Hallo,
Onze Mika is nu 4,5 maand oud, en zo goed als het met de eerste 4 jaar geleden ging zo rommelig gaat het nu.
Ik krijg er voor mijn gevoel geen ritme in, en dat is iets wat wij juist zo prettig vinden.
Ik moet erbij zeggen dat Mika een zeer hongerige baby is, maar dat we niet kunnen expirimenteren met andere voedingen zoals forte omdat hij hypoallergeen krijgt.
We zitten nu een beetje op de grens van 5 tot 6 voedingen.
Omdat we van te voren niet weten hoe hij het die dag gaat doen geven we altijd een fles van 180 ml.
We mogen ook al beginnen met fruit, groente en pap, maar ook dit vind ik moeilijk om in te plannen.
Voorbeeld dag:
Ik begin bij de eerste voeding.
2:00 komt hij meestal voor de eerste voeding als we om 19:00 de laatste geven. Maken we hem om 23:00 wakker voor de laatste fles komt hij ook gewoon rond 2:00.
Dus 2:00 de eerste
dan rond 5:00 de tweede.
dan is hij tussen 6 en 7 wakker
meestal valt hij rond 8:30 nog even in slaap en weten wij de volgende voeding te rekken tot 9:30
dan slaapt hij weer soms wel tot 12:00
tussen 13:00 en 14:00 de 4e fles.
rond 15:00 een hazenslaap.
rond 17:30 een groentehap
dan rond 18:30 in bad en de laatste fles.
Vaak verschillen de tijden en ook wil het wel eens dat hij van de fles rond 9:30 zo moe is dat hij de helft nog niet drinkt.
Of dat hij op andere momenten zo huilt dat wij de fles veel eerder krijgt (of een kleine) waardoor we niet uitkomen met de fles van 19:00 en ik vind het wel belangrijk dat hij voor ik hem op bed leg wel een fles krijgt.
Ik zit dus te tobben met vaste drink tijden, slaap tijden en de bijvoeding.
O ja om 23:00 wakker maken en dan een papfles geven maakt ook niks uit hij komt dan gewoon om 2:00 en 3 uur later weer.
zoals je ziet houd hij het overdag langer vol dan s’nachts.
wie kan mij een voorbeeld geven van een strak eten en slaap ritme en er van uitgaand dat ik om 9:30, 12:00, 13:30 en 15:30 de deur uit moet om mijn oudste naar school te brengen en te halen.
Dit kan wel als Mika slaapt, ik woon tegenover de school.
Een beetje rommelig ik hoop dat iemand er wijs uit kan en mij kan helpen
groetjes kim