Geen mama, maar patricia

Joël noemt al sinds een paar weken geen mama meer, maar patiesja. Nu heb ik het een week geprobeerd te negeren, maar nee hoor, hij wordt boos als ik niet reageer. Hij haalt me dan gewoon op als hij me iets wil laten zien. Telkens corrigeer ik hem dat ik mama ben, maar het helpt niet.

Is dit tijdelijk? Wat kan/moet ik doen??

Liefs Patricia

P. Groen

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik accepteer het echt niet als Tim mij straks bij mijn voornaam gaat noemen. Voor hem is het gewoon mama en ergens anders ga ik echt niet op reageren. Ik denk dat negeren de beste manier is. Dan wordt hij maar boos, als jij duidelijk maakt dat je alleen reageert op mama dan moet hij dat ook leren. Hoe moeilijk het ook is, dan wordt hij maar even boos. Hij moet duidelijk leren dat het ook echt mama moet zijn en dat je anders niet luisterd. Als jij toch gaat luisteren naar je voornaam dan heeft hij toch zijn zin.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik denk ook inderdaad negeren als hij jou zo noemt en wel regeren als hij mamma zegt. Overigens hoe noemt pappa jou?? Zegt hij tegen joel ga eens naar mamma of ga eens naar patricia? Want dat kan ook meespelen dan maakt pappa jou patries en geen mamma (kun je me nog volgen??).

Groetjes,

Michèle

ha ha ja ik kan je volgen.

Papa noemt me naar Joël toe mama.

Lastig hoor.

Liefs

P. Groen

Oke, ja want anders zou daar ook een oorzaak kunnen liggen. Maar ik denk dat hij gewoon aan het kijken is wat zijn opties zijn, en dat moet je dan inderdaad de kop indrukken, Mijn neefje noemt zijn ouders en met name zijn moeder wel bij der naam en dat vinden zij best geloof ik, het wordt in iedergeval niet gecorrigeerd maar dat is hun keuze.

Groetjes,

Michèle

hahaha nou bijna gelijk verhaal hier;

Een kind die bij ons naast woont noemde mij Aunty Juna (dat word hier altijd gedaan, iedereen is iedereens familie) Nu noemde mijn dochter me 3 dagen Aunty Juna, hahahah denk dat het een fase is, ik zou gewoon niet reageren ookal is hij boos, totdat hij mama zegt dan leert hij het vroeg genoeg, misschien kun je je man vragen jou ook een tijdje mama te noemen (weet niet of je dat erg vind) misschien vind hij het interessant dat ja man je nu patries noemt als hij tegen je praat! Succes iig

niks aan doen! lieke zei op een gegeven moment ook steeds dennis ipv papa. ik corrigeerde haar wel maar ging er verder niet op in. en ineens was het over! en is het weer gewoon papa. als ik erop in ging vondt ze het alleen maar leuker worden.

Groetjes Gytha

Noah heeft het zelfs ook gehad, als ik chris riep zei ik dus ook Chris, en noah riep me dan na… ik reageer er dus niet op, en nu is het gewoon papa!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Jack noemde papa van de week ook bij zijn voornaam, Michael, maar hij kan het nog niet echt goed zeggen dus leek het meer op eikel. Moest ik toch stiekem even om lachen hihihihi.

Groetjes van Christa

Ik denk dat het goed is wanneer pappa jouw in mamma moet gaan noemen als het kind in de buurt is.

Bedankt voor jullie reactie’s. Dus gewoon negeren is het beste?

Zal het doen.

Laat jullie weten hoe het is afgelopen!

Liefs Patricia, hele trotste mama van Joël

quote:
Jack noemde papa van de week ook bij zijn voornaam, Michael, maar hij kan het nog niet echt goed zeggen dus leek het meer op eikel. Moest ik toch stiekem even om lachen hihihihi.

Groetjes van Christa

Kan pappa er ook stiekum om lachen??

Groetjes,

Michèle

Kom ik weer met een vraag:

Waarom vind je het erg als je kind je bij je naam noemt?
Jij noemt hem toch ook bij zijn naam?

Of roep je de hele dag:
“Kind, kom hier”
“Afblijven, kind”
“Nee kind, je krijgt geen koekje”

Nou?

M.

Omdat ik vind dat een kind uit respect je papa of mama noemt en niet bij de voornaam. Hetzelfde geldt voor opa en oma. Ik wil niet dat hij opa of oma bij hun voornaam noemt.

Je vindt het misschien oudbollig, maar ik vindt dat het zo hoort.

Groetjes

Liefs Patricia, hele trotste mama van Joël

weet je, ik vind je verhaal grappig hoe je het omschrijft, maar het is dus echt niet om te lachen.
mijn neven noemen mijn oom en tante ook altijd bij de voornaam. Ik heb dit altijd vreemd gevonden en vind het ook niet overkomen eerlijk gezegt.
ik zou gewoon steeds benadrukken dat (hoe oud is ie eigenlijk???)
"het is voor jou mama, en anders reageer ik gewoon niet meer"
ofzoiets? blijven volhouden

Ik snap het wel hoor, en zou het ook vreemd vinden als Hylke ons
opeens bij onze namen zou noemen.
Maar tot nog toe houdt hij het nog bij papa en mama, en opa en oma enzo.

Ik vind het wel belangrijk dat hij onze namen op een gegeven moment kent.

M.

ja goed, maar namen kennen of je zo noemen is wat anders.
je blijft papa / mama,
het is voor iedereen anders natuurlijk maar hier gaat het niet gebeuren