutri mi gen bij deze voeding moet de molecul niet meer te herkennen zijn.
Morgen krijgen we de bloeduitslag en zien we of hij voor koemelk allergisch is pas dan mag hij over op de nutri-mi-gen, omdat het anders gevaarlijk kan zijn.
Van de dermatoloog mag hij gewoon potjes, alleen dezelfde een paar dagen achter elkaar. Als hij reageert weet ik gelijk waarvan.
Dus je mag gewoon potjes geven als er maar geen koemelk eiwitten in zitten.
groetjes kim

Gewijzigd door - wittek op 25 Jul 2007 22:13:40

Hoi Kim,

dat van meer dan een liter per dag heb ik hier bij het Consultatiebureau nagevraagd en dat is de richtlijn, maar absoluut geen probleem als je wat meer geeft. 210cc + 7 schepjes is het maximum dat 5x per dag gegeven mag worden.

Groetjes,
Inge