Geen brood willen eten

Sylvie zit in haar 11 maanden sprong en wil sindsdien geen brood meer eten. Daarvoor vond ze het heerlijk en at elke dag 's middags 2 sneetjes.
Nou eet ik af en toe een soepje erbij en dan vind ze het heerlijk. En ik geef haar soms een bolletje. Op de een of andere manier vind ze dat wel goed
Maar hebben jullie dit ook gehad? En boden jullie een alternatief aan of gewoon elke dag weer brood geven en anders eet ze maar niet? Ik geef haar dus behalve bolletjes en soep de rest van de dagen wel een normaal broodje en dan eet ze 5 hapjes ofzo en hoeft ze niet meer. Ik doet het dus zo dat ze dan ook gewoon niks anders krijgt en dat werkt goed want ze piept nooit om honger tot het avondeten.
Nou word ze bijna 1 jaar en wat kregen jullie kindjes 's ochtends en 's middags te eten toen ze ongeveer een jaar waren? Sylvie krijgt namelijk 's ochtends nog steeds gewoon pap uit een bordje en 's middags brood.
Ik eet zelf namelijk 's ochtends ook geen brood, maar melk met korreltjes. (Ik noem het korreltjes omdat er veel verschillende dingen zijn ) Maar om dat nou ook al aan haar te geven lijkt me niet echt een goed plan

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Luka had dit ook met 1 jaar, dat hij geen brood wilde eten.
At hij niet? Had hij pech, dwingen lukt toch niet. Ik heb ook niet echt gemerkt dat hij toen meer honger had 's middags of 's avonds. Hij eet sowieso weinig tussendoortjes en dat werden er niet meer.
Ik zou het gewoon negeren, eet ze niet? Nou, eet ze niet! Komt vanzelf weer.

Toen Luka een jaar was kreeg hij 's ochtends een bord pap en 's middags 1 of 2 sneetjes brood.
Sinds 2 weken wil hij geen pap meer en krijgt hij ook brood 's ochtends.

Ik eet 's ochtends muesli, en dat vind hij ook erg lekker. Maar daar eet hij geen heel bakje van weg hoor, dus krijgt hij af en toe een hapje van mij. En dat vind hij prima zo!

Succes meid!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Geen alternatieven aanbieden! Voor je het weet eet ze alleen nog maar eierkoeken ofzo.

Ze heeft het altijd gelust, dus dan is het nu ook het enige wat ze aangeboden krijgt.

Doordat ze bolletjes en soep van je krijgt weet ze dat er andere dingen te krijgen zijn met de lunch en daar profiteert ze nu van. Dus als ze niet eet, dan maar niet! Jammer dan!

Zolang ze goed blijft drinken is het prima.

En ze zal met avondeten binnenkort ook wel moeilijk gaan doen. Ook geen alternatieven aanbieden! Want je zult zien dat ze dan wel lekker makkelijk een boterham weg wil happen in plaats van boontjes.

Niet intrappen want dan is het eind zoek! Sterk in je schoenen blijven staan!

Groetekes, Sje

Toevallig heeft ze vandaag weer 1 heel sneetje brood met boterhamworst gegeten

@Sje: Oh met het avondeten hebben we ook al hoor Maar inderdaad doen we het precies als jij zegt, wil ze niet dan maar niet maar ze krijgt niks anders.
En dat gaat gelukkig al stukken beter Ze eet nu meestal 's avonds erg goed.
En soep heeft ze maar 2 keer gehad, maar 1 keertje in de week En ze krijgt ook geen speciale bolletjes ofzo, maar gewoon een wit bolletje met beleg net zoals ze anders een wit broodje met beleg eet. Maar dat heeft ze ook maar 2 keer gehad ofzo. We maken er echt geen gewoonte van hoor
Wij denken er net als jij over, hoef je niet dan maar niet, klaar
En Sylvie krijgt verder trouwens nog helemaal geen zoete dingen zoals eierkoek of wat dan ook. Ze krijgt heel af en toe een biscuitje en verder alleen fruit en soepstengel. Ze hebben al die zoetigheid en lekkere dingen nog helemaal niet nodig en zo lang ze het niet kennen missen ze het ook niet.
Ze krijgt alleen met uitzondering op verjaardagen bijv. wel eens wat maar daar blijft het bij

Ik vind dat je naar het kind moet kijken en niet meteen hoeft te roepen: Geen alternatieven aanbieden! Omdat ze dan zogenaamd daarna niks meer willen.

H is echt een spinnetje en als ze een paar dagen niks eet merk je dat meteen aan d’r broeken. Ik bied dus wel een alternatief aan (een gezonde welliswaar) en daarna gaat ze gewoon weer eten…

Een vriendin van mij haar kleine begon met 11½ maand ook ineens brood te weigeren. Ze is toen s ochtends brood gaan geven ens middags pap. Dat ging prima. Na 2 weken weer andersom gedaan en geen centje pijn…

Nee inderdaad net wat je zegt Ik bedoelde trouwens met dat ik soep gaf niet dat ik haar gewoon een bordje soep geef hoor, maar ik eet soep en ik geef Sylvie broodje in de soep gestipt. Het smaakt anders maar blijft brood toch
Het is nu bij Sylvie denk ik ook zo’n 3 weken zo dat ze geen brood meer eet en vanmiddag at ze dus wel goed brood. Dus ik ga morgen weer proberen en hopelijk is het nu bij Sylvie ook weer goed