Geen groente op KDV

Hoi hoi,

Ff spuien hoor…heb ik Lisa nu eindelijk op een mooi schema zitten,

(8u fles 180/6
10u fruit
12u fles 180/6
16u groente + fles 90/3
19u fles 180/6)

zegt het KDV dat ze geen groentehap gaan geven om 16u. Ze geven wel het flesje van 90/3, maar een groente hap kunnen ze niet aan beginnen met al die kindjes… beetje belachelijk … gelijk mijn schema door de war, terwijl ze het er de laatste 3 dagen juist zo goed op doet

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Wat vervelend zeg! Is het echt niet op te lossen? Of ze nou een groentehapje geven om 16.00 uur of drinken met een koekje lijkt mij dan weer niet zo’n groot punt. Maar ja, ik werk daar natuurlijk niet…

Hopelijk kan je het toch nog voor elkaar krijgen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat ze eindelijk op een schema zit en het KDV niet mee wil werken. Maar hoe vervelend het ook voor jou is, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is natuurlijk best veel werk om een kleintje groente te gaan geven. En ondertussen moeten ze natuurlijk ook op de rest van de groep letten. Bij ons KDV mogen alleen de baby’s hun eigen ritme aanhouden, maar zodra ze iets ouder zijn moeten ze het ritme aanhouden wat ze voor de hele groep aanhouden. Dit zodat ze met zijn alleen kunnen slapen, met zijn allen kunnen spelen en met zijn allen kunnen eten. Zo krijgen ze op het KDV al om half 10 fruit met zijn alleen, terwijl Tim dit thuis later krijgt. Ook eten ze al om kwart voor 12. Iedereen wordt om 15.00 uur wakker gemaakt en dan gaan ze om half 4 met zijn allen een koekje eten en krijgen ze wat drinken. Daarna lekker spelen met zijn allen. Hij heeft dus daar een heel ander schema dan thuis. Maar gelukkig is dat voor hem geen probleem. Het is denk ik ook niet te doen als ze speciaal voor jouw kindje groente in huis moeten halen en voor een ander kindje weer iets anders.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Bij ons op het KDV doen ze dit ook niet, maar ik heb daar wel begrip voor om de genoemde redenen door Sandra. Minke draait op crechedagen ook mee in het "schema"van daar en ach voor die twee dagen per week vind ik dat ook prima. Ik vind 1600 uur ook persoonlijk erg vroeg voor avondeten…, ik gaf Minke vanaf 6 maanden al uur of 1730 en nu vaak 1800 uur ( maar die is natuurlijk een stuk ouder). Maar goed iedereen moet dit natuurlijk zelf weten, ik wil je niet veroordelen ofzo hoor maar dit is gewoon mijn idee erover. Het fijne van iets later eten geven is dat je gewoon zelf eten kan geven als je ze uit de creche hebt gehaald. ( bv vijf uur ophalen en dan thuis meteen eten).
Succes in elk geval,
groetjes!

Hoi hoi,

@Linette: ik geef haar juist rond 16 - 16.30u omdat ze anders haar laatste fles niet drinkt. Ze heeft dan tussen 19 - 20u geen honger genoeg om hem leeg te drinken. Ze gaat daarna namelijk de nacht in en komt de volgende ochtend pas rond 7.30 - 8u…

Ik snap ook wel dat ze niet iedereen een groentehap kunnen gaan geven, maar moest wel ff kwijt dat ik het zelf vervelend vond

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Bij ons op het KDV geven ze wel gewoon een groentehap en meestal tussen 16:30 en 17:00 uur en daarna een toetje. Volgens mij doen ze dit juist zo vroeg omdat de meeste kindjes vanaf 17:00 uur weer opgehaald worden. Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ze dit doen en ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind. Wij moeten trouwens onze eigen warme hap meegeven. Dit maken zij niet klaar. De rest (brood, fruit, drinken, koekje ed) wel.

Groetjes Natasja

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/trDOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - kringeldingetje op 03 Nov 2009 19:37:09

Kun je die laatste twee niet omwisselen?

8u fles 180/6
10u fruit
12u fles 180/6
16u fles 180/6
19u groente + fles 90/3

Zodat ze op het KDV alleen de fles hoeven geven?
(en waarschijnlijk kun je over niet al te lang die fles van 90
er ook wel af laten.)

M.

Gek, bij Sanne op de KDV hadden ze er geen probleem mee. Wij deden het ook om 16.00 uur. Werd wel eens 16.30 uur maar goed ze deden het wel.
Weet niet hoe laat je thuis bent van het werk met de kleine, maar dan zou ik gelijk groente geven als je thuis komt. Is wel erg stressen natuurlijk… Tenzij je potjes geeft, maar dan nog…

Succes ermee!!

groetjes Carolien