Geen middagslaapje meer?

hoi mijn dochter is nu 20 maanden en ze heeft net haar peuterbedje gekregen savonds gaat het goed ze blijft netje liggen en valt meteen in slaap.
alleen nu in de middag blijft ze niet liggen ze blijft spelen in haar kamertje als ze nu niet moe zou zijn zou ik het niet erg vinden maar om vijf uur is ze doodmoe maar als ik haar dan op bed doe slaapt ze savonds niet meer. ze heeft haar middag dutje gewoon nog nodig. iemand tips?

groetjes pascal

is 20 maanden niet wat jong voor een peuetrbed? Ik zou zeggen het ledikant weer in de kaner.

ze klom uit haar oude bedje vondt het een beetje gevaarlijk daarom een peuterbed heb liever dat ze daar uit valt dan uit haar ledikantje

ik vind 20 maanden ook nog te jong voor een peuter bed hoor

Gewijzigd door - lieke33 op 27 May 2008 15:48:39

ik vraag advies over hoe ik haar smiddags in bed kan houden.
dat sommige van jullie dit te jong vinden of niet maakt me niet veel uit.

wat moet ik anders doen haar uit haar bedje laten klimmen zo dat ze kan vallen en iets kan breken. het peuterbedje is helemaal veilig zit een steun aan zo dat ze niet uit bed kan vallen ze kan er zelf op en af klimmen.

Hoi Pascal,
En als je nu het speelgoed waar ze vaak mee speelt al bij haar in bed legt zodat ze er niet uithoeft om het te pakken? Het ander speelgoed opbergen waar ze het niet kan zien?Dan heeft ze misschien geen reden om uit bed te komen? Nina speelt ook in haar ledikant en op de babyfoon kan ik zien dat ze spelend in slaap valt. Het is maar een idee. groetjes chantal

Chantal

Dat is heet begrijpelijk dat je je kleine in een peuterbedje doet, als er iets zou gebeuren…

Voor je vraag weet ik geen oplossing, maar misschien is het idee van Chantal iets, lijkt wel een goede tip. Succes!

Hallo

Zou het misschien helpen om even bij haar te gaan liggen.
totdat ze slaapt.
Bij sommige kinderen helpt het.

Gr Wendy

Gewijzigd door - wendy2212 op 31 May 2008 14:07:12

En Pascal heb je al een oplossing gevonden?
groetjes Chantal

Chantal

hoi ik heb jullie adviesen geprobeert maar ze bleef uit bed komen maar nu heb ik het gewoon heel donker gamaakt. en nu blijft ze liggen hahahah.

ik dacht savonds blijft ze ook liggen waarom smiddags niet maar het is gewoon niet donker genoeg. en nu kan we weer lekker slapen en heb ik weer een vrolijk meisje over de hele dag. dank je wel voor jullie advies.

groetjes pascal