Eva is nooit een fruitmonster geweest. Hoewel, toen ze klein was, at ze wel keurig een heel potje Olvarit-fruit op, elke dag ééntje. Ze kwam dus prima aan haar vitamine C. OPEENS had ze genoeg van de stukjes die in die potjes zaten en toen schakelde ik maar om op Frutapura. Ik had natuurlijk al vers geprobeerd, maar dat was geen succes. Dat is jullie bekend. Ze slobberde de cupjes goed naar binnen. Maar wel maar één per dag en daarmee kwam ze maar op één stuk fruit i.p.v. twee. Ik vond dat nog altijd beter dan helemaal niets. En jullie voelen 'm al aankomen…ze lust nu OPEENS die cupjes ook niet meer! Wel gewone appelmoes, maar die geef ik niet wegens te veel suiker en dus niet gezond. Soms krijgt ze een fruitsmoothie van Friso, zo’n pakje, zodat ze toch iets van vitamine C binnen krijgt, maar dat is meer een traktatie zeg maar, die krijgt ze héél soms.
Probleem: Eva eet nu al dagen niets meer van fruit. Ze eet wel groente, maar daarmee komt ze bij lange niet aan wat ze nodig heeft. Ik krijg het er niet meer in. Als ze mij bv aardbeien ziet eten, zegt ze wel ‘aabeitjus’, maar als ik er eentje aanbiedt, draait ze haar hoofdje weg. Banaan gaat héél soms, en héél soms 1 klein stukje appel. That’s it. Hoe krijg ik haar weer terug aan het fruit en hoe erg is het als je kindje geen fruit eet?
Eva eet momenteel sowieso weinig. Ook tussendoortjes zoals liga’s laat ze staan en tussen de middag eet ze nog maar één i.p.v. twee boterhammen. Avondeten gaat meestal goed. Ik weet dat dit verder niet zo erg is, maar over dat fruit maak ik me wel een beetje zorgen?
Groetjes Rainbow, trotse mama