Luka wil al ruim 8 weken geen brood meer eten, maar dan ook echt helemaal niet meer!
Het begon nadat hij flink verkouden was geweest, had at toen veel minder en dat vonden we niet zo raar. Maar dat is al weer 7 weken geleden en nog steeds wil hij geen brood meer eten!
Hij at daarvoor altijd 's ochtends en 's middags een boterham en die ging dan helemaal op.
We dachten dat het een fase was, en dat zal het waarschijnlijk nog wel zijn en we hebben het continu genegeerd en niets anders gegeven.
Maar het word nu wel een probleem… Hij is al te licht voor zijn leeftijd, voor hij ziek werd woog hij net 13 kilo. Maar nu weegt hij nog maar 11 kilo en hij is wel al 95 cm lang. Hij ziet er verder gezond uit en ik maak dan ook niet echt zorgen maar…
Er moet dus echt iets ingaan en het cb zegt nu ook: geef hem maar wat hij wil, hij moet aankomen ongeacht onze regels…
Sinds Vrijdag dus toch maar gaan geven wat hij wil, en daar is het volgende probleem: hij wil dus helemaal niets! Geen pap, geen muesli, geen crackers en geen yoghurt of fruit.
Wel wilde hij vandaag beschuit hebben, maar daar kan hij toch niet op leven als ontbijt en lunch?
Overdag en 's avonds eet hij verder goed, koekjes gaan er natuurlijk altijd wel in! Maar ik kan hem toch als ontbijt geen koekjes gaan geven?!
Maar het druist tegen mijn principes in, hij zal ondertussen wel weten dat hij sowieso dat koekje krijgt in de loop van de ochtend. Ik kan hem daar dus niet mee ‘chanteren’ zeg maar…
Het cb zegt dat ik me daar nu geen zorgen over moet maken, dat we dat er later wel uit kunnen halen en dat hij nu gewoon alles moet eten wat er maar in gaat om hem aan te laten komen. Anders moeten we naar de kinderarts ivm zijn gewicht…
Iemand nog advies of tips?