Geen oppas, geen vrij gekregen. Help!

Hoi,
Vorige week dinsdag heb ik vrij gevraagd voor komende zaterdag. Dit omdat ik geen oppas kon vinden voor onze kleine meid van net 1 jaar oud. Na aan het eind van die week nog eens een email gestuurd te hebben, kreeg ik gisteren het antwoordt. Ik kan geen vrij krijgen, want ze hebben in de invalpool geen vervanger. Als ik vrij wil, moet ik dat zelf maar regelen. Nu zit ik al twee dagen in de stress, degenen die ik benaderd heb kunnen niet. Ik kan zaterdag onmogelijk mijn dochtertje alleen thuis laten. Hoe moet/kan ik dit oplossen?
Oja, over vier weken loopt mijn contract af en houdt mijn baan op.

Groetjes Desiree

Als je baan toch over 4 weken ophoud dan melde ik me eigen een zaterdag gewoon ziek

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wat Michelle zegt als je contract toch niet verlengd wordt gewoon ziek melden. Wat willen ze doen, je ontslaan??

Groetjes,

Michèle

Ik zou inderdaad ook ziek melden. Je hebt niks te verliezen als toch je contract afloopt.

Blijkbaar zitten ze nogal om personeel verlegen als het niet eens lukt om jou vrij te geven, dus ze hebben alleen zichzelf ermee als ze je ontslaan omdat je je ziek meldt.

Bovendien mag je iemand die met ziekteverlof thuis is niet ontslaan, dus ze kunnen geen kant op.

En als ik jou was, zou ik maandag ook lekker thuisblijven! Dinsdag zien ze je wel weer verschijnen!

Groetekes, Sje

Eigenlijk past dat niet in mijn straatje, maar denk dat ik weinig keus heb. Mogen ze mij zomaar verlof weigeren?

Groetjes Desiree

Check anders voor de zekerheid even via je rechtsbijstandverzekering hoe je rechten zijn als je echt geen oppas voor je kindje kunt krijgen en je kunt ook geen vrij krijgen. Zorgverlof moeten ze je namelijk altijd geven.

En verder: wat doe je voor werk? Kun je je dochtertje niet gewoon meenemen en bij je baas op schoot zetten tot je werktijd erop zit?

Groetekes, Sje

Heb geen rechtsbijstandverzekering.
Ik werk in de zorg, dus niet echt handig om haar mee te nemen.

Groetjes Desiree

Laat het dan maar niet handig zijn om haar mee te nemen. Dan merken ze op je werk dat ze er verstandiger aan gedaan hadden om je vrij te geven en een andere oplossing te zoeken.

Ik zou het gewoon doen. Lekker meenemen die kleine meid uit een soort protest. Ik zou ertoe in staat zijn! Moet je kijken hoe snel ze je weer naar huis sturen omdat het geen visitekaartje is dat je je kindje bij alles wat je doet meesleept.

Groetekes, Sje

Nou ik werk ook in de zorg en meenemen is echt niet handig en geen optie. Wie gaat er daar dan op je dochter letten als jij lekker mensen aan het wassen/verzorgen/noem maar op bent? Werkt toch niet!
Ziekmelden is echt een beetje tegen mijn principes. Heb je geen familie of vriendinnen die op kunnen passen?
Blijkbaar niet anders zou je de vraag niet stellen. Toch vind ik het wel een moeilijk iets. Ik probeer het ook van de andere kant te bekijken en te bedenken hoe het voor je collega’s is om dan alleen te staan.
En ze kunnen je volgens mij wel degelijk een vrije dag weigeren, als dat in het belang is van het ziekenhuis of de instelling waar je werkt.
Ik wens je veel succes met je beslissing, hoop voor je dat je het alsnog kunt oplossen.

PS: stomme vraag mss maar waar is de papa? Kan die niet iets regelen?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik had geen vrij gevraagd als ik niet iedereen gevraagd had. Er is niemand die kan, komt zelden voor… maar is nu toch echt werkelijkheid. Mijn man moet om de zaterdag een hele dag werken, ik twee keer in de zes weken. Voor die dagen regelen we oppas. Nu is dat dus niet gelukt en had ik vrij gevraagd, omdat ik minder uren werk en het normaal gesproken makkelijker gaat om vrij te krijgen.

Groetjes Desiree

Tja ik begrijp je probleem.
Als het niet anders is dan moet wat het zwaarst is het zwaarst wegen; je dochter dus.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ziek melden!!! Ja sorry ik heb heel veel in de zorg gewerkt en het is zo dat het heel vervelend is als een collega ziek is, maar ja wat moet je anders met je kindje??? Ja dat moeten ze maar begrijpen hoor! Is er trouwens niemand die dan een half dagje op je dochter kan passen? Dat je iig kan helpen met wassen bijv en daarna naar huis gaat, dat is toch vaak het zwaarste werk! Succes iig zou wel een rotsituatie zijn, maar als je contract toch over 4 weken afloopt zou ik zoiezo voor je dochter kiezen!

quote:
Heb geen rechtsbijstandverzekering. Ik werk in de zorg, dus niet echt handig om haar mee te nemen.

Groetjes Desiree

Gewoon als advies, neem er 1 ze zijn niet duur maar je hebt er heel veel aan. Niet alleen kwa werk.

Groetjes,

Michèle