Geen opvologmelk meer

Hoi meiden!!!

Ik heb even een vraagje!!
Mijn zoon Gijs is 9 maanden en is pas bijna 2 weken goed ziek geweest (keelontsteking, hoge koorts en een flinke buikgriep)
sinds hij zo ziek is geweest wil hij in 1 keer geen opvolgmelk meer. Hij heeft t een paar keer uitgespuugd (omdat hij er misschien misselijk van werd…??)
Nu lust hij opzich wel gewone halfvolle melk.
Ook pap hoeft hij niet. Nu heb ik hem vanochtend voor t eerst weer echt goed zien eten. Hij heeft een boterham met smeerleverworst op (gedoopt in de melk) en hij heeft een beetje gewone melk gedronken (ongeveer 50 cc)!

Nu is mijn vraag: hebben jullie hier ervaring mee dat je kind in een keer iets niet meer lust. En 9 maanden is opzich best vroeg voor gewone melk maar hij vindt t wel erg lekker!!Ik zal sowieso vanmiddag nog even het cb bellen maar ben erg benieuwd wat jullie ervan zeggen!!!

Liefs, Nienke, moeder van Gijs!

Ik herken je verhaal van een vriendin van me.

Zij heeft een kleine van nu 11,5 maand. Hij heeft eind maart een behoorlijke keelontsteking gehad. Ook overgeven enzo, dus een anti biotica kuur gehad. En sindsdien weigert hij melk te drinken. Alles eet hij weer prima, fruit, groente, diksap. Maar melk weigert hij dus echt. Hij eet s’ochtends nog wel pap, maar krijgt tussen de middag geen fles meer. Zij heeft zoiets van ik krijg het er gewoon niet in, dus dan maar niet. Ik weet niet hoe erg het is als ze geen melk meer krijgen. Maar ja als je het er echt niet in krijgt, dan wordt het ook gewoon een lastig verhaal.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker