Geen fruit lusten

Luka heeft nooit echt van fruithapjes gehouden, al vanaf het begin niet.
Maar nu hij gewoon fruit mag eten is het net zo’n drama, hij weigert pertinent!
We hebben inmiddels alle soorten fruit gehad, los van elkaat, door elkaar, grote stukjes, kleine stukjes en in de blender. Maar niets helpt…

Nu zit hij ook in de ‘uittest’ fase’, maar dit hoort daar volgensa mij niet bij omdat hij dit altijd al deed met fruit.
Ik vind het wel belangrijk dat hij fruit leert eten, en het liefst ook iedere dag.
Maatr ik kan hem natuurlijk niet dwingen, en dat word door ons cb ook afgeraden. Maar omdat dit nu al zo lang duurt…

Misschien iemand ervaring mee of nog tips?

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Eet hij wel groente?? Ik bedoel ik weet dat je graag wilt dat ie fruit eet maar als ie wel goed groente eet zou ik me niet zo druk maken. Ik heb het andersom. Morgan is bezeten van fruit en rauwe groente. Gezien ze dat goed eet maak ik me er niet zo druk om als ze 's avonds wat minder gekookte groente eet.

Groetjes,

Michèle

meid mijn zoon van 7 weigert het nog steeds dus maak nu iedre ochtend verse sap van pers sinasapplen ook dat wilt hij liever niet maar daar is geen onderhandeling in mogelijk

dus helaas geen tips maar lees even mee wellicht komen er tips die ook bij grote kinderen werken

before you judge me, try hard to love me

Hier ook geen tips, want mevrouwtje eet ook nauwelijks fruit. Vroeger schoof ze potjes fruit zo naar binnen, met en zonder stukjes, maar nu moet ze er niks van hebben. Heeeeel af en toe wil ze een halve appel in stukjes en heeeel soms een banaan, maar daar houdt het mee op. Ik krijg het er ook niet in. Groente gaat wel redelijk…

Je kunt hier erg weinig aan doen, want inderdaad werkt dwang averechts. Ik laat het maar zo. Omdat ze weinig tot geen fruit eet, geef ik haar groeimelk, zodat ik het idee heb dat ze toch vitaminen binnen krijgt…Wat ze soms ook lekker vindt is zo’n smoothie van Friso, die gelijk staat aan 1x fruit. Dat is dan iets…

Ik herken het helaas helemaal en zou ook willen dat ik een fruitbeestje had…Maar helaas!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heb je smoeties geprobeerd? dus met wat yogurt er door, dat vond mijn kleine heerlijk, of yogurtijs, gewoon yogurt met fruit en eventueel beetje honing in de blender, daarna invriezen, heerlijk! Oohh en banaanpannekoeken! ook een groot succes, gewoon normale pannenkoekenmix, dan geprakte banaan er doorheen! Succes iig, het is niet altijd makkelijk, mijn dochter heeft nooit problemen gehad met fruit, maar groente was altijd een drama!

Rond het jaar doen ze allemaal moeilijk. Hetzij met een deel van wat ze aan eten en drinken krijgen, hetzij met alles wat ze voorgeschoteld krijgen.

Groetekes, Sje

Groente eet Luka super! Dat vind hij echt lekker. dat scheppen we dan ook 2x voor hem op.
Zorgen maken doe ik me niet echt hoor, maar ik zou toch graag zien dat hij ook fruit gaat eten…
Verder wil hij sowieso weinig tussendoor hebben, hij heeft blijkbaar genoeg aan 3 maaltijden per dag. Hij drinkt wel onwijs veel, gemiddeld zo’n 1 liter op een dag! Schijnt normaal te zijn volgens het cb…

Maar iedereen bedankt voor de reacties. De smoothies gaan we morgen proberen!

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Hier ging het goed, maar na zijn keelontsteking zijn we terug bij af. Alleen banaan eet hij

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier kennen we dat probleem niet, want Jasper eet werkelijk alles wat we hem voorzetten, maar misschien wel een ideetje… ik kocht namelijk om uit te testen de knijpfruit pakjes van Olvarit, Jasper vond het reuze interessant, zo’n gekke verpakking met een tuitje om aan te zuigen, en dat kon ie mooi zelf vasthouden ipv mama die steeds maar zit te lepelen, veel leuker om zo zelfstandig te zijn
Misschien wekt het ook de interesse van Luka?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers