Geen brood?

Hoi allemaal,
Ik heb een tijd niets laten horen omdat ik weer ben begonnen met werken en omdat binkie heel veel rommelt s nachts. Kortom ik ben gewoon moe…
Maar nu heb ik toch een vraag. Mijn ventje eet bijna geen brood. Hij krijgt pap fruit en groente en aardappelen of pasta. Nu vraag ik mij af, herkent iemand dit en wat kan ik ter vervanging geven? Hij heeft wel trek nl. Verder krijgt hij borstvoeding. Iemand tips?
Groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Ik zou persoonlijk geen vervanging geven, want als je aan alternatieven begint, is het eind straks zoek en eet-ie alleen nog maar lekkere dingen.

Dus ik zou het desnoods een weekje niet geven en dan weer proberen.

Heeft-ie nooit goed brood gegeven of gewoon nu niet, want het is ook sprongentijd.

Groetekes, Sje

8 maanden staat er, tja J ging eigenlijk pas vanaf een maand of 10 goed brood eten, dus er is hoop. Ik zou doen wat Sje adviseert, even stoppen en over een aantal dagen weer opnieuw proberen, succes!

8 maanden, 3 weken en 6 dagen. Dat heet bij mij al 9 maanden.

Groetekes, Sje

hoi
waarom eet ie tniet? krijgt ie t niet weg? of een andere reden?
Emma kreeg in t begin het brood gewoon niet goed weg, zemoest steeds kokhalsen en deed super lang met een stukje. ik ben toen ook een tijdje gstopt en later weer begonnen. toen ik weer begon ging t wel goed. misschien was ze er nog niet aan toe.
wanneer een kind eraan toe is verschilt denk ik heel erg. hier kreeg ik zelf al(vlak) voor de 6mnd het advies om Sam wat brood te gaan geven, hij at meteen een halve boterham op zonder problemen.

succes!

Mijnticker.nl Tickers

Bedankt voor de reacties! Binkie houdt het brood gewoon in zijn mond. Heel soms slikt hij wat door maar verder ligt het op zijn tong en komt het er na een tijdje weer uit. Gisteren gelijk met een nies ik wacht nog wel even maar hij heeft echt trek de dag.

hoi

je kan hem wel pap geven ipv brood toch?
smeer je er wel wat lekkers op
ik heb emma ook wel beschuit gegeven dat kunnen ze makkelijker kapot/klein krijgen… misschien een optie?

groetjes!

Mijnticker.nl Tickers

Ik weet niet of je hem eerst brood geeft en dan pas melk, anders zou ik dat proberen.

Succes met het brood geven

quote:
je kan hem wel pap geven ipv brood toch?

Ik zou dat persoonlijk juist niet doen. Technisch gezien is het een goed alternatief voor brood, maar je biedt hem dan dus wel een makkelijker / lekkerder alternatief aan en dan leert-ie nooit brood eten. Hij is oud genoeg om brood te eten, dus ik zou geen pap geven. Pap is een ontbijtding.

Groetekes, Sje

Ik geef pap als ontbijt. Broodbeleg helpt niet en mek ervoor of erna maakt ook geen verschil. Toch lastig om geen pap te geven s middags want hij heeft wek honger.

quote:
Toch lastig om geen pap te geven s middags want hij heeft wek honger.

…maar hij is ook al heel slim op deze leeftijd…dus het zou weleens goed uitproberen kunnen zijn. Ik zou er persoonlijk niet intrappen, maar ik kan me ook voorstellen dat het heel moeilijk is om dan geen pap te geven.

Groetekes, Sje

Hoi,

Heb je ook al geprobeerd eerst alleen een broodkorstje te geven.
Hier gaat je zoontje dan lekker op sabbelen. Vind hij het lekker, geef
hem dan nog eens een broodkorstje.
Na een paar dagen kun je weer eens stukjes brood zonder korstjes geven.
Onze kinderen vonden stukjes brood met smeerkaas erg lekker. Dit is lekker zacht.

Succes ermee!

L. de Boer

Doodeng zo’n broodkorstje! Veel te taai en dat gaat op een gegeven moment in het keeltje hangen is mijn ervaring. Gevolg: kokhalzen. Mogelijk gevolg: voorlopig geen brood meer willen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Hier ging dat prima met dat broodkorstje. Niks geen kokhalsen.
Ze adviseren op het consultatiebureau ook om eerst met broodkorstjes
te oefenen en als dat goed gaat stukjes brood geven met bijv. smeerkaas erop.
Maar goed, iedereen denkt er anders over.

Groetjes Lisan.

Hoi moppiesmama!

Was benieuwd hoe jouw zoontje nu brood eet? Hier namelijk ook een kereltje van 8,5 maand die er ook niet veel van moet hebben… Hij blijft maar zitten met een stukje in zijn mond, maar slikt het niet door. Het wordt er ook niet gezelliger op aan de eettafel, omdat hij gaat zeuren en mopperen…
Ik hoop eigenlijk dat het bij jou vanzelf goed is gekomen, krijg ik weer de hoop dat het lunchmoment weer leuk wordt en dochter én zoon beide genieten van een heerlijk broodje.

Groetjes Annemiek