Geen ontbijt willen maar wel snoepjes enzv

Hoi,

Onze dochter heeft iets nieuws bedacht. Ze wil niet meer ontbijten. Er is niets veranderd in het eetpatroon ook krijgt ze niet ineens andere pap of brood.
Ze weigerd pertinent te eten.
Maar ze wil wel graag een snoepje of iets van dien aard.

We hebben er laten zitten we hebben er ( geen goede opvoedingsding) gedwongen we hebben er s’morgens laten kiezen en beloven dat ze dat dan op eet. Maar niets helpt. Nu zit ze als sinds 10.00 uur naar een bord pap te staren dat wilde ze perse. Ik wilde er brood geven normaal voor de dindsdag. Ik ga het maar weg halen. Maar eigenlijk wil ik dat ze eet. Moet eigenlijk ook vanwegge de medicijnen. Maar weet niet wat te doen haar 3 uur naar een bord pap te laten staren vind ik ook niet de oplossing.

!!!Help Help heeft iemand tips anders dan diegene die we geven voor het weigeren van avondeten.!!!

desperate mama lon

Gewijzigd door - lon1306 op 29 Jul 2008 11:21:16

Hoe oud is ze? Rond de 1 jaar? Toverwoord: negeren!
Bepaalde tijd geven om te eten (20 minuten ofzo, of desnoods half uurtje), en eet ze niks, bord weghalen. Jammer dan. Ook geen alternatieven aanbieden, want ze heeft snel genoeg door dat het haar elke keer lukt om iets te krijgen wat ze lekkerder vindt.

Als ze met dit weer maar genoeg vocht binnenkrijgt is het goed. Eten is even niet belangrijk. Uiteindelijk gaat ze vanzelf weer eten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Jul 2008 11:46:51

Hoi Sje,

Nee ze is al drie en wat je aangeeft helpt niet. ik geef haar ook geen alternatieven. het probleem is dat ze eigenlijk wel moet ontbijten buiten dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is werken haar medicijnen beter als ze al iets in d’r maag heeft en als we een strak schema ( met de medicijnen) aanhouden. Ze heeft nu al een paar dagen geweigerd te ontbijten en we beginnen de gevolgen te zien. Het poepen gaat minder goed en ze begint nu met slijm te hoesten dat wijst op een virusje/ infectie begin en dat moeten we niet hebben want dan zitten we weer in het ziekenhuis en dat ben ik niet alleen zat. We hadden het net weer goed op de rit na de hoge luchtweginfectie van afgelopen weken. En ook het poepen leek onder controle te zijn.

Ik heb al geprobeerd te bellen met de verpleegkundige die ons bij staat vanuit het ziekenhuis en maatschappelijk werk maar onze begeleiders zijn nog op vakantie en kom niet echt verder.

Zit dus echt even met de handen in het haar. En dacht ik gooi het balletje even bij jullie op.

Misschien is er iemand die het probleem herkent en een andere oplossing heeft dan negeren want dat lijkt ook niet echt zijn effect te hebben.

Maar bedakt voor je reactie

Groetjes

Ik hoop dat er nog andere zijn die ideeen hebben???

lon106

Beroerd inderdaad dat het eigenlijk voor haar eigen bestwil is dat ze wel goed ontbijt, maar ja hoe peuter je dat zo’n kleine meid aan haar verstand. De peuterpuberteit werkt ook tegen blijkt wel.
Ik hoop dat je snel contact hebt met de verpleegkundige. Kun je via je huisarts verder komen?

Groetekes, Sje

beste lon

bij mij gaat het precies zo en het is allemaal begonnen toen ze medicijnen kreeg voor het een of het ander.
voor dat ze medicijnen kreeg at ze heel goed maar nu nee alleen savond en soms s middags .
en negeren lukt echt niet ze doet het gewoon niet ik leg het eerdags voor bij de cb
en vraag daar of ze advies hebben .
ooh een paar weken terug at ze savonds ook niks maar daar heb ik een spelletje van gemaakt samen met mijn ouders en het werkt wel meschien dat zij er ook in trapt .
maar voor der rest weet ik het ook niet.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi leyla,

bedankt voor je reactie. We hebben eigenlijk spelenderwijs ook al geprobeert ze is er helaas te slim voor om in te trappen.
We zitten nu met een probleem erbij waardoor ze helemaal niet wil eten. Ze heeft ooronsteking gekregen. Het zit ons meisje niet mee.

Wat betrefd die medicijnen deze heeft ze al twee jaar en ik had nagevraagd bij de apotheek of er iets aan de smaak was gedaan maar dat was niet het geval. Ik denk dat het dus een hele vervelende fase is of een voorbode voor de oorontsteking geweest. Al moet ze nu ook niets van snoepjes weten. Dus gooi het toch op het eerste.

Maandag is onze vaste begleidster weer terug en een collega heeft belooft haar mij te laten bellen voor een afspraak.

Groetjes

lon106

beste lon

hier zit het ook niet mee mijn dochter is bijna twee en in twee jaar alleen maar dokter hier en ziekenhuis daar dus een niet pretige situatie .
bij mij dochter is het echt gekomen door dat ze medicatie kreeg en zins die tijd ook een slechte eter geworden .
ik leg het dus eerdaags eens bij de cb voor van hoe of wat want ik weet het zelf ook niet meer .
maar in ieder geval wel een beetje blj dat jij er gelukkig achter bent , want als ze tegen ziek worden aan zitten zie je dat als eerste aan haar eet gewoonte.

beterschap met je dochter

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi Joyce,

Zie dit topic voor meer informatie hoe het nu is.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11736

Groetekes, Sje