Geen brood meer eten

Hallo,

mijn zoon wil sinds een week geen brood meer eten. Normaal kreeg hij altijd bruin brood, maar hij wil ook geen wit brood of iets ander beleg of zo. Bij het zien van de stukjes, slaat hij het weg met zijn handen. Ik denk dat het een fase is (zoals wel vaker natuurlijk).

Ik geef 'm daarna gewoon zijn melk (net als hij zijn boterham wel zou opeten), maar nu heeft hij halverwege de middag al honger.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik geef 'm niets anders dan brood (op dat moment), anders kan hij voor mijn gevoel “kiezen” en dat is niet de bedoeling.

Misschien 's ochtends brood proberen en 's middags pap (omdraaien dus)?

Graag hoor ik tips van jullie.

Groetjes!

Week 50,5 t/m 54,5 is sprongentijd! Daar zit-ie dus middenin. Dat verklaart het “ineens-verhaal”.

Oplossing: niet eten, dan maar niet eten! Geen alternatieven aanbieden. Als-ie tot nu toe bruin brood gewoon lekker vond, dan ook geen wit brood, eierkoeken, krentenbollen of wat dan ook aanbieden.

En niet zielig vinden onder het motto “Ja maar hij moet toch iets eten?!”, want hij is niet zielig. Je biedt hem eten aan wat hij altijd gelust heeft en hij weigert het. Prima! Klaar is Klara!

Ook niet op een later tijdstip aanbieden want dan heeft-ie door dat er alsnog met je te sollen is! Niet doen! Etenstijd is etenstijd.
Jammer dan dat-ie halverwege de middag alweer honger heeft. Kan-ie wachten tot de avondmaaltijd met dat lege maagje.

Klinkt heel hard maar het is het enige wat werkt om te laten merken dat jij de baas bent en niet hij.

Groetekes, Sje

Dat is 't hem nou juist, hij is te vroeg geboren en gecorrigeerd nog maar 40 weken. Dus niet echt meer in een sprong. Ik ga hem verer ook geen ander eten geven, maar vond het wel een beetje vreemd.