Geen groentehap willen eten, kokhalzen

Hallo

Mijn zoontje Kane is 8 maanden. Hij heeft last van voedselallergie en mag daarom niet alles eten. Tegen koemelk kan hij al helemaal niet! hij heeft dus een achterstand met voeding. Hij krijgt nog steeds de potjes van 6 maanden en 4 flessen van 200ml.

Probleem; hij eet nauwelijks groentehap. hij schudt zich ervan en kokhalst. ik geef hem daarom maar een half potje fruit extra. Gaat dit nog over?
Daarbij komt nog dat hij potjes van 8 maanden waar grovere stukken inzitten echt niet binnenhoudt. Hij geeft het meteen terug als er al een grover stukje in de mond komt. Broodkorstjes eet hij dus ook nog steeds niet…

Hij groeit goed volgens kinderarts en de verhouding lengte gewicht is perfect. Ik maak me er toch een beetje zorgen over…

wie weet raad

groetjes mama v Kane

joyce Kurstjens-huber

mijn collega heeft een dochter van 9 maanden zonder ziektes of iets dergelijks maar krijgt ook geen stukjes weg. zei zit zelfs nog aan de potjes van 4 maanden. krijgt ook nog geen brood en pap is ook geen succes. op het cb hebben ze bij haar gezegt dat ze er dus gewoon nog niet aan toe is en zolang ze goed groeit maakt het ook niet heel erg veel uit. gewoon een weekje niet proberen en na een week weer wel en dan komt het vanzelf

Hoi,
Dat kokhalzen gaat wel over hoor. Maar ik denk dat Kane er gewoon nog niet aan toe is. Ik heb trouwens in de supermarkt (ik geloof C1000) ook maaltijdhap voor 8 maand gezien ZONDER stukjes (huismerk). Misschien dat je dat zou kunnen proberen? Of de potjes die je hebt zelf nog even pureren.
Succes!
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers