Geen groente en fruit willen

Mijn meisje van 4 maanden vertikt het om groente en fruit te eten,zodra je het haar geeft spuugt ze het uit en houdt ze haar mond stijf dicht en laat het echt niet toe dat je weer geeft.
Vind het best jammer aangezien het een hobngerlapje is en niet genoeg heeft aan haar 5 keer 200 flessen.
Hoe krijg ik het toch bij haar naar binnen?

Ik zit te denken dat ik er gewoon iets later mee moet beginnen want rijstebloempapje neemt ze wel :s

Over het algemeen groeit ze ook hard op haar flessen van 200 ml.
Want ze is dik 8,5 kilo en 69 cm.
Maar ze smakt wel als ze ons ziet eten en doet dan wel haar mondje open.

Moet ik gewoon nog een maandje wachten? of gewoon om de dag proberen te geven.
Mijn vriend zei als ze niet wilt niet pushen en daar heeft hij gelijk in,maar het valt toch te proberen?
ze moet het toch gaan leren met eten?
Hoeft niet ala minuut hoor.
Maar zal het wel fijn vinden als ze aan het eten gaat,aangezien ze krijst als haar flessen leeg zijn.

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewoon nog even wachten. Ze is pas 4 maanden, dus het hoeft echt nog niet. Geoon volgende week nog een keer proberen. Hier vonden ze het allebei in het begin ook niks en nu willen ze niets anders meer.

Groetjes Natasja

Ik zou ook nog even wachten. Je kan het volgende week nog eens proberen. Lukt het niet, dan nog een week later enz. Komt echt vanzelf goed!

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Mijn dochter van 8 maanden (!!) weegt nu 8,5 kilo en is 74 cm. Grappig!
Zij at met 4 maanden echt geen groenten en fruit…Met 6 maanden ook niet. Tis echt pas de laatste maand dat ze hier wel zin in heeft. Mijn zoontje at al lang brood enzo op deze leeftijd maar zij taalt er niet naar. Zo zie je maar dat ieder kindje verschillend is.
Bij ons wordt ook pas met 6 maanden bijvoeding geadviseerd. Je kan het aanbieden, maar het hoeft echt nog niet.
Ze krijgt wel veel vocht binnen op deze manier… Misschien kun je van de laatste fles een papfles maken met rijstebloem?

Gina is ook bijna 6 maanden en moet echt nog niets weten van ftuit en groenten hapjes… maar daar in tegen sabbelt ze wel een hele banaan op en soepstengel,koek en broodkorst maar moet echt niet met prakjes aankomen daar houd ze haar mond stevig dicht!!
dus ik wacht maar dat zij er aan toe is dwingen heeft toch geen zin als ze niet wilt kan je er toch niet veel aandoen…

Groetjes Sylvia

Hoe lang heb je het geprobeerd?
Bij A. zijn we met 4 maanden met fruit begonnen omdat hij ook niet meer genoeg had aan zijn flessen. Na 3u kwam hij alweer voor een fles (flessen van 210cc).
Maar na 3 weken vond hij er nog steeds niks aan… Ik ben er toen mee gestopt en overgegaan op groente. Dat ging na een dag of 5 redelijk en nu slurpt hij het zowat naar binnen. Ben het weekend ook weer begonnen met fruit en dat gaat nu ook beter.

Ze moet gemiddeld 10x iets gegeten hebben voor ze aan de smaak zijn gewend.

En eet ze al groenten en fruit?
Ik zou anders eerst wat groenten/fruit geven en dan pas de fles.
De dochter van een nicht van mij wilde ook geen vast voedsel, maar zij gaf het (op aanraden van het cb) na de fles. Nadat ik het advies gaf om het voor de fles te geven ging het beter.

Succes met de hapjes