Geen boterham willen eten

Hallo

Kane is 1 jaar en wil geen boterhammen eten. Hij heeft een koemelkallergie. Hij krijgt brood zonder koemelk. Ik mag wel proberen sporen van melk aan te bieden vd voedingsdeskundige.

2 vragen:

Hoe kan ik het stimuleren dat Kane een boterham gaat eten?
Wat kan ik aanbieden als beleg? ( er mogen sporen van melk inzitten)

joyce Kurstjens-huber

Heeft-ie wel altijd brood gegeten of heeft-ie het nog nooit goed gegeten?

Groetekes, Sje

Oh ja goede vraag Sje! Ik heb een beetje hetzelfde met Joaquin maar die heeft geen koemelk allergie en wel altijd zijn boterham opgegeten, maar nu de laatste tijd ineens hoeft hij hem niet meer… Ik lees dus even mee! xxx

Lilypie Second Birthday tickers

Tja, rond het jaar doen ze allemaal moeilijk met eten. Gewoon uitproberen, kijken hoever ze kunnen gaan en testen of ze veel lekkerdere dingen aangeboden kunnen krijgen.

Zijn zat ouders die daar intrappen en de kinderen dan maar eierkoeken, krentenbollen geven “want ze moeten toch iets eten”. En die kleine mop lacht zich dan suf dat er met mama te sollen is.

Dus als een kindje altijd gewoon goed brood gegeten heeft en het ineens niet meer lijkt te lusten dan is het gewoon uitproberen van die kleine mop. Volledig negeren, geen alternatieven aanbieden (nee, dat is niet zielig!) en volhouden. Gewoon hoe moeilijk het ook is volhouden. Er is niet met je te sollen.

Die kleine moppen gaan gewoon weer eten als ze merken dat ze met mama geen spelletjes kunnen spelen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2010 10:56:39

En met avondeten gelden precies dezelfde regels. Geen andere dingen aanbieden en ook niet het eten een uurtje later nog eens aanbieden.

Er zijn vaste eet-momenten op een dag en in die tijd kan er gegeten worden. Als je een uur later nog eens aanbiedt, weet die kleine mop nog dat er met je te sollen is. Dus niet doen!

Groetekes, Sje

Ok dan! Dan pak ik het goed aan gelukkig want ik ben ook van mening geen alternatieven te bieden of op andere tijden het eten opnieuw aan te bieden. Als hij moeilijk doet met zijn boterham/avondeten mag hij nog wat drinken (en toetje na avondeten) en dan gaat het verder over dan maar geen boterham/avondeten als hij honger krijgt geloof ik er heilig in dat hij dan zeker wèl gaat eten! Thanx Sje. x

Misschien heb je ook al meteen de vraag van Joyce beantwoord.

Lilypie Second Birthday tickers

Goed bezig! En hou vol he?! Want mogelijk als hij het lang volhoudt, neig je ernaar om toch te zwichten. Maar niet doen! Als hij gewoon goed drinkt is er niks aan de hand!

Groetekes, Sje

Ja ik geef Kane liever niet zn zin maar volgens mij hebben jullie mij verkeerd begrepen. Ik ben pas een week of 3 met boterhammen begonnen. Kane eet liever pap maar toch wil ik hem zsm aan de boterhammen hebben. En dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan: niets anders aanbieden en alleen maar wat te drinken. Zeker als je dan zeker weet dat je zelf midden in de nacht eruit moet om meneer eten te geven…

groetjes joyce

quote:
Ok dan! Dan pak ik het goed aan gelukkig want ik ben ook van mening geen alternatieven te bieden of op andere tijden het eten opnieuw aan te bieden. Als hij moeilijk doet met zijn boterham/avondeten mag hij nog wat drinken (en toetje na avondeten) en dan gaat het verder over dan maar geen boterham/avondeten als hij honger krijgt geloof ik er heilig in dat hij dan zeker wèl gaat eten! Thanx Sje. x

Misschien heb je ook al meteen de vraag van Joyce beantwoord.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1ruyp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

joyce Kurstjens-huber

Maar, dan nog geldt de vraag: heeft-ie de afgelopen 3 weken die boterhammen wel goed gegeten?

Groetekes, Sje

Nee hij heeft een boterham nooit lekker gevonden. Hoe kan ik hem lekkerder maken?

groetjes

joyce Kurstjens-huber

Heeft-ie moeite met stukjes eten? In dat geval kun je namelijk de stukjes brood even in opvolgmelk, sojamelk of een andere vloeistof dopen voordat je ze in zijn mondje stopt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Nov 2010 17:05:00

of je kunt gewoon brood proberen als er toch sporen van melk in mogen zitten> Dat speciale brood is namelijk ook helemaal niet lekker (sorry hahaha) Bo had het eerste jaar ook een koemelk vrije dieet ook met een allergie (is nu inmiddels over heen gegroeid) dus ook ander brood, maaruuhh… dat was echt niet lekker hoor, en kan de kleine dus ook geen ongelijk geven dat ie het niet eet.
Ik heb toen heel snel gevraagd of bo gewoon brood mocht, en dat mocht ik proberen en dat ging gelijk goed!!

Wat betreft stukjes eten, je kunt hele kleine stukjes in wat opvolgmelk dopen zodat het wat zachter word. Lekkere beleg is jam, smeer worst/kaas speculoos, schuddebuikjes etc.
(express de geen melk varianten opgeschreven!)

liefs woezel