Geen pap meer

Onze zoon wilde al een tijdje de pap niet mee opeten en sinds dit weekend eet hij er geen hap meer van. Op zich geen probleem, want nu krijgt hij brood 's morgens. Maar hij krijgt dan te weinig zuivel binnen. 's Morgens en 's middags bij het brood krijgt hij een bekertje melk, maar drinkt daar slechts 75 ml van (hooguit). Nu probeer ik hem 's avonds 150 gr toetje te geven, maar ook dat eet hij niet altijd op.

Zijn er alternatieven? Ik wil hem namelijk niet alleen meer “zoete zuivel” geven. Hoe doen jullie dat?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten wat te weinig zuivel is!
Pap zijn beide kinderen nooit liefhebber van geweest, dus dat stukje zuivel hebben ze nooit gehad!
Hier krijgen beide kinderen bij ontbijt en lunch een beker melk&fruit. En 's avonds een toetje. Gewoon een kleintje omdat het warm eten vullend genoeg is!
Geen idee nu dus ook of mijn kinderen genoeg krijgen!
Onze dochter eet dan nog heel regelmatig kaas, maar ons ventje heeft dat niet op het menu, dus haalt daar verder ook niks uit.

Waarom wil ie eigenlijk geen toetje?

Manderijn

Tim drinkt nog altijd s’ochtends bij zijn brood en s’ middags bij zijn brood een beker melk. En dan s’avonds na zijn warme eten een toetje. Zuivel genoeg dus, maar hoor steeds vaker dat zuivel helemaal niet zo goed is. Haha maar goed hij vind het lekker, dus geef hem zijn melk nog steeds. Ik heb geen idee hoeveel zuivel op een dag normaal is.

Misschien eens wat vaker kaas op zijn brood doen, daar zit ook zuivel in? Ik denk dat als je verder naar de alternatieven gaat kijken dit alleen maar zoet is. Denk aan melk&fruit, yoki of optimel.

Groetjes,
Sandra

Eva krijgt dan juist weer veel zuivel, aangezien zij wel dol is op pap, tussen de middag Optimel drinkt en in de avond een toetje krijgt. Ik maak me er niet druk om. Wat Sandra zegt, probeer eens kaas op het brood? Andere producten zijn inderdaad al snel zoet. Of kwark??

Groetjes Rainbow

Lilypie Fourth Birthday tickers

300 cc zuivel raden ze aan.
Als Dylano pap eet komt hij eraan, maar op de dagen dat hij 's morgens voor brood kiest ook niet.
Lig er verder ook niet wakker van.
Op deze leeftijd moet je jezelf het niet meer moeilijk maken, ze pakken echt wel wat ze nodig hebben. Dwingen kun je toch niet.

Liefs Michelle

Ik zat ook aan die 300 ml zuivel te denken, vandaar.
Hij wil eerst wel een paar hapjes toetje, maar hij is tè afgeleid en kan niet zo lang stil zitten. Vanavond met pijn en moeite een klein bakje yoghurt erin gekregen. papa heeft hem afgeleid met 10 speeltjes en ik heb steeds de lepel in zijn mond gedaan (hij hapte wel hoor…). Als we hem niet afleiden, slaat hij de lepel steeds weg met zijn handjes.

Milk en fruit is ook nog een optie.

Lilypie First Birthday tickers

En als je hem als tussendoortje een bakje yoghurt geeft? Desnoods vruchtenyoghurt of zo… Of yoghurt met een klein scheutje roosvicee. Merel hier lust er wel pap van, maar Anouk vindt yoghurt ook niet geweldig. Die trekt me een gezicht Maar bij haar zet ik nog even door, omdat ze ook moet wennen aan de smaak.

Groetjes Natasja

In taksi tropicol zit 40% zuivel. Lijkt me een goed alternatief. Hier krijgen ze af en toe een klein scheutje yoki met melk, is het net even zoeter en volgens hun lekkerder.

Hier ook niet echt melk liefhebbers. Ik geef het ze wel, maar de bekers gaan zelden leeg. Zo af en toe een scheutje ranja er door, en dan zeggen dat het yogi is Daar trappen ze hier wel in! Maar ik doe het niet altijd, omdat ik wil dat ze ook gewone melk leren drinken zeg maar. Maar dat ze nu al maanden te weinig zuivel binnen krijgen daar zit ik eerlijk gezegd niet zo over in hoor.

Groetjes Anouk

ik heb als kind altijd al moeilijk gedaan met zuivel (ik lus geen melk/chocomel , geen vla, geen softijs/schepijs, slagroom enz enz.* yoghurt eet ik soms wel maar om nou te zeggen mjammie…

toen ik klein was zij de dokter tegen mijn moeder dat het helemaal niet erg was, (kaas lust ik wel, en andere dingen die iets van zuivel hebben)

en idd… ben nu 38 en nergens last van (ook niet gehad)
Die van mij eet wel zijn pap nog, en yoghurt (melk lust hij ook) maar vla lust hij ook niet.

volgens mij (toen de advies toen ik klein was) kon het geen kwaad.

maar… ik ben geen dokter (jammer genoeg hihi)

ik zou even geen tips weten nu.
sucses ermee

groetjes angelique