Geen brood meer

Grmbl… Ik word een beetje moe van Danique. Ze wil sinds een week of 2 haar brood niet meer opeten tussen de middag. Heel soms krijg ik er nog een stukje brood in, maar lang niet meer de 2 stukjes die ze eerst op at. Nu vanmiddag heeft ze misschien een half stukje gehad. Geef haar genoeg variatie qua beleg, maar op 1 of andere manier wil ze het niet meer.

Nu hebben we het slaapgedeelte gehad, ze slaapt weer goed… Maar nu begint ze dus hier mee. Na het brood gaat ze altijd slapen, dus durf haar ook niet zo goed neer te leggen met een lege maag. Dus dan krijgt ze in plaats van brood een kiwi, of een banaantje. Weet dat dit niet goed is maar wat moet ik anders?

Snap je wel hoor … met lege maag het bedje in … ook geen succes denken wij. Maar als je het eens een keer probeer? Want nu weet ze dat ze de keuze heeft om evt lekker fruit te krijgen ipv brood.

Wat is haar schema ongeveer? Krijgt ze voor het brood eten nog veel drinken of koekje oid? Misschien dat dit de reden is dat ze geen brood wil?

Mijn vriendin heeft precies hetzelfde gehad maar dan met warm eten. Zij zit ook met haar kindje bij speciale kinderarts. Deze adviseerde haar om het om te draaien. Dus tussen de middag warm eten en savonds brood. Dit gaat superrr goed vanaf dag 1 al! Dus misschien ook een idee?

Mjah, ik zou het inderdaad gewoon eens moeten proberen… Maar vind het dan weer zielig om haar met een lege maag naar haar bedje te brengen.

Op het moment doen we het zo:

Ongeveer 09.00 wakker en bordje pap, 150 ml
Rond 12.00 broodje eten
Tussen 12.30 en 15.30 slapen
16.00 flesje 150/5
18.00 warm eten + toetje
20.00 laatste fles voor slapen gaan 150/5

Meestal heeft ze rond 3 uur nog fruit, als ze eerder wakker is. Anders inderdaad rond een uur of 10 a half 11 fruit.

Even domme vraag… maar je weet toch niet of ze smiddags eerder wakker is om het fruit te geven?

Ik zou persoonlijk altijd het fruit om 10 uur geven. Dan weet ze dat ze dit al gehad heeft en dit niet meer krijgt. Dan heeft ze om 12 uur kans om brood te eten en zo niet dan … hup je bedje in. Geloof zeker dat ze dit 1 a 2 x doet en dat ze dan denkt ik zal toch maar eens wat eten. Het nadeel is misschien dat ze een keer eerder wakker is smiddags… dan savonds maar wat vroeger

Vindt anders tussen 9-12 lange tijd zitten dat ze niks eet of drinkt…

Meestal is ze wel eerder wakker s’middags, en ik doe soms s’morgens ook wel fruit, is maar net hoe het uit komt. (Hoe laat ze s’morgens wakker wordt en hoeveel tijd er dan nog tussen de pap en het brood zit) En daarnaast heeft ze altijd wel een flesje roosvicee, maar daar drinkt ze af en toe wat slokjes uit en verder niet. Hier smorgens geen koekjes, dan eerder fruit. En zoals vanmorgen kwam ze pas om half 10, dus om dan voor 12 uur nog een keer fruit te geven… Wordt misschien wat veel.

half 10 wakker ??? pfft… ja dan snap ik het ook wel want dan krijgt ze pap en dat voedt enorm. Dus dan is 12 uur brood wel voedzaam voor haar.

Tja ik ben iemand die rust en regelmaat erg belangrijk vind … dus Jurian komt er bij ons om 8 uur uit (heel soms half 9) maar maak hem dan echt wakker. En dan zit er ruime tijd tussen de voedingen etc

Wil … even hardop met je meedenken. Want 3 maanden niet ontbijten dat is geen uitproberen meer volgens mij. Eet je samen met hem? Of eet hij alleen? Anders misschien idee om samen met hem aan tafel te gaan zitten. Geen afleiding met speelgoed boekjes tv oid. Maar echt het eten (drinken nog niet in zicht houden) alleen. Misschien als hij ziet dat jij gaat eten dat hij toch ook denkt dat wil ik ook??

Jurian krijgt hier eerst brood en dan pas drinken.

Ik vind het zo sneu om haar wakker te maken als ze nog lekker ligt te knorren, en dan kan ik vast beneden even gauw stofzuigen voordat zij weer over de grond gaat kruipen… Dus het komt mezelf ook wel lekker uit dat ze wat langer slaapt. Het is trouwens altijd wel een lekkere slaper geweest, 09.00 is al vanaf een maand of 4.

Ik ga s’morgens ook samen met Danique aan de tafel zitten, eerst at ik zelf niet, maar sinds mijn obstipatie en vezeldieet en zo moet ik wel. Tussen de middag komt haar papa altijd thuis te eten dus dan eten we met zijn 3en. Krijgt Bo al karnemelk? Ik wilde bij Danique graag gewone melk proberen, maar weet niet of dat al kon… Misschien dan gewoon eens proberen?

Vanaf 9 maanden mogen ze gewone melk en vanaf het 1e jaar mogen ze karnemelk. Heb dit zelf nog nagevraagd op het cb omdat ik ook graag karnemelk wilde geven. Nu moet Jurian er niet zoveel van hebben maar doe ik het dus half/half want het is wel gezond.

@Wil: En als je hem iets lichts geeft 's ochtends, zoals fruit?
Of melk met fruit mixt, en hem dat laat drinken? Dan heeft hij toch iets van calorieen binnen…

Ik ga er ook even een brood-eet probleem doorheen gooien:
Seth eet nu ongeveer 1,5 week brood, en de eerste paar dagen at hij een halve tot een hele boterham (verschillend beleg). Dit werd steeds minder, en het toppunt vandaag, hij at maar 2 stukjes!
Ik heb al verschillende manieren geprobeerd om het te geven:
-Met mijn vingers in zijn mond stoppen
-Zelf met een vorkje geven
-Het hem zelf laten eten (geen succes, hij kneedt het en smeert het overal aan)
-Ik prik het aan en hij eet het zelf.

Vandaag heb ik alle manieren geprobeerd, maar hij draaide zich weg en deed zijn mond absoluut niet open! (En het kon niet dat hij geen trek had) Hij at 2 stukjes zelf met het vorkje, maar ging er daarna mee spelen. Daarna krijgt hij altijd een fles, en die dronk hij gulzig.
Moet ik het anders doen, of??
Liefs, Anne

Ik heb vanmiddag even wat anders geprobeerd dan gewoon brood… Danique heeft een stukje krentenbrood gehad. En lekker dat ze het vond, ze smakte er gewoon over! En bijkomend voordeel was dat ze er zelfs 2 van op heeft gegeten. Misschien is afwisseling wel eens goed voor een keer. Morgen weer gewoon brood, kijken hoe dat gaat. Straks wil ze geen gewoon brood meer