Geen melk/karnemelk meer willen drinken

Rens wil opeens geen karnemelk of melk meer drinken bij z’n brood. Hij geeft wel aan dorst te hebben maar hij hoeft het niet. Ik twijfel een beetje wat ik hiermee moet. Zou hem natuurlijk jogi ofzo kunnen geven maar ben bang dat hij dan helemaal niets anders wil. En zo krijgt hij ook meer suiker binnen. Optimel ben ik geen fan van omdat daar ipv suiker aspartaam in zit wat niet goed is voor jonge kinderen. Overigens eet hij wel voldoende joghurt en vla en eet hij ook erg graag kaas. Iemand tips?

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Puur uitproberen lijkt me! Als-ie het altijd gewoon gelust heeft, hoopt-ie op deze manier om iets veel lekkerders bij zijn brood te krijgen.
Niet intrappen! Melk, karnemelk of water en anders maar niks.

Als-ie dorst krijgt, drinkt-ie echt wel hoor!

Dus niet intrappen want hij lacht zich suf als het hem lukt om bijv. ranja bij het eten te krijgen, yogho of melk met een smaakje.
Niet doen!!!

Groetekes, Sje

Geen ervaring mee in zoverre dat Dylano het al een jaar niet moet, dus die lust het echt niet, die neemt 1 slok en dan hoeft hij niet meer. Ook niet uit mijn beker en water drinkt hij wel van mij terwijl als ik hem dat geef hij ook niet drinkt. Daarom weet ik dat hij melk echt niet lust.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Erik hoeft het ook al tijden niet meer, sinds hij het niet meer uit de fles krijgt. Sindsdien krijgt 'ie sinaasappelsap van Appelsientje waarin extra calcium zit.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heb zijn beker gewoon op tafel laten staan net. Ik dacht even kijken wat hij doet.
Hij heeft het uiteindelijk dus gewoon opgedronken en daarna nog een beker roosvicee. Was dus idd uitproberen want als hij het echt niet zou lusten zou hij het wel laten staan. Denk dat ik het maar even zou ga volhouden dat hij pas wat anders te drinken krijgt als zijn melk op is. Hij lust het us wel gewoon maar het zijn idd kuren van meneer. Grappig dat ze iedere keer weer iets nieuws uitvinden.

groetjes Ramona

Ja blijf maar alert want binnenkort heeft-ie weer een ander trucje om je tot wanhoop te drijven! Maar je weet ons hier te vinden he?!

Groetekes, Sje

Hihi slim he van ze zo klein als ze zijn. Ze weten het soms leuk te brengen. Hier nog geen problemen met eten en drinken. Maar idd als ze het eerst wel lusten is het puur uitproberen. Net als wat Sje al zegt, gewoon blijven aanbieden die melk en niets anders geven.

Groetjes,
Sandra

Wij hadden dit met yoki. De onze dronk het eerst altijd uit pakjes omdat hij nog niet uit een gewone beker kon drinken. Op het moment dat ie wel uit een gewone beker kon drinken dacht ik: nu gaan die pakjes weg, mij te duur! En dat weigerde meneertje dus gelijk: ik lust geen yoki uit een gewone beker, ik wil een pakje!
Ja, papa en mama zijn gek Volgehouden en hier wel met een beloningssysteem gaan werken en binnen een week dronk hij het uit de gewone beker :smiley:

(melk wordt hier niet gedronken, daar walgt ie echt van…)

@Sje Idd weet jullie te vinden. Altijd handig ikkeben. Ben benieuwd wat hij nu weer gaat verzinnen. Overigens heeft hij net z’n beker melk wel opgedronken. Heeft toch wel in de gaten dat hij niets anders krijgt voor dat die beker leeg is.

groetjes Ramona

Aaron drinkt ook al lang geen melk meer.
Nu doe ik er wel eens een schepje cacoupoeder in en dan drinkt ie er wel wat van maar ook niet alles.
Hij krijgt wel yogurt e.d. binnen dus ik maak me niet druk, hij krijgt hier wel gewoon jogi.
Ik denk altijd maar: ik wilde vroeger ook niet alles drinken/eten en ons mam was dan ook heel makkelijk en toen ik wat ouder werd ging ik alles weer wel drinken/eten.

Gr, danielle