Geen contract

Nou dames de kogel is door de kerk, mijn contract gaat niet door en ik moet heel eerlijk bekenen dat ik er niet heel rouwig om ben. We hebben afgesproken dat mijn uitzendcontract met 1 maand verlengt wordt en ik dus nog 1.5 maand hier ben, maar wel met alle vrijheid om te kunnen solliciteren, dus belt er iemand voor een gesprek kan ik zo opstaan en gaan. Geen moeilijkheden of wat. Ik ga van het weekend even kijken of je ook digitaal WW aan kan vragen al anders moet ik dat van de week even gaan doen want dat mag geloof ik 6 weken van te voren. Zo kom ik niet meteen zonder centen straks. En verder is het solliciteren silliciteren solliciteren. Moet zeggen vind het wel spannend ook weer. Nu alleen eens kijken wat ik nou wil gaan doen.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat je duidelijkheid hebt en dat je alle vrijheid hebt om eerder weg te gaan als je iets ander leuks zou vinden. Ik hoop dat je snel resultaat hebt met het solliciteren, succes!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben blij te horen dat je er niet rauwig om bent want toenn ik je titel zag en je eerste zin dacht ik; ohnee he!
Ik hoop dat je snel wat vind wat je erg leuk vind… misschien toch iets mbt dat eigen zaakje waar je over dacht?

wat jammer zeg hoewel je het dus niet al te erg vind, maar je had het eerder toch zo naar je zin? maar aan de andere kant kan je nu ook vollop gaan voor je eigen zaak die je wilde opzetten (dat was jij toch he?)

before you judge me, try hard to love me

@ mama van 3 jongens, klopt maar naar mate de tijd voorderde en ik meer werk kreeg en ik meer leerde zag ik steeds meer dat het niet mijn ding was en ik miste de klantencontacten. Ik ga zeker mijn eigen zaakje starten maar gezien ik eerst nog 6 maanden moet studeren en niet meteen opdrachten zal hebben wil ik er wel werk naast hebben nog en nu heb ik alle vrijheid om te solliciteren ook.

Weet iemand of je WW digitaal aan kan vragen???

Groetjes,

Michèle

ik zag gister ook een advertentie staan van de nha met een cursus van 9 maanden dat je daarna een eige zaak kon openenen, vond dat een erg leuk idee en dacht als ik dan de cursus budgetcoach doe help ik mezelf en kan ik daarna een zaakje openen als coach maar helaas manlief zag dat niet zo zitten , kost toch weer 500 euro en ik heb al twee cursusen in de kast liggen hahaha

geen idee heeft de gemeente geen website waar je dat kan opzoeken? zou anders even bellen naar de sociale dienst om te vragen of dat kan

before you judge me, try hard to love me

mijn eerste gedacht was idd ook OH NEE, maar gelukkig heb je er zelf vrede mee.

ik ben zelf ook bezig met het aanvragen van m’n ww, m’n ziektewet loopt binnenkort af en ga dus ook weer aan de bak.
wat ik begrepen heb is dat je de aanvraag wel digitaal moet doen maar dat je dan daarna wel zsm langs moet om alles nog door te nemen.
maar voor de aanvraag opzich hoef je nu dus niet meer langs. dat is wat ik tenminste van de site begrijp. nu ben ik zelf van plan om as. maandag even te bellen om het zeker te weten.

liefs,
Rinske

oh ja wat ik nou nog vergeet te melden is dat je ook vanuit je ww een eigen bedrijf kan opzetten. ik weet alleen dus niet of dit ook geldt wanneer je nog lerende ben. ik ben dit zelf eigenlijk ook van plan mits dit dus kan. naar die mogelijkheid kan jij dus ook nog informeren.

wanneer het dus wel kan worden je inkomsten aangevuld met ww-uitkering om zo toch in ieder geval op een mininum-inkomen te komen.

liefs,
Rinske

Ja een ww kan je digitaal aanvragen maar je moet erna alsnog inderdaad langs het uwv voor een gesprek met een werkcoach. Dat is verplicht.
En je kan inderdaad vanuit de ww je eigen bedrijf opzetten en naast de uitkering die je doorbetaald krijgt, kan je ook nog extra geld krijgen voor het opzetten van een eigen bedrijf.

http://www.uwv.nl/Werkloos/klantprocessen/ww-uitkering_aanvragen.aspx

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik had me vriendin ook al gsmsst die heeft bij het uwv gewerkt. Maar ik wil niet aast het UWV wat opzetten, maar gewoon op mijn eigen tempo. Zeker omdat je maar zo lang WW krijgt en ik geen zin heb om over 9 maanden als nog te moeten solliciteren omdat het uwv niet meer wil dekken. Dus eerst werk en leren en dan werken en opzetten. Plus ik hoef niet echt een lening te hebben want ik heb thuis kantoorruimte zeg maar en een nieuwe laptop hoef ik ook niet voor te lenen en meer inversteringen komen later wel.

Groetjes,

Michèle

Nou meid, gelukkig duidelijkheid. En nog voor het weekend!
Ik ben blij dat je er zelf vrede mee hebt.
Hebben ze je ook een reden gegeven waarom je contract niet is verlengd?

Maar je kan nu iig lekker voor je eigen zaak gaan!
Maarre, 15 December 2019, heb je dan wat? Dan zijn we 12,5 jaar getrouwd, dan boek ik je bij deze alvast!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@Michèle: ik mail je zo even oke!?

Liefs, Melanie

Nou, gelukkig vind je het niet erg.

Maar ik heb even gemist, wat wil je op gaan starten voor jezelf?

In elk geval succes met het solliciteren voor de overbruggende tijd!

@ Marmamma ze hadden het idee dat ik niet op mijn plaats zat en bepaalde dingen niet snapte en niet zou gaan snappen. Heel kort ze zoeken iemand die eigenlijk als het echt moet de hele toko in der eentje kan runnen en zagen dat bij mij niet gebeuren. Ik heb maar niet gezegd dat het niet snappen een kwestie van niet kunnen boeien was, maar ik kan met hun uitleg leven. Ik weet iet of ik het nooit alleen zou kunnen maar het trok me ook niet om dat te kunnen.

@ Liske. Ik heb een opleiding evenementen organisatie bij de LOI aangevraagd en wil over 6 maanden als ik mijn diploma heb kijken of ik vanuit huis iets voor mezelf op kan gaan starten.

Groetjes,

Michèle

Ik schrok heel erg toen ik je topic zag, omdat je natuurlijk in een ander topic al had aangegeven in onzekerheid te zitten. Maar gelukkig ben je er zelf vrij nuchter onder en vind je het niet zo erg. Ik wens je succes met het volgen van je opleiding en ik hoop dat je snel weer een andere baan vind.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

@Michele: tegenwoordig willen ze geloof ik dat je alles meteen alleen kan runnen… Heel goed dat je hebt gezegd dat het je niet boeit!

@marmama ik heb niks gezegd, maar ik vond het best cru dat ze dit zeiden omdat toen ik er net 2 maanden zat ik ineens 2 dagen alleen zat en ik het toch wel gered heb. Ik ben niet in paniek geraakt, heb alles goed opgepakt en wat ik niet meteen kon doen heb ik anders opgelost en toen ze dat zeiden dacht ik yeah right en toen dan. Maar ik dacht ik hou me mond, dit is geen discussie waard.

Groetjes,

Michèle

@Michele: oeps! Had verkeerd gelezen… Maar idd is het geen discussie waard, ze hebben hun beslissing toch al genomen…