Geen pil meer

Ik las net in een andere topic een stukje van mamavanrico over dat je weer met een nieuwe pil aan het rommelen bent. Nou ik heb de beslissing genomen met die hormonenzooi te kappen, ik heb er zo genoeg van. Ik zit totaal niet goed in mijn vel en kan me herinneren dat toen ik geen anticonceptie gebruikte dat heel anders was. Daarbij komt dat ik van de pil die ik had ook in elke stopweek (de laatste 3 maanden) giga aan de diaree en spugen ga. Heb het er helemaal mee gehad, maar nu dus de vraag wat dan wel te gebruiken…??? Ik zou het echt niet weten eigenlijk. Ik had alweer moeten beginnen, heb ik dus niet gedaan, in overleg met mijn man, maar verder weten we het momenteel ook niet zo goed. De geknoei met condooms zitten we ook niet echt op te wachten en verder zijn er weinig optie’s zonder hormonen eigenlijk. Wat een gedoe zo he…mochten jullie nog optie;s hebben, behalve geheel onthouding laat het gerust horen.
Dt wilde ik eigenlijk even met jullie delen.

Lfs

bij mij was een spiraaltje de uitkomst geen geklier meer met de pil ook geen last gehad van hormoon probleempjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

heb zelf de mirena gehad voor die kleine geboren werd, maar achteraf merkte ik dat ik ook door die hormonen minder blij was dan zonder. Koperspiraal vind ik geen optie, daar heb kan je ook aardig wat last van bijwerkingen van hebben. De mirena was opzich wel fijn omdat je er geen omkijken naar had, maar toch die hormonen, die doen bij mij geen goed werk zeg maar

Lfs

Ik gebruik ook niets. Heb ook spiraaltje gehad, maar werd aggressief ervan. Nu dus helemaal niets. We gebruiken condoom als ik mijn eisprong heb. Ik vind condooms ook niets, als ik zeg maar het wil dan moet het ook gelijk en niet eerst rustig die condoom erom. Zeer onromatisch.

Groetjes Carolien

nou inderdaad zeer romantisch ja, de geklungel met het condoom.
Als er nou ook geen twijfel zou zijn voor een 2e kindje zou het ook wat makkelijker zijn, dan zegt mijn man ik laat er wel een knoop in leggen, maar hij daar nog niet over uit, dus da’s dan ookw eer geen optie he. Dat er nu nog geen 2e komt is wel duidelijk voor ons beide, maar hoe zit dat over 2 a 3 jaar??? Dilemma’s…

Lfs

En een presarium?? Is dat geen optie? Ze moeten wel op maat gemaakt worden maar je kan ze bijvoorbaad al inbrengen en ook weer makkelijk verwijderen daarna. Alleen wel zaaddodende pasta gebruiken.

Ik heb geen probleem met mijn pil maar hier is eigenlijk al een beetje besloten dat na de tweede ik me laat helpen omdat de pil een risico is bij mij en ik absoluut niet meer dan 2 zwangerschappen wil laat staan aan zou kunnen.

Maar dat is een vrij drastische beslissing.

Groetjes,

Michèle

google even op ladycomp, dat is een soort computertje waarmee je dagelijks je vruchtbaarheid kunt testen. Dan hoef je alleen maar een condoom te gebruiken als je vruchtbaar bent(gemiddeld 6 dagen per maand) Misschien dat dit iets voor je is?

Groetjes Ramona

heb op ladycomp gezocht hoor, in eerst instantie dacht ik, dat is misschien wel wat, tot ik de prijs zag… bijna 500 euro, daar heb ik momenteel echt het geld niet voor! Bedankt voor de tip, maar even iets te kostbaar voor mij, tenzij iemand mij wil sponsorren

Lfs