Mijn zoontje van iets meer dan een jaar wil zijn brood niet meer eten en geen fruit.
Het rare is dat als we gaan wandelen dat ik weleens zijn brood meeneem,en dat hij het dan wel op eet.
Wat zou ik hieraan kunnen doen,ik kan natuurlijk niet elke keer gaan wandelen omdat hij zijn brood dan wel op eet.
Geen brood en fruit meer
Kindjes van rond het jaar doen altijd moeilijk over hun eten. Ze zijn zich ervan bewust dat ze kunnen uitproberen hoe ver ze kunnen gaan.
Het toverwoord is: geen alternatieven aanbieden. Dus in dit geval: niet gaan wandelen!
Die kleine mop vindt het veel leuker om zijn brood in de kinderwagen buiten op te eten en dus eet hij het thuis aan tafel niet meer op. Want hij weet als hij niet eet, dat jij met hem gaat wandelen. En dat moet afgelopen zijn.
Dus vanaf nu: niet meer gaan wandelen als hij niet eet.
Eet-ie niet? Jammer dan, dan maar geen brood. En ook niks anders. Wel gewoon zijn drinken aanbieden.
Als het goed is, heeft die kleine dondersteen snel genoeg door dat het afgelopen is met de gezellige wandelingetjes waarin hij zijn brood kan eten. Hij kiest eieren voor zijn geld en eet wel weer voortaan thuis aan tafel.
Die kan een paar dagen duren, kan net zo makkelijk een week of langer duren.
Belangrijk is dat je volhoudt en dat je laat merken dat jij de baas bent en dat hij het niet regelt waar hij zijn brood eet.
Wat dat fruit betreft: precies hetzelfde verhaal en dezelfde tactiek.
Je hoeft niet bang te zijn dat hij te weinig voeding binnenkrijgt want die kleine moppen kunnen heel wat hebben en hij haalt die voedingsstoffen toch wel ergens anders vandaan (papfles, avondeten, etc.). Hou wel in de gaten dat hij gewoon zijn vocht blijft krijgen (zeker met dit weer).
Groetekes, Sje
Bij ons dochtertje was het hetzelfde geval. In de wandelwagen at ze wel en thuis niet. Ik ging hier toen goed over nadenken want ik vond dat best een probleem.
Toen bedacht ik me dat ze thuis teveel prikkels kreeg waardoor ze afgeleid werd.
Televisie aan, ik was ondertussen iets anders aan het doen enz enz. Toen ging ik bewust bij haar zitten en samen eten. Ze wilde dan meekijken en meehelpen en bleef erbij zitten en at zowaar een stuk beter. Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes van Miranda

Bedankt voor de reacties.
Ik denk ook weleens van dan maar geen brood,maar geef hem daarna wel het ene koekje wat hij altijd smiddags krijg een uur na het eten,moet ik die ook niet geven dan?
Nou ik dit zo lees komt het me erg bekent voor. Pas geleden wilde onze zoon s’avonds geen wortels eten, terwijl hij er normaal zo mee weg is. En brood is op het moment ook minder aantrekkelijk. Ik heb toen ipv brood een keer een peer gegeven, wat hij wel erg lekker vond. Dat kan ik dus beter niet doen. Het is eten wat de pot schaft of anders niets
Gr Sandra
gewoon wel elke keer het brood aanbieden en voor je zelf een tijdslimiet aannemen
als de tijd om is , brood weg en jammer!!
dit is inderdaad een super leeftijd om je moeder te testen hihihi wat krijg ik allemaal voor elkaar??
ik heb drie kinderen , en ook altijd laten eten wat de pot schaft en geen andere dingen gegeven en het werkt gewoon goed , ze eten nu alles
eten is eten , slapen is slapen , nee is nee klaar
opvoeden is hard werken hoor , maar je plukt er wel de vruchten van
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Ik zou dat koekje inderdaad ook niet geven. Gewoon weer die boterham aanbieden.
Geen trek in een boterham, dan ook geen lekkere honger in een koekje.
Op een gegeven moment krijgt hij door wat hij moet doen om toch dat koekje weer te krijgen: brood eten aan tafel tussen de middag.
Groetekes, Sje
Maar als ik dat koekje dan niet geef,eet hij dus niks over de hele dag,pas savonds weer.
Lijkt mij ook niet echt goed toch?
Jawel hoor, want dat duurt hooguit een paar dagen en dan heeft-ie door dat er met jou niet te sollen valt. Hij zal echt geen honger lijden. En anders eet-ie toch met het avondeten wat meer?
Als een van onze meiden slecht at op een dag dan hield ik het eten van de pap de volgende ochtend in de gaten. Als ze hun pap 's ochtends niet extra gulzig aten, dan waren ze dus de vorige avond niet met honger naar bed gegaan! Zo simpel is het.
Die kleine moppen halen echt wel ergens hun voedingsstoffen vandaan hoor. Ze raken echt niet snel ondervoed. Je moet alleen zorgen dat-ie zijn vocht blijft krijgen. Zeker met dit weer.
Gewoon op deze manier laten merken dat jij de baas bent en dat-ie niet moet denken dat-ie met je kan sollen.
Groetekes, Sje
Ben het helemaal met Sje eens (alweer)
Justin heeft er ook een handje van om zijn brood niet te eten
Eerst dacht ik ach dan maar fruit en ja hij ad
Maar toen had ik zoiets ow wat stom van me dat is precies wat hij wilt
Dus gewoon brood en eet hij niet is jammer dan voor hem
Zo doe ik het bij Robin ook trouwens
Maar verder ook geen koekje of snoepje
Alleen drinken
Nu eten allebei de jongen lekker brood
quote:
Ben het helemaal met Sje eens (alweer)
Het wordt tijd dat wij beste vriendinnen worden volgens mij!
Groetekes, Sje
voor kinderen is dat juist de manier van macht hebben he ,niet willen eten
benita heeft dat ook gehad maar heb er niet veel aandacht aan besteed
je kan ze toch niet dwingen he ,nu eet ze alles wat los en vast zit hahahaha