Hmmm…het is denk ik niet het feit dat Max er nog is dat dit soms moeilijker maakt. Eva is altijd pittig geweest en dat komt er nu goed uit. Max is best chill eigenlijk en die ligt gewoon te kijken naar Eva, zo van: waar maak jij je druk om? Ik vind alleen dat constante uittesten heel vervelend. Ik wil niet steeds de politie zijn, dus soms laat ik even de teugels los, maar dan moet ik ze weer strak trekken. Eva is denk ik op de schaal 1-10 een 6, dus wel heftiger dan Rico. Maar zij is ook heel vaak heel lief en grappig. Ze geeft me keurig een handje bv als we de straat over steken, dat hoef ik niet te vragen.
Wat het wél vervelender maakt, is inderdaad vermoeidheid. Max wordt nu steeds wakker om 6.15 uur zoiets en daar kan ik zoals jullie weten echt slecht tegen. Ook als ik om 22.30 uur naar bed ga! Hij maakt Eva wakker, die dan duidelijk moe is en daardoor ook lastiger wordt. Michele heeft er een topic overgeopend: als je alleen met ze bent, is het makkelijker. Ik vind Eva veel makkelijker op dinsdag en donderdag, als ik thuis ben, dan in het weekend. Het is niet altijd hommeles natuurlijk, die indruk wil ik ook niet wekken! Maar als ze slapen, lig ik soms wel moe op de bank. Na een half uurtje powernap kan ik er wel weer tegen, maar ik wist ook niet dat kinderen zoveel energie kunnen ‘zuigen’!
Groetjes Rainbow, trotse mama