Geen fles meer willen

Joehoe!! Hier nog even ‘la France’. Emilie wil overdag absoluut de fles niet meer. De ochtend papfles om half 8 van 210cc eet ze nog wel maar laat meestal 90cc staan en de avond groentenpapfles om 19hr00 voor het slapen gaan wil ze nog wel eens weigeren. Ik geef haar dus melkprodukten via de speciale baby desserts. Ze is nu ruim 8 maanden, maar ik hoor nog wel eens dat op haar leeftijd ze toch nog minimaal 500 cc melk binnen moét krijgen. Mijn huisarts is niet echt ongerust, ze doet het goed en eet verder prima. Wel begint ze nu dus goed aan te geven waar ze wel of niet zin in heeft.
Zo ziet haar dag er ongeveer uit:
07hr30 papfles 210 cc
10hr30 soms babydessert/yoghurtje (bestaat 83% uit melk) of baby biscuitje
12hr00 groentenhap + dessert/yoghurtje
16hr30 fruithapje + dessert/yoghurtje + volkorenboterham geweekt in opvolgmelk
19hr00 groentenpapfles 240cc

Als ze 's avonds haar fles helemaal niet wil geef ik haar een groentenhap met een dessert/yoghurtje of boterham geweekt in opvolgmelk of als ze hem maar voor een gedeelte eet en ik merk dat ze toch nog honger heeft geef ik haar een dessert/yoghurtje. Ze drinkt de hele dag door wel goed water.
Wat doen jullie zodra jullie kleintjes geen flessen meer wil??

Anouschka en Émilie

Ik ben net vorige week naar het CB geweest.

Daar gaf ik aan dat Stijn al gewone melk krijgt. ‘O’ zeiden ze in koor. ‘Als hij maar 300 cc krijgt’ zeiden ze vervolgens. Dus bij mij in Groningen is het geen 500 cc (overal is het weer verschillend hoor).

Stijn zijn schema:

Ongeveer 7.00 papfles 180 cc (opvolgmelk)
Ongeveer 9.30 fruithap en sap
Ongeveer 12.00 brood met fles 180 cc (gewone melk)
Ongeveer 15.00 cracotte of soepstengel of liga of fruithap en altijd sap
Ongeveer 18.00 groente en yoghurt
Ongeveer 19.00 fles 180 cc (opvolgmelk)

Van alle melkflessen laat Stijn minstens 30 cc staan en de ene keer drinkt Stijn totaal 100 sap op een dag en de andere keer wel tegen 300 cc sap. Elke dag weer verschillend. Als hij maar genoeg plast, vind ik het oke.

Ik ga straks helemaal over naar gewone melk. Dat kan net zo goed, daarnaast geef ik hem dan wel vitamine d drupjes, margarine i.p.v. halvarine en appelstroop. Dan is het ook goed.

Zo worden ze ook groot. Je moet maar zo denken, vroeger hadden ze helemaal geen opvolgmelk. En als het er al wel was kon niet iedereen het betalen en werd het ook gewone melk.

Groetjes Wiets