Geen fles meer

Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en wil van de een op de andere dag niet meer uit een fles drinken. Dit heeft als gevolg dat ze bijna niet meer drinkt. Als ontbijt krijgt ze pap, tussendoor fruit of een koekje, tussen de middag verplicht een boterham, tussendoor fruit of een koekje, 's avonds warm eten en een toetje en vlak voor de lange nacht nog pap. De hoeveelheid melk krijgt ze wel binnen maar iets anders krijg ik er niet in.
Is dit bij jullie herkenbaar en heeft iemand misschien tips?

Ze groeit gelukkig wel goed en is erg vrolijk en actief.

Alvast bedankt.

Hallo,

Hier het zelfde, mijn dochter wil ook niet (goed) meer uit de fles drinken. Ik heb een beker van difrax gekocht. Dit gaat erg goed. De beker is te koop bij een drogisterij. Gelukkig gaat hier het drinken nu wel goed. Ze drinkt er goed roosvice of diksap uit.
Succes, hoop dat het ook wat voor jou dochter is.

Lilypie First Birthday tickers

Hoi
je kunt een tuit of rietjesbeker proberen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi,

Bedankt alvast. Ik heb gister idd zo’n oefenbeker van Difrax gekocht en heb de indruk dat dit wel gaat lukken. Mede omdat ze het ook erg interessant vindt.

We blijven gewoon proberen, ze zal toch iets moeten drinken.

Ze zit middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek! Dat verklaart dat ze zich van de een op de andere dag anders gedraagt.

Tip: niks doen, afwachten tot de sprong voorbij is! En vooral: geen alternatieven aanbieden, want voor je het weet is er geen weg meer terug en weet ze dat het haar kan lukken om veel lekkerdere dingen te krijgen.

Verder wordt geadviseerd om vanaf 6-7 maanden te beginnen met drinken uit een gewone beker, dus ik zou zeggen: ga daarmee aan de slag! Goed voor de mondmotoriek en de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje

Hoi,

Heeft niks met het sprongetje te maken denk ik.
Onze dochter wilde zo rond die leeftijd ook niet meer uit de fles drinken en toen gaven we haar pap met melk erdoor.
Tussendoor de difrax beker (te koop bij drogist) gegeven, en met hulp van ons dronk ze hier prima uit.
Want ook na dat sprongetje kregen we haar niet meer aan de fles.
Zou dus gewoon beker aanbieden.

Groetjes Lisan

Zo’n vermoeden had ik al. Je kunt er geen peil op trekken met al die sprongen…haha.
Het gaat nu gelukkig weer beter. Ze begint en eindigt de dag met pap uit een bordje. Tussen de middag fruit en 's avonds warm. Tussendoor roosvicee uit zo’n difrax-beker en een koekje van 't een of ander (langevinger, rijstwafel, soepstengel).

Ik ben zelf gelukkig ook niet zo’n voorstander van alternatieven om haar maar te laten eten. Hoewel het wel verleidelijk is, maar als ze honger heeft eet ze vanzelf wel. Hoe klein ook, een baby hongert zichzelf echt niet uit. 't Is best een slimme tante die je met gemak om haar kleine vingertjes windt.

Groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Lisan, na een sprong hoeven ze niet altijd meer terug te vallen op oude gewoontes. Sprongen zijn ook momenten die een nieuwe fase inluiden.
Dus het heeft wel degelijk met een sprong te maken dat ze allemaal zo rond de 8 maanden ineens moeilijk doen met de fles. Ze zijn er gewoon aan toe om op een andere manier te gaan drinken.

Groetekes, Sje