Geen melk meer willen drinken

Mijn dochtertje wil sinds een week geen flesje melk meer bij haar boterham. Ik heb ook al optimel geprobeerd, maar dit is ook geen succes. Als ik het in een (tuit) beker aanbied, wil ze het ook niet. Haar pap 's morgens gaat wel goed op.

Nu zijn we al bezig met haar geen andere drinken aan te bieden totdat ze haar flesje melk op heeft. Dit houdt dan in dat ze de hele middag geen drinken meer krijgt en alleen nog een fruithapje.

Hoeveel melk heeft een peuter eigenlijk nodig en wat geven jullie tussen de middag bij de boterham ??

Ik hoor het graag

Marleen (trotse mama van Fréderique)

hoi, waarom moet je dochter haar melk opdrinken? Puck drinkt alleen 's ochtends melk en de rest van de dag water, thee of roosvicee. Ik geef haar vitamine d als aanvulling. heel eerlijk zou ik me niet zo vasthouden aan een flesje melk.

succes

loes

Ze zit middenin een sprongetje (zie het oei-ik-groei-boek!) en ze heeft de leeftijd dat ze gaat kijken hoe ze papa en mama tot wanhoop kan drijven. Toverwoord: Negeren!

Dus geen melk drinken, prima toch? Zal ze geen dorst hebben.

En probeer anders van het spenen- en tuitenspul af te komen. Heeft ze helemaal niet meer nodig. Ze hoort al lang bezig te zijn met oefenen uit een gewone beker te drinken. Veel beter voor de mondmotoriek, en dus voor de spraak. En veel beter voor het gebit.

Misschien vindt ze zichzelf zo groot dat ze net als papa en mama uit een gewone beker wil drinken. Superinteressant! Van Difrax bestaan speciale oefenbekers waarbij je je niet in allerlei bochten hoeft te wringen om te zien of het vocht haar mondje bereikt.

Zoek op Google maar eens op de trefwoorden Difrax en Oefenbeker. Zijn o.a. bij drogisten en bij babyspeciaalzaken te koop.

Groetekes, Sje

Ik ben ook al bezig met beker training, Maar mijn meissie heeft vorige week met een zware RS-virus + bronchiolitus in het ziekenhuis gelegen. Ze heeft vier dagen niet gegeten en gedronken en kreeg vocht binnen via het infuus. Nu we weer thuis zijn, ben ik heel bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Van een flesje weet ik zeker dat ze het leeg drinkt. Een gewoon bekertje (ik heb die van diffrax) neemt ze maar een paar slokjes. Vandaar dus nog eventjes de fles.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

groot gelijk. die paar weken zullen vast geen verschil maken. wat ik ng wel 's als puck ziek is en slecht drink is een waterijsje geven. krijgt ze vocht binnen. of zoute chips want dat houdt vocht vast.

Mijn zoontje wil de laatste paar weken ook geen melk meer drinken. Niet uit de fles/tuitbeker of gewone beker. Uit de gewone beker drinkt hij een paar slokken en dan vindt hij het wel weer genoeg. 's Ochtends geef ik hem daarom altijd pap zodat hij nog wel wat melk binnen krijgt. Hij is overigens helemaal geen drinker net als zijn moeder! Aan 750 ml vocht komt hij echt niet per dag…

Volgens het boekje moeten ze 300 cc aan melkproducten binnenkrijgen (hier valt ook yoghurt en kaas onder). Mijn zoontje had destijds koemelkallergie en die gaf ik maar 100cc melk, 100 cc yoghurt op een dag. Als ik kaas op zijn boterham deed compenceerde ik volgens de kinderarts het tekort.
Er gaan de laatste tijd veel geluiden op dat melk drinken helemaal niet zo gezond is als het lijkt. We zijn overigens een van de weinige landen waar zoveel melk gedronken wordt en er zo op gehamerd wordt dat het ‘gezond’ is…

Het belangrijkste is dat ze genoeg vocht binnen krijgen.

Groetjes,

jantje

quote:
Volgens het boekje moeten ze 300 cc aan melkproducten binnenkrijgen (hier valt ook yoghurt en kaas onder). Mijn zoontje had destijds koemelkallergie en die gaf ik maar 100cc melk, 100 cc yoghurt op een dag. Als ik kaas op zijn boterham deed compenceerde ik volgens de kinderarts het tekort. Er gaan de laatste tijd veel geluiden op dat melk drinken helemaal niet zo gezond is als het lijkt. We zijn overigens een van de weinige landen waar zoveel melk gedronken wordt en er zo op gehamerd wordt dat het 'gezond' is...

Het belangrijkste is dat ze genoeg vocht binnen krijgen.

mijn huisarts zegt dat het ontzetten achterhaald is dat melk slecht is,ik hoor het ook maar hebben ze er recent bewijs van?

mijn kind krijgt gewoon melk te drinken

Groetjes,

jantje

Hoi Lieke,

Ik heb het ongeveer een half jaar geleden in een blaadje van de apotheek gelezen. In Amerika schijnen ze er onderzoek naar gedaan te hebben. Het blijkt dat er heel veel allergieen veroorzaakt worden door stoffen die in de melk zitten. Het koemelkeiwit wordt slecht afgebroken door de darmen.
Bovendien zit er (door milieuverontreiniging) veel dioxine in de melk (ook in vlees en eieren trouwens). Daarnaast is er geen bewijs dat melk goed voor je botten zou zijn.
Wel is het, volgens mij, van belang om de goede stoffen uit de melk binnen te krijgen m.n. kalk.
Maar zie dit niet als een aanbeveling om geen melk te drinken. Ik heb het geschreven om wat genuanceerder naar het melkdrinken te kijken. Een kind houdt er niets aan over als hij een poosje minder melk drinkt…

Groetjes,

jantje