Geen middagslaapje meer!(1,5 jaar)

Mijn dochter is 1,5. Sinds een week of drie slaapt ze smiddags niet altijd meer. Afgelopen week heeft ze 6 dagen achter elkaar smiddags niet geslapen. Ik leg haar wel gewoon op bed en haal haar er pas na 1,5 uur uit. Nou lijkt het mij niet helemaal normaal dat ze zo jong al stopt met haar slaapje. Ze trekt het overigens best tot 7 uur zonder te slapen, maar is wel iets sneller boos etc.
Heeft iemand ervaring hiermee of heeft iemand tips om haar in ieder geval nog heel wat maandjes smiddags in bed te krijgen?! Ik ben zo gehecht aan die twee uurtjes dat ik m’'n handen vrij heb!

Cindy

hier hetzelfde verhaal. ik vanaf moregn proberen om haar wat later (half 2) naar bed te doen en wie weet werkt dat.

hier heb ik het ook gehad, vanaf anderhalf jaar niet meer slapen nmaar wel bij de opas en omas. Helaas is het hier zo gebeleven maar vooral gewoon idd een uur in bed leggen dna komen ze toch een beetje tot rust.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Ik heb ook geen slapers! Heel herkenbaar je verhaaltje…
Vervelend gevoel geeft dat hè? Iedereen vindt dat toch lekker die tijd voor zichzelf. Joël en Daniël begonnen allebei met 20 maanden te rommelen. Daniël slaat nu ook af en toe z’n slaapje over, maar ik leg hem nog steeds in bed tussen de middag. Ik vind het voordeel dat ik op die momenten iets voor mezelf kan doen, maar ook met Joël speciale dingen doe die ik met beide niet doe, zoals vingerverven ofzo.
Ieder kind is anders dus het kan zomaar over zijn… Maar ik zou ook nog even volhouden met gewoon in bed leggen hoor. Desnoods met wat speelgoed. (maar dan kun je een eventueel slaapje natuurlijk wel vergeten! )
Nou, succes ermee.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Vincent heeft ook zijn dagen dat ie niet wilt slapen. Toch leg ik hem voor een uur ofzo in zijn bed. Als ik kom kijken dan ligt hij lekker in zn bed te spelen. De ene dag slaapt hij en de ander dag wilt hij niet. Ach vind het opzich niet erg. Alleen het feit dat hij dan wel rond de avondklok heel hangerig wordt.

Gewoon lekker in bed doen die kleine van je Zo komt ze toch nog tot een soort van rust.

Succes!

quote:
Ik heb ook geen slapers! Heel herkenbaar je verhaaltje... Vervelend gevoel geeft dat hè? Iedereen vindt dat toch lekker die tijd voor zichzelf. Joël en Daniël begonnen allebei met 20 maanden te rommelen. Daniël slaat nu ook af en toe z'n slaapje over, maar ik leg hem nog steeds in bed tussen de middag. Ik vind het voordeel dat ik op die momenten iets voor mezelf kan doen, maar ook met Joël speciale dingen doe die ik met beide niet doe, zoals vingerverven ofzo. Ieder kind is anders dus het kan zomaar over zijn.... Maar ik zou ook nog even volhouden met gewoon in bed leggen hoor. Desnoods met wat speelgoed. (maar dan kun je een eventueel slaapje natuurlijk wel vergeten! ) Nou, succes ermee. Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

met 3.5 jaar nog slapen hier sliepen ze al niet meer en deed ze ok niet naar bed,je kunt een kind niet gaan dwingen.
als het op de bank in slaap valt is het wat anders

Amy is steeds vaker s’nachts wakker.
Misschien dat de middagslaapjes er hier ook uit moeten.

Ik vind dat ze er eigenlijk nog wat te jong voor is om hele dagen wakker te blijven. Maar als ik jullie verhaaltjes lees kom ik erachter dat het regelmatig voorkomt dat kindjes van haar leeftijd geen middagslaapje meer hebben