Geen laatste fles meer willen

Vanavond wilde Anna haar laaste fles niet meer drinken. Ze heeft hoogestends 50 ml gehad (normaal 210+7 schepjes). Ik snap er niets van. De vorige dagen heeft zo ook aardig wat laten staan, beide keren zeker wel 80ml. Hier heeft ze anders nooit last van!!

Ze krijgt in totaal twee flessen (210ml), een fruithap, boterham, diksap en groente hap. Dit allemaal in normale porties en ze is echt niet te dik of te dun.

Ze is een ruime week van een fles af (dus toen had ze drie flessen) maar om nu gelijk de laaste fles er ook vanaf te halen, lijkt mij te veel. Ik heb ook al pap geprobeerd, maar dat spuugd ze met dezelfe vaart er weer uit!

Moet ik de fles blijven geven of moet ik de laatste fles eraf halen? Ze ligt nu op bed en slaapt gelukkig wel, maar ik hoop dat ze niet wakker wordt midden in de nacht.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Kan het ook zo zijn dat ze in een sprongetje zit? Wij hadden zelf het idee dst dat vorge week was omdat ze toen erg druk was en daarna veel meer dingen kon.

Kan het zijn dat nu eindelijk haar eerste tandjes doorkomen? Je voelt al wel een bobbeltje, maar het zet elke keer maar niet door.

Is ze ons aan het uitproberen? En kan dat te maken hebben met het sprongetje?

Kortom, wat kan het zijn?!! Ik zit er de hele avond al over te piekeren!!

hoi judith,

krijgt ze met de laatste fles erbij normaal 3 flessen of 2??
Kan best een periode zijn hoor dat ze hem niet wil.
Hier hebben we ook regelamtig een flessen weigeraar. Vaak ook de laatste.
Ik bied het wel aan omdat ze niet zoveel op de dag drinkt.
Soms drinkt ze om 19.00 wel 200 op en soms maar 50.
Geen pijl op te trekken.
Ik blijf het gewoon aanbieden en drinkt ze het niet op ook prima!
Maak er geen strijd van wordt het alleen maar erger.
Wil ze hem niet dan niet. Lieke is snacht’s gelukkig nooit wakker geweest al ze hem niet op drinkt.
Dus dan is eht ook wel een teken dat ze genoeg heeft gehad.

Lieke krijgt om 7.00 fles 200- 12.00 na boterham fles van tussen 100 en 200 en om 19.00 fles wat ze opdrinkt. tussendoor ook diksap.
Ik zou haar toch nog wel 3x melk aan blijven bieden heeft ze echt nog nodig.
Anna is jonger al lieke.

groetjes Gytha

ja hoor kan een sprongetje of tandjes zijn.
Ook probeert lieke ons uit hoor! Dus kan best.
gewoon negeren en vooral niet dwingen!!

denk een periode als ze honger heeft eet ze wel hoor.

zou me er echt niet druk om maken ze krijgt genoeg binnen, dat geeft ze zelf wel aan.

groetjes Gytha

Je hebt helemaal gelijk Gytha! Ze geeft het zelf wel aan, en ik zal haar ook nooit dwingen. Als ze niet wil, dan niet! Maar omdat ze dit nooit deed, word ik er een beetje onzeker van! En zul je net zien dat mijn man nu nachtdienst heeft (heeft tie anders nooit) dus daar kan ik dan ook niet even overleggen.

Ze krijgt nu in totaal 2 flessen van 210ml (+7 schepjes). Een 's ochtends als ze wakker wordt en een voordat ze naar bed gaat.

Ze drinkt zo’n 200ml aan Diksap op een dag.

Dan is het maar goed dat er ikkeben bestaat!! Want als je over jezelf als moeder gaat twijfelen, is er niets beter dan van een ander te horen dat die het ook heeft meegemaakt en precies weet hoe jij je voelt.

Gewijzigd door - Judith en Anna op 30 Mar 2008 21:19:13

Ja hoor, kom ik weer!

Als Anna nu in de nacht wakker wordt, moet ik haar dan een fles aanbieden of verwen ik haar daarmee?

Ik zou er persoonlijk niet meer aan beginnen.
Want om er dan weer vanaf te komen is erg moeilijk.

Er zijn moeder die het wel doen, ieder zijn keuze erin.

Ps Lieke lust ook geen pap hoor of in ieder geval geen bambix die spuugt ze gelijk uit.
Nutrix vindt ze wel lekker of een pyamapaje.

groetjes Gytha

Grappig dat Lieke en Anna beide geen pap lusten!! Anna heeft de hele nacht doorgeslapen! De laatste fles vandaag ging er snel in, waarschijnlijk ook omdat pappa er weer was!

Hier ook geen pap eter gooit er ook alles weer uit…

En hier heeft ie ook tijdje de laatste fles laten staan en nu drinkt er maar 150cc van… Hij wordt dan om half 6 wakker helaas maar gaat gelukkig daarna wel weer verder slapen…

Hm, Hylke begint nu juist de eerste fles over te slaan?!

Nou ja, hij zeurt niet meteen om eten als hij 's morgens wakker wordt.
Vanmorgen eerst maar naar de oppas gebracht, en daar heeft hij
dan de fles gehad.
Van het weekend ook al: na 8:00 pas wakker, en dan nog niet echt meteen
willen eten.
De rest van de voedingen schuiven dan automatisch ook wat door,
zodat hij nu al een paar dagen op 4 flessen zit ipv. 5.
Wel alle flessen van 180 tot 210 ml.

In het weekend krijgt hij tussendoor wel een fruithap,
dus misschien dat dat de oorzaak is?

M.