Hoi,
How strange…Amy wil geen rijst of pasta eten. Ze spuugt het uit en wordt erg boos. Ik maak altijd het eten zelf en ze vind tot voor alsnog alles lekker,maar pasta en rijst dus niet. Nou dacht ik om te proberen om haar pasta uit en potje van olvarit te geven…op goed geluk…maar nee hoor…ook niet.
Tzou natuurlijk door de korrelige structuur kunnen komen?..maar koek en brood eet ze ook in stukjes en natuurlijk ook niet gepureerd….
Dacht ik vandaag weer een poging te wagen, maar het werd toch een restje van haar bietes/wortel prakje van gisteren en maar aanvullend wat meer yoghurt.
o o o en wij houden zo van pasta en rijst…
liefs Annelies
Geen pasta of rijst
Zit er een lekker smeuig sausje over? Het moet niet te droog zijn nl en volgens mij gewoon blijven aanbieden. Het is wennen aan de vorm. Aardappel prakken we altijd dus nu heeft ze opeens een structuur in haar mond.
Succes in ieder geval!
groetjes,
Wendy
Heeeeeeel herkenbaar. Sylvie is nooit gek op rijst en pasta geweest. Ze moet er nu nog steeds niks van hebben. Ze eet het wel maar veel minder als hoeveel ze van aardappelen eet. Ik ben zelf ook niet gek op pasta en rijst dus dat heeft ze niet van een vreemde. Jammer voor mijn vriend die er wel gek op is
Wij hebben ook van alles en nog wat geprobeerd, saus. geraspte kaas enz. maar niks hielp!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
hoi,
emma lustte in het begin ook geen rijst.
nu eet ze het zelfs zonder iets erdoor!
kan dus allemaal nog goed komen!
succes!
Grappig, hier is Jitse juist dol op rijst en pasta’s,
terwijl hij gewone “hollandse pot” wegduwt.
Broccoli, spinazi: hij hoeft het niet.
M.
Eef heeft dat ook, maar die moet geen een 8+potje met stukjes. Brood en koek gaan er goed in, maar geen stukjes in dr prakkie! De verpleegkundige van het CB zei: Die moeten ze ook afschaffen! Kindjes met een gevoelige mond vinden dat raar en het is nergens goed voor. Nu geven we haar gewoon 6+potjes en als het eten dat wij eten zich ervoor leent, krijgt ze gekookte groente los erbij in haar hand. Gister zat ze een beetje op een broccoliroosje te knabbelen, eerder op worteltjes en dat vindt ze enig om te doen! Er komt niet echt veel binnen, maar ze eet verder goed en met de aanvulling van het potje vinden wij het best zo.
Lfs
Hoi,
Dank voor de reacties.
@liske, dus herkenbaar dat warm eten uit een potje met stukjes geen favoriet is.
Dus wij hebben meisjes met een gevoelige mond…Amy krijgt zelfgemaakt eten en dat pureer ik niet helemaal tot moes, maar het is ook geen schaal vol stukjes. Uit een potje is het idd veel meer brokkelig en ze spuugt het uit.
Misschien dat je de potjes nog kunt pureren voor jou kleine meid. Dan kan ze toch 8+ potjes eten, maar dan maak je het zelf gewoon nog wat fijner.
Ben benieuwd hoe en of Amy (voldoende) gegroeid is. Maandag naar het CB.
liefs Annelies
Hier 2 kinderen die juist gek zijn op dat eten! Als ik vraag wat me moeten eten, weet ik al wat het antwoord is. Spaghetti of macaroni! Lasanje zijn ze hier ook gek op!
Misschien dat ze het moeten leren eten, dan kan het best zijn dat het nog komt!
Manderijn