Geen middagslaapje meer, maar soms zoooo moe!

Luca zit nu in de fase dat hij een paar keer per week geen middagslaapje meer wil. Prima, maar vanaf een uur of 3 / 4 wordt hij dan zo vervelend!! Om alles piepen, snel huilen, gewoon moe dus. En dan wel willen slapen, maar dat mag dan niet, anders slaapt hij savonds niet meer. Hij wordt de laatste tijd ook erg vroeg wakker hoor, sochtends, maar dat kan ook omdat thije dan vaak de borst krijgt. Als die moet boeren dan wil hij eigenlijk niet van de borst af, dus dat laat hij dan horen . Maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht zelf om gewoon geen slaapje meer te doen, dan went hij er vanzelf aan. Maar dat vindt dennis een minder goed plan, die denkt dat luca het echt nog wel nodig heeft. Ik doe nu, als hij niet wil slapen gewoon wat rustigs met hem; een boekje lezen of even televisie… en lekker vroeg naar bed! Ervaringen???

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hoi Kim,

Heel herkenbaar.
Elke is 2 1/2 jaar en wil de ene keer wel slapen tussen de middag.
Dan slaapt ze van kwart over 12 tot half 3.
Op maandag kan ze niet slapen want dan gaat ze naar de pz
smiddags.
Dinsdag, woensdag en vandaag wilde ze ook niet.
Henk probeert het wel maar dan gaat hij na een half uur kijken
en is ze dus nog wakker.
Vaak roept ze al na een kwartier: pappa.
Op het weekend wil ze helemaal niet want dan ben ik weer thuis.
Wij hebben de rollen omgedraaid: Henk zit al 5 jaar thuis zonder
werk en ik werk 5 dagen in de week.
Het is een echt mammakindje dus blij dat ik er dan weer twee hele
dagen ben.
Wij leggen haar rond half 6/6 uur op bed en dan slaapt ze meteen.
Smorgens rond 6 uur/half 7 wakker.
Anne is 16 week oud en die is om half 6 wakker, dus wij moeten
elke dag vroeg uit de veren.
Vinden we niet erg, anders moet je niet aan kinderen beginnnen.
Wij denken erover om Elke maar op te houden en dan gewoon
na sesamstraat op bed.
Op den duur weten we het ook niet meer.
De ene keer slaapt ze dus wel een poos en dan dagen weer niet.
Heb hier geen trek meer in.
Elke gaat ook rond 4 uur oogjes wrijven.
Ik kom om half 5 uit mijn werk thuis en doe Elke om de 2 dagen in
bad.
Dan gaan we gelijk naar boven in bad en dan doe ik gelijk de pyama aan.
Elke heeft dat slaapje ook echt nog nodig, maar ja ze wil niet dus dan
maar vroeg op bed.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen
Lekker haartjes wassen.

Hoi

Manon is ook bij het af en toe wel en af en toe niet slapen aangekomen.

Maandag en dinsdag op de creche slaapt ze heel erg weinig, eb gister 20 minuten in de auto en toen ook niet meer. En idd rond vier uur vervelend maar dat duurt maar even. 's Avonds op tijd naar bed.

Ik leg haar wel elke dag neer.

Tessa

Tessie

is dan toch blijkbaar de leeftijd, manon is even oud, bijna op de dag af. Maar dat weet ik nog wel van 2 jaar geleden, toch???
Ik vind 6 uur echt veeeeeeeels te vroeg om al actief te zijn. Hij was eerst altijd om 7 uur wakker, en dan mocht hij lekker in het grote bed, even sesamstraat kijken ofzo, maar dat wil hij nu niet meer, hij wil gelijk naar meneenen (beneden ) Nou echt niet hoor… Ben gewoon niet op mn best sochtends hahahaa. Maar jullie leggen ze nog wel in bed dus?? Ik vraag het aan hem, en soms zegt hij dan ja, maar vaak ook niet hoor. Dennis komt pas om 18:00 uur thuis, dus dan gaan we eten. Daarna gelijk naar boven…

[img]http://b1.lilypie.com/Hd1lp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

[img]http://b3.lilypie.com/eJVLp2.png" alt=“Lilypie 3rd Birthday Ticker” border=“0” />