Geen fles geen speen maar duimpje

nu mijn zoontje overal van is afgekickt heeft hij een nieuwe beginnende verslaving en wel zijn duim.
volgens mij is een duim slechter dan een speen voor het gebit maar ik wil geen speen meer aanbieden omdat hij nu al bijna 3 is.
hij gebruikt zijn duim voornamelijk als hij een filnpje kijkt of als hij gewoon even bij mij op schoort zit.
in bed heeft hij er nog niet zo´n behoefte aan.

mijn andere kids hebben nooit gespeend of geduimd dus hier heb ik geen ervaring mee. zelf heb ik tot aan mijn 12de geduimd met als gevolg veel verschillende beugels.

dus wat zal ik er aan doen?

before you judge me, try hard to love me

Hier een meid die morgen 20 word en nog steeds duimt, niet afgeleerd gekregen maar een mooi kaarsrecht gebit. Geen beugel dus.

Je kunt het proberen met spul dat je erop kunt smeren, is vies mar Madelon duimde het er gewoon af is na een half uur duimen er ook af

Liefs Michelle

ja dat spul zuigde ik er ook altijd zo snel mogelijk vanaf hahaha want dan smaakte hij vanzelf wel weer lekker

oo ik proef die vieze smaak nu nog in mijn mond hahaha (letterlijk)

ik ga dr is over denken of ik hem dat aan wil doen hahaha

zijn tanden zijn nu al niet goed omdat hij nog altijd weigert te poetsen het is iedere keer in de houdgreep zo snel mogelijk er doorheen raggen.

before you judge me, try hard to love me

Oohhh nee dat was altijd mijn ergste nachtmerrie met Jada dat als ik haar tut afpakte ze dan naar haar duim greep! Mijn moeder is 45 en tut nog steeds met 3 vingers in d’r mond!

Een stukje leukoplast of een pleister er op plakken? Of haalt hij die er af?

hey dames , hier nog een dame, die zelf tot ongeveer 18 geduimd heeft, kaarsrechte tanden, slist niet …en ben er best normaal onder gebleven. geloof me bij mij hebben ze ook vanalles geprobeerd, pleisters etc… duimde er gewoon doorheen !
nu doet mijn dochter het ook, die heeft wel toen ze heel klein was, een speentje gehad, maar daar was ze snel klaar mee
bovendien raakte ik ze telkens kwijt, toen pakte ze haar duim en dat doet ze nu nog steeds, moet zeggen dat ze hem snachts wel loslaat omdat ze dan in slaap valt, en dan valt hij vanzelf uit haar mond,maar ik maak me er niet druk om, ook omdat ik het altijd zelf heb gedaan en er niks aan over heb gehouden…

Tim duimt ook en ondanks dat ik er niet blij mee ben heb ik zoiets van ik kan er weinig aan doen. Een speen hebben we nooit gebruikt en sinds hij 5 maanden is duimt hij. Maar hij doet het alleen zodra hij in zijn bed ligt om in slaap te vallen. Zodra hij slaapt valt de duim uit zijn mond. Overdag als hij uit bed is doet hij het niet.

Mijn broertje en ik hebben beide geduimt. Mijn broertje bleef een mooi gebit gehouden en heeft nooit een beugel gehad. Ik daarintegen had door het duimen een heel scheef gebit en dus heel wat jaren een beugel gehad. Ben dus soms best bang dat Tim ook zo’n scheef gebit als ik krijg.

Tips heb ik niet echt voor je, maar ik zou niet terug gaan naar een speen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker