Geen fles meer en nu niet genoeg drinken

Dion wordt eind maart 2 jaar en moet van de fles af,
hij krijgt s’morgens bij het ontbijt en s’avonds voor het slapen een flesje melk van 150cc (daarna tandjes poetsen uiteraard) hij drinkt het niet uit een tuit niet uit een beker en ook niet uit zijn rietjes beker en iets anders wil hij ook niet op dat tijdstip.
Overdag drinkt hij 3 keer +/- 150cc roosvisee of sap.
Als hij zijn melkje niet drink krijgt hij +/- 550cc vocht binnen (incl. yughurt als toetje)

Zal ik zijn melk blijven aanbieden in een beker in de hoop dat hij eieren voor zijn geld kiest en toch gaat drinken (melk hebben ze ook nodig natuurlijk) of zal ik hem toch maar zijn flesjes met melk geven zodat hij in ieder geval genoeg vocht binnen krijgt maar dan wordt het steeds moeilijker om van de fles af te komen.
Op het KDV drinkt hij trouwens erg slecht dus op die dagen van de week komt hij dan echt te kort als hij zijn melkje ook niet drinkt.

Van het CB moet hij van de fles af voor hij 2 wordt maar waarom is dat zo slecht ? 2 keer per dag 5 minuutjes zuigen aan een speen van een fles.
Hij heeft nooit een fopspeen gehad en duimt niet en hij drinkt er ook geen zoete dranken uit dat zuigflescariës veroorzaakt.
Ik heb wel eens gehoord dat ze door de fles problemen met kunnen krijgen met spreken.
Hij zegt zelf wel dat als hij een fles in de winkel ziet dat dat voor baby’s is en hij vraagt er zelf ook niet altijd om (sávonds wel eens)

Mijn moedergevoel zegt dat ik die fles gewoon moet blijven geven maar soms denk ik dat ik het onbewust nog zo heerlijk vind om hem die fles te geven omdat dit mijn eerste en laatste kindje is en het moeilijk vind afscheid te nemen van het “kleine” (hij ligt dan zo lekker tegen me aan en ik vind het zo knus en lief)

Lilypie Second Birthday tickers

Marijn krijgt nog steeds 's morgens zijn papfles. Dit is zijn moment en hij geniet er echt van. Dion krijgt ook een papfles maar hecht hier minder waarde aan. Voor de rest krijgen ze het drinken uit een beker.
Ik zou deze 2 flessen gewoon uit de fles blijven geven en af en toe toch iets anders aanbieden en kijken wat hij er mee doet. Hij wordt nog maar 2 he.
En wat het praten betreft ja ze zeggen dat het beter is en bij ons praat Dion al beter dan Marijn op die leeftijd maar dat komt niet omdat Marijn langer uit een fles heeft gedronken want Dion sprak al beter toen hij alleen nog maar de fles kreeg. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan.

Bo krijgt ook nog steeds een pap fles hoor, niet uit een tuit of een gewone beker. HIj is al ruim 2 jaar. Ik ken kinderen die het nog uit een fles dronken toen ze 6 waren! Nu zeg ik niet dat je dat moet volhouden tot ze zes zijn, en ik denk dat je dan ook alleen bv de ochtend fles als fles moet houden, en de rest van de dag een tuit aanbieden (misschien de difrax tuit beker met zachte tuit, andere tuit bekers wilde bo ook eerder niet) en dat echt volhouden, gaan ze vanzelf binnen een dag of twee weer drinken als normaal, zodra ze door hebben dat ze geen andere beker krijgen.
Niet druk maken om wat het cb zegt, soms moet je ze ook niet alles zeggen he!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou wel gaan proberen, in ieder geval 1 van de flessen te vervangen door een beker. (je kunt er maar vanaf zijn, en ik vond het zelf ook gewoon onhandig)
Hij kan wel uit een beker drinken, dus dat zou met melk ook moeten kunnen.
Daarbij komt, dat als hij de fles niet krijgt, wel gaat merken dat hij dorst krijgt als hij niet drinkt.

Toen hier de flessen eraf gingen toen hij 1,5 jaar was, was het een paar weken wat minder drinken, maar dat is ook helemaal goed gekomen.
Daarbij komt dat Seth het eerst ook niet uit een beker wilde, maar erna ineens wel.

Geef je nu gewone melk in een fles?
En je kan het in een beker natuurlijk ook een beetje warm maken als je dat wilt.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Hallo Vlokje,

Op de eerste plaats moet je gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Zeker is het heerlijk om nog zo’n flesje te kunnen geven. Maar er zal toch een moment komen dat die flessen eraf gaan. Dus ik zou inderdaad eens met 1 fles beginnen. Heb je al eens een glaasje geprobeerd met leuke figuurtjes erop. Bij ons hielpen de “mosterd glaasjes” Je weet wel die goedkope waar franse mosterd inzit. Hier staan zulke leuke figuurtjes op winnie the pooh of koetjes. Onze dochter vind deze geweldig. Zij krijgt vanaf dat ze 1 jaar werd, geen flesjes meer. Dat kwam eigenlijk doordat ze in de ochtend pap uit een bordje kreeg en de avondfles niet meer wilde. 's middags waren we al een tijdje aan het oefenen met de difrax beker. Tuurlijk met horten en stoten, maar nu gaat het goed.