Geen papfles

We zijn dit weekend begonnen met het ontbijten met een papfles bij Senne.
Dat ging zaterdag en zondag heel goed maar sinds gisteren wil ze hem al niet meer.
Gaat ermee liggen spelen en weigert hem dan gewoon.

Ik maak dan maar een gewone fles en die drinkt ze in 1 keer leeg.

Omdat ze ook (nog) geen brood eet vroeg ik me af of ze nu wel aan genoeg voedingswaarde komt… ze eet wel ruim voldoende groente en fruit en voor het eerst 3/4 liga gisteren

Groetjes van Sascha en Senne

En als je het nu eens probeert uit een bordje? Ze eet groente en fruit van een lepeltje, dus kan goed dat ze haar pap ook gewoon van een lepeltje zal eten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
En als je het nu eens probeert uit een bordje? Ze eet groente en fruit van een lepeltje, dus kan goed dat ze haar pap ook gewoon van een lepeltje zal eten.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/upihp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Ja, 10 hapjes en dan wil ze verder ook niet meer… dan gaat ze blazen en proberen in de pap te slaan…terwijl ze de gewone fles daarna meteen opdrinkt!

misschien kan je de papfles tegen de middag proberen te geven… of heb je dat ook al geprobeerd

groetjes

Je zou ook waat pap door de gewone fles doen… en dan elke keer wat pap extra (de brinta/bambix) en dan de voeding wat mindere…

Mijn dochter trapte erin wie weet de jouwe ook :smiley:

Succes&Greetz Cora

Mijn dochter moest ook geen pap. Dus je eigen niet druk over maken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Mijn dochter moest ook geen pap. Dus je eigen niet druk over maken.

Liefs Michelle

wat gaf jij dan ipv pap? Een gewone fles?

hOI sacha,

Rens wilde ook geen pap eten, niet uit de fles en ook niet van een bordje. Geef je nog helemaal geen brood of lukt dat nog niet zo goed? Rens ben ik toen op advies van het cb brood gaan geven ook 's ochtends en dat ging wel goed en dan een flesje melk erbij. Hij vond het gewoon niet lekker want van z’n brood at hij gelijk twee sneetjes dus honger has hij wel.

Groetjes Ramona

In België wordt geen pap gegeven. Een gewone fles wel. En pas vanaf 8 maanden brood, dus ik denk niet dat Senne iets te kort komt.

Lilypie Vierde Ticker

quote:
hOI sacha,

Rens wilde ook geen pap eten, niet uit de fles en ook niet van een bordje. Geef je nog helemaal geen brood of lukt dat nog niet zo goed? Rens ben ik toen op advies van het cb brood gaan geven ook 's ochtends en dat ging wel goed en dan een flesje melk erbij. Hij vond het gewoon niet lekker want van z’n brood at hij gelijk twee sneetjes dus honger has hij wel.

Groetjes Ramona

Nee, het wil nog niet echt lukken. Maar vanmiddag heeft ze voor de 2e keer een Liga gegeten en ineens begon ze te kauwen dus misschien snapt ze nu wel wat ze ermee aanmoet!

Gewoon blijven proberen dus. Misschien gewoon 's ochtends weer de fles geven en over een week weer pap proberen. En haar goed laten oefenen met liga/brood. Hier is het nooit wat geworden met de papfles, maar brood gaat goed en snel. Hij heeft 's ochtends met 10 minuten zijn brood op, met papfles/bordje pap was ik gerust drie kwartier zoet.

groetjes ramona

Ik gaf haar indd gewoon de fles en toen ze goed brood at en het herlijk bleek te vinden kreeg ze 's morgens brood.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Onze meid wilde ook geen pap! Kreeg het er niet in. Zij kreeg s’morgens gewoon de fles. En toen ze brood mocht hebben, kreeg ze eerst fles en daarna brood.

Maak je niet druk dat ze geen pap willen hebben. Je kindje heeft wel genoeg aan een “gewone” fles.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

hoi allemaal…
ik ben al een tijd niet meer op dit forum geweest, maar ik zit met een probleem.
mijn zoontje van bijna 1 jaar (a.s. zondag wordt hij 1) wilt sinds 2 dagen zijn pap fles niet meer en ook wilt hij geen melk uit de fles, nu ben ik dus sinds gisteren begonnen met pap van een bord te geven maar na 6 happen houdt “meneertje” zijn kaken stijf op elkaar…brood gaat er gek genoeg wel in en ook zijn drinken uit de beker gaat er goed in…alleen pap en melk gaat er dus ineens niet in…
wie herkent dit?en wat heb je er aan gedaan?

Gewijzigd door - moeder van Odin op 11 Feb 2010 10:50:45

Hallo mama van Odin,

Herkenbaar en onze dochter is 10 maand.
Krijgt je kindje nog opvolgmelk?? Of maak je pap van gewone melk.
Mocht je nog opvolgmelk geven zou ik zeggen…lekker mee stoppen en je kindje s’morgens een boterham geven en gewone melk of karnemelk of yogi.
Hij is bijna 1 en mag dan “alles” hebben.
Wil Odin ook geen gewone melk dan zou je de kleine na de boterham ook nog een bakje yoghurt kunnen geven met b.v. wat roosvice erin.

Onze meid is 10 maand en krijgt al geen opvolgmelk meer. Krijg het er niet meer in!

Succes

Lilypie First Birthday tickers

hoi egberta,
ik geef odin opvolgmelk nummer 3, en maak daar zijn pap mee. gewone melk vind hij vies en spuugt hij uit…
yoghurt met bijv. fruit gaat er wel in en ook Danoontje en blanke vla de rest wordt bij hem geweigert… als ik roosvisee door zijn yoghurt doe of door zijn melk krijg ik een heel zuur en wat geef je me nou weer gezicht te zien odin is absoluut geen zoetekauw dus…
veder eet hij eigenlijk alles,hij eet met de pot(hij lust zelfs witlof) mee en ook brood gaat er rap in 1 1/2 sneetje…