Geen brood meer willen eten

Sinds 2 weken wil Luka bijna geen brood meer eten. Hij had toen heel veel last van een doorkomend hoektandje en een doorkomende kies, waardoor al het harde eten zoals brood, aardappel en liga moeizaam ging.

Zelfs een uur van te voren Dentonox smeren hielp niet heel erg.
Nu zijn het hoektandje en de kies door en eet meneer verder alles weer, het brood wil hij niet meer!
Ik weet niet of hij al kan doen alsof, maar af en toe… Hij eet dan 3 stukjes brood, trekt een pruillip, doet zijn handje in zijn mond en gaat 'huilen. Maar zonder tranen… Als hij echt last heeft, naar mijn idee, is hij echt ontroostbaar en wil hij knuffelen. Nu dus niet…

Ook 's avonds slapen gaat nu zonder Dentinox, al een week. Daarom vraag ik me af: kan hij doen alsof of zou hij echt last hebben van zijn tandjes?

En wat kan ik eraan doen?

Ah, rond het jaar is die kleine man!

Rond die tijd gaan ze ongeveer allemaal moeilijk doen met eten. Ze ontdekken dat ze door eten te weigeren met papa en mama kunnen sollen.

Dus, eet-ie niet, dan eet-ie maar niet! Bord weghalen en dan maar pas weer eten bij de volgende maaltijd. Dat klinkt heel hard, maar het is de enige manier om hem duidelijk te maken dat er niet met je te sollen is en dat-ie ook geen lekkerdere alternatieven krijgt.

Dat huilen zonder tranen bewijst dat het een klein acteurtje is!

Niet bang zijn dat-ie omkomt van de honger als-ie zijn brood niet eet. Hij heeft zat reserves!

Groetekes, Sje

Hahaha, toen Lisa in de babygroep zat op het kdv, hing er een artikeltje: “Baby’s kunnen “liegen” vanaf 9 maanden” en ik denk dat dat hier van toepassing is hihi!

Haha, grappig gezegd inderdaad. En ik denk dat het klopt. Ze kunnen zo sluw zijn!

Groetekes, Sje