Geen fles bij brood bij 10 mnd

Hallo allemaal,

Onze dochter van 10 maanden wil 's middags bij haar boterham geen fles melk meer, in een tuitbekertje of een gewoon bekertje wil ze ook niet. Alleen als ik de melk met een lepeltje geef gaat het achter elkaar naar binnen. Nu vind ik dat een beetje te ver gaan. Mijn vraag is dan ook of ze de opvolgmelk nog moet hebben of dat ik ze een beker sap bij haar brood kan geven. Om 15.00 uur krijgt ze echter ook al 150 ml diksap.
's Morgens krijgt ze een papfles van 210 ml (opvolgmelk + bambix) en 's avonds pap van 120 ml (opvolgmelk + bambix). Dus per dag krijgt ze al 320 ml melk. Met de melk 's middags erbij zou het 440 ml worden.
Thee vindt ze niet lekker, dus dat is ook geen optie.
Hebben jullie een idee wat ik kan geven?
Ik hoor het graag.

Groetjes Irma

Wat is de reden dat je haar s’avonds pap met Bambix geeft? Persoonlijk vind ik dat meer iets voor het ontbijt. Tim krijgt s’ochtends 200 cc pap van Bambix en tussen de middag 200 cc melk bij zijn boterham. Sinds hij 9 maanden is krijgt hij geen melk meer na het avondeten. Dit hebben we toen vervangen voor een toetje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Omdat ze 's avonds de fles niet meer wilde. Ik had nog 2 pakken Goede Nacht flesvoeding en vind het zonde een pak voeding weg te gooien, vandaar dat ik het met bambix wat dikker maak en het met een lepeltje geef. Ook vind ik het belangrijk dat ze nog voldoende opvolgmelk krijgt, al die sapjes ben ik niet zo voor.
Vandaar…

Ah oke. Vind het namelijk best veel om na het avondeten nog een bord pap te geven. Dat is een behoorlijk volle maag zo voor het slapen gaan. Ik zou gewoon melk aanbieden tussen de middag en als ze het niet drinkt dan maar niet. Je kunt haar niet dwingen. Dat werkt alleen maar averechts. En ze krijgt al voldoende opvolgmelk binnen, omdat ze het s’ochtends en s’avonds al krijgt. Echt tips heb ik dus helaas niet voor je. Enne diksap is niet slecht hoor. Het bestaat alleen uit vruchtensuikers en verder zijn er geen suikers aan toegevoegd. Gewoon een klein beetje diksap en heel veel water erbij doen. Tim drinkt ook de hele dag alleen maar diksap. En dan natuurlijk s’ochtends pap en tussen de middag halfvolle melk. Af en toe wat slokjes water, maar daar is hij niet zo weg van. Hij drinkt dat alleen als ik het in een gewone beker geef.

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra,

Ik ga dan toch maar diksap proberen, want melk met een lepeltje geven, daar bedank ik toch voor. Dan wordt het een spelletje.
Ik zie ook dat je het over halfvolle melk hebt, nu is Robine net 10 mnd en heb begrepen dat het tot een jaar beter is om opvolgmelk te geven. Gewone melk is veel vetter en zit te weinig ijzer in voor een baby. Of is Tim al ouder?
De pap 's avonds is in totaal 130 ml, enne… ze slaapt er inderdaad goed op. Zit qua gewicht precies op de curve, dus ze wordt er niet echt dik van. Als ze te zwaar zou zijn, zou ik ze wel minder geven. 'T is soms maar wat proberen, toch…?

Groetjes Irma

toevallig van de week het cb gebeld en vanaf 11 maanden mogen ze halfvolle melk en niet meer als 300 cc zuivel dus toetje moet je ook mee tellen zie topic hoeveelheid melk.
Hier zitten we er tot nu toe dik overheen kom nog aamn de 500 maar hij is nog geen 11 maanden

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Melk met een lepeltje geven moet je inderdaad niet doen. Gewoon een flesje melk bij de boterham. Drinkt ze dat niet dan later een extra flesje diksap geven. Diksap is echt geen vetmaker en kan prima voor zo’n kleine. Geen zorgen maken over haar gewicht dus. Tim is inderdaad een stukje ouder, hij is 14 maanden. Toen we met 11 maanden bij het CB waren gaven ze aan dat we met gewone melk mochten beginnen. We hebben dus het pak opvolgmelk opgemaakt en zijn toen met halfvolle melk begonnen.

Succes!

Groetjes,
Sandra

mischien ruilen ochtend fles melk met een boterham, en in de middag pap?
mijn zoontje wilde op een gegeven moment geen pap meer…

Als het je echt om alternatieven voor diksap gaat: je kunt een beetje appelsap met water aanlengen en dit geven. Nora is er helemaal weg van (ook zonder water, maar dat doen we alleen op een terras oid) Of gewoon water. Zeker met dit warme weer krijgt Nora vaak een paar slokken water.

Succes verder!

Liefs liske

Hallo,

Ik geef nu 's middags bij de boterham diksap uit een tuitbeker, dit gaat prima.
Robine krijgt nu alleen 's morgens nog een fles pap. Volgens mij is ze het flesje gewoon beu. Ze krijgt dan nu zo’n 420 ml opvolgmelk. Dit is al boven de norm begrijp. Ik dacht eerst dat het beter was opvolgmelk te geven i.p.v. sap, maar dit is dus niet waar. Zo mogen nu met 10 mnd eigenlijk maar 300 ml opvolgmelk meer. Ik gaf dus zelfs nog 540 ml opvolgmelk, achteraf veel te veel. Dus ik geef voortaan diksap bij de boterham.
De diksap geef ik ook niet te zoet, ik verdun het best wel en ze drinkt het prima. Gewoon water en thee vindt ze niets.

Groetjes Irma