Geen mama, maar patricia

Joël noemt al sinds een paar weken geen mama meer, maar patiesja. Nu heb ik het een week geprobeerd te negeren, maar nee hoor, hij wordt boos als ik niet reageer. Hij haalt me dan gewoon op als hij me iets wil laten zien. Telkens corrigeer ik hem dat ik mama ben, maar het helpt niet.

Is dit tijdelijk? Wat kan/moet ik doen??

Liefs Patricia

P. Groen

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik accepteer het echt niet als Tim mij straks bij mijn voornaam gaat noemen. Voor hem is het gewoon mama en ergens anders ga ik echt niet op reageren. Ik denk dat negeren de beste manier is. Dan wordt hij maar boos, als jij duidelijk maakt dat je alleen reageert op mama dan moet hij dat ook leren. Hoe moeilijk het ook is, dan wordt hij maar even boos. Hij moet duidelijk leren dat het ook echt mama moet zijn en dat je anders niet luisterd. Als jij toch gaat luisteren naar je voornaam dan heeft hij toch zijn zin.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik denk ook inderdaad negeren als hij jou zo noemt en wel regeren als hij mamma zegt. Overigens hoe noemt pappa jou?? Zegt hij tegen joel ga eens naar mamma of ga eens naar patricia? Want dat kan ook meespelen dan maakt pappa jou patries en geen mamma (kun je me nog volgen??).

Groetjes,

Michèle

ha ha ja ik kan je volgen.

Papa noemt me naar Joël toe mama.

Lastig hoor.

Liefs

P. Groen

Oke, ja want anders zou daar ook een oorzaak kunnen liggen. Maar ik denk dat hij gewoon aan het kijken is wat zijn opties zijn, en dat moet je dan inderdaad de kop indrukken, Mijn neefje noemt zijn ouders en met name zijn moeder wel bij der naam en dat vinden zij best geloof ik, het wordt in iedergeval niet gecorrigeerd maar dat is hun keuze.

Groetjes,

Michèle

hahaha nou bijna gelijk verhaal hier;