Geen ontbijt fles/pap?

Hallo allemaal,

Ik weet het even niet meer. Milou (8 maanden) heeft vannacht goed doorgeslapen. Data is natuurlijk super fijn, maar om 19.00 uur heeft ze een pyjamapapje gedronken (100 ml) meer ging er niet in en de rest van de nacht niets meer. Je zou toch denken dat ze nu vanochtend toen ze wakker werd barstte van de honger om 19.30 uur. Ik maakte een fles, ze dronk 2 slokken en toen wilde ze niets meer. Ik krijg er niets in…ook pap niet. Voorheen hielp een boekje lezen nog wel eens, zodat ze wat eet, maar nu helemaal niets meer.
Gisteren heeft ze ook maar de helft op van wat ze normaal eet. Geen fruit en een half potje warm eten.

Wie herkend dit???

Is dit erg?

ps ze is verder wel al de hele week verkouden, maar dat lijkt nu beter te gaan, Verder is ze gewoon levendig en vol op ontdekkingstocht…

Groetjes, Femke

Misschien 's morgens brood proberen mijn dochter moest dus echt geen pap hebben en die zat met 7 maanden al 's morgens aan het brood en dat ging goed. Kunnen ook nog wel naweeen zijn van de verkoudheid. Je eigen niet te druk over maken alleen zorgen dat ze genoeg drinken binnenkrijgt. zijn meestal maar fases

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Hou gewoon goed in de gaten of ze genoeg vocht binnenkrijgt (zit ook in fruit en groente). Zolang ze genoeg plasluiers heeft en helder en alert is, is er niet veel aan de hand. Iets minder eten is niet direct een punt. Je kan proberen de laatste fles eraf te halen, die was er bij ons met zeven maanden af. En ze gaat ook weer richting een sprongetje, dat kan ook te maken hebben met het iets minder goed eten.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Brood heeft echt nog geen zin,. Ze is nu net 8 maanden maar ze verslikt zich in alles, zelfs het kleinste stukje en dan gaat ze overgeven. Is niet zo’n fijn gezicht en zeker niet als ze net melk heeft gedronken…dan komt het er met golven uit! Ze is er echt nog niet aan toe, dus ik wacht er nog maar even mee.

Vanochtend wilde ze weer geen fles…ik heb toen maar een bordje pap gegeven, maar dat ging ook niet van harte. Ze wilde zelf een tuitbeker in haar handen houden en daar mee spelen en dan kan ik het wel redelijk naar binnen lepelen, maar echt lekker loopt het niet, Ze eet het gewoon op omdat ze met andere dingen bezig is…maar goed helemaal geen ontbijt, dat wil ik haar ook niet aanwennen…

Hoi Cindy,

Ik gaf eerst ook gewoon een flesje melk (120 ml) meer wilde ze niet en een papfles daar hoef ik al helemaal niet mee aan te komen,
Ze wil de fles nu al twee dagen niet meer. Gisteren heb ik het erbij gelaten en toen heeft ze om 11.00 uur 150 ml gedronken en om 12.30 uur een flinke fruithap gegeten. Dit ging ook niet van harte, maar met wat afleiding lukte het wel. Het lijkt wel of ze fruit helemaal niet zo lekker vindt, want een groente potje 6+ vliegt er wel en en ze wordt zelfs boos als het te langzaam gaat.

De fles gaat al maanden raar…de 1e helft drinkt ze meestal heel onrustig bij mij op schoot en de 2e ligt ze op haar rug met een speeltje in haar handjes. Anders wil ze echt niet meer.

Diksap e.d. lust ze nog niet, thee wel. Ze drinkt in de middag tussendoor ongeveer 50 cc thee. Haar schema is als volgt:

7.00 uur 120 a 150 ml pap of flesje opvolgmelk
11.00 uur 150 ml opvolgmelk
12.30 uur fruithapje
15.00 uur 120 ml opvolgmelk (soms 70 of 150 ml)
tussendoor soms een danoontje start
17.00 uur potje 6+ groente/vis e.d.
19.00 uur pyjamapapje meestal 180 a 200 ml

Ze is nu net 8 maanden en weegt 8.2 kilo.
Ze haalt dus net de hoeveelheid opvolgmelk die ze moet hebben.
Brood d.d lukt dus echt nog niet…
Als ik die schema’s van andere moeders lees dan snap ik niet hoe ze het er allemaal in krijgen, Milou heeft gewoon niet zoveel honger…

Ik zie dat het maar ongeveer 100 ml scheelt met jouw kindje,
Milou zit gemiddeld op 600 a 650 ml op een dag, Volgens mij moet dat voldoende zijn toch?
De fruithap is ook zeker wel 100 ml vocht.
Ik krijg er echt niet meer in. Ze wil ook nooit drinken na of tijdens een fruithap of zo.
Alleen bv tussen 15.00 uur en 17.00 uur dan wil ze nog wel eens 50 ml pap drinken.
Verder is Milou super vrolijk, lacht altijd, tijgert de hele kamer rond en heeft plasluiers.

@fem116

Ie dat ze 8 maanden is? Dan mag ze toch 3 flessen melk…? Of doe je er vier omdat je bang bent dat ze niet genoeg vocht binnen krijgt? Misschien kan je 's ochtends een goedemorgenpapje geven?
Succes

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hylke heeft af en toe ook een periode dat ie opeens een stuk minder eet.
Gaat vanzelf weer over.
En als het de rest van de dag wel goed gaat: geen zorgen over maken.

M.