Geen potje 8mnd lusten

hoi allemaal,

heb lieke een paar keer een potje groente en fruit van 8 maanden aangeboden.
met stukjes dus.
ze weigert dan te eten en kijkt heel raar.
heb al een smaakje genomen wat ze super lekker vindt maar dan met stukjes.
maar die wilde ze ook niet. potjes 6 maanden gaan er zo in.

Is ze er nog niet aan toe of wat zou het zijn?
wat zouden jullie doen aleen 8mnd potjes geven en verder geen 6 mnd meer of nog even wachten?

iemand ervaring mee?

groetjes gytha

Mijn dochter eet die potjes zonder moeite… Maar de dochter van de oppas at die ook niet… Wel vers met stukjes, maar niet de potjes…
Misschien vindt ze de structuur niet prettig?

weet niet wat het is.
maar bruine bonen met appel en rundsvlees gaat erin als koek, maar nu met stukjes niet. 3 hapjes en ze vindt het goed, ze kijkt er ook vies bij.
Vindt het wel vreeemd want brood en liga etc eet ze wel moet ze ook kauwen en gaat zonder problemen.
weet niet goed wat ik moet doen, want ze kan het makkelijk eten want de eerste 3 hapjes gaan goed ze kokhalst ook niet ofzo.
Het rare is trouwens ook van de week zaten wij chili te eten en ik gaf ze een bruine boon van mij en at ze zo op.

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 31 Jan 2008 17:01:02

Hoi Gytha,

Wat je zou kunnen doen is wel dat potje van 8 mnd gebruiken en dan
even fijnprakken.
Dan krijgt Lieke toch het eten wat ze mag op die leeftijd en dan
gaat het vast beter.
Zo deden we het bij Elke ook, die had ook geen zin om te kauwen.
Die heeft ook heel lang haar fruithap (stuk liga, banaan en roosvisee)
fijngemalen gekregen.
Die vertikte het om een klein stukje banaan zo op te eten.
Wat een boefjes zijn het he!
Zou me er niet druk over maken, het komt vanzelf!

Groetjes Heleen.

Ha ha mijn dochter is inmiddels 10 maanden en eet nog steeds potjes van 6 maanden. Zij hoeft die stukjes ook niet. Terwijl; ze wel liga en broodpap eet. Ik ben nu bezig met potjes met zachte fruit van 8 maanden zoals bosvruchten die gaan er wel in. Nu probeer ik iedere week een 8 maanden potje. OP een dag zou het het toch erens moeten gaan eten. Maar van de andere kant denk ik: Ze heeft nog geen enkel tandje het lijkt me inderdaad moeilijk kauwen zonder tanden. Ik hoop dat snel de tandjes eens doorkomen zodat ze op de stukjes kan kauwen.

groetjes chantal

chantal

hier idem dito met een sterretje… de potjes van 8 maanden gaan er nog steeds niet in, terwijl ie met de pot mee wel de stukjes eet…
ik koop nog steeds de 6 maand potes warm… fruit metyoghurt van 8 maand gaat er wel in

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

nou sinds ze haar 2 onder tandjes heeft gaat fruit met stukjes er wel in.
Vandaag nog even de groente proberen.

Met welke leeftijd kunnen ze met de pot mee eten?
Want soms eet ze al wat hapjes van ons en dat gaat goed.

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Met 1 jaar mogen ze met de pot meeeten. Je kan nu al wel lekker eten voor Lieke maken. Aardappeltje, groente en vlees. Gewoon wat jullie eten, maar dan zonder kruiden etc.

Groetjes Loes

hey hey
mijn dochter is 8 maanden en 1 week
en moet enorm kokhalzen van de 8 maanden potjes
ze vind het harstikke vies en de stukjes zijn te groot
ze is namelijk al een keer bijna gestikt niet daarin maar tog vind het eng
helpp wat moet ik doen?
gr mariska

m rewijk

wij blijven bij potjes 6 maanden maar proberen 1x per week 8 maanden potje maar lust het nog niet.
Ook laten we haar al een beetje met ons mee eten. gisteren een aardappelblokje en die had ze zo weg! zo ook een stukje vlees.
Dus denk toch dat ik voor haar moet gaan koken en kan ze lekkkr met ons mee eten.
die potjes lust ze echt niet alleen de 6 maanden. als ze 1 hapje met stukjes heeft geproeft heeft ze gegeten en gedronken!

groetjes gytha

hoi hoi

mijn ervaring is: ze vind de stukjes misschien te groot van de 8 maanden. dat had mijn dochtertje namelijk ook. nu is ze een jaar en ik geeft nog steeds potjes van 8 maanden ipv 12 maanden. de stukjes zijn te groot voor haar.

groetjes angela