Geen bijvoeding

Ik probeer Jessey al vanaf 4 maanden zo af en toe fruit en groente te geven, maar het is geen succes! Sinds ik twee weken geleden bij het CB ben geweest, geef ik het elke dag, maar er zit nog steeds geen vooruitgang in! Ze wil er gewoon echt niks van weten. Ze schud met haar hoofd, kokhalst en spuugt alles weer uit. Als ik te lang doorga huilt ze…
Ze moet het nu echt hebben, aangezien ze 6 maanden is. Ze zit nog steeds op 5 flessen van 200… Het lukt me aardig om daar de laatste tijd 4 flessen van te maken, maar die worden niet echt vervangen door potjes, omdat ze daar nauwelijks iets van binnen krijgt! Ik heb alle mogelijke soorten en merken al geprobeerd, en ook zelf gemaakt wil ze niet… Iemand nog tips? Want ik zit echt met mijn handen in het haar! Joey at met 4 maanden potjes fruit en groente. Alleen de eerste week trok hij bij het eerste hapje een raar gezicht, maar verder at hij gewoon alles. Met 6 maanden at hij brood, en dat zie ik Jessey nog niet doen!
Oh en moet ik haar nu 4 of 6 maanden potjes geven? Ze moet dus nog ‘beginnen’ maar ze is al 6 maanden!

Groetjes Anouk

Tja ik heb wel eens gehoord van een baby met een allergie waardoor ze niet wilde eten maar hoe je dat uitzoekt is een tweede…tips iemand?
groetjes,
Wendy

heb het toevallig net ook in een ander topic gepost maar mijn collega heeft een dochterje van 9 maanden en die krijgt nu sinds kort potjes van 4 maanden want alles waar stukjes ofzo inzitten wil ze ook niet hebben ook inderdaad kokhalzen enzo.
op het cb hebben ze tegen haar gezegt dat als de potjes van 4 maanden wel gaan ze die gewoon moet blijven geven en 1x in de week of in de 2 weken rustig die van 6 maanden weer proberen. zolang ze goed groeit kan het niet echt kwaad

Ik zie trouwens dat ze nog heel jong is joh! Komt goed hoor. zoals hierboven gezegd probeer de potjes van 4 maanden.
succes!
groetjes,
Wendy

Hmmm een allergie kan ik me niet voorstellen. Het zit niet in de familie, en ze heeft al heel wat binnen gekregen van verschilende soorten, en nooit egrens een reactie op gehad. Het is echt de smaak. Pap van een lepeltje lust ze wel, dus het ligt ook niet aan de lepel of dikkere structuur dan melk.
Ik blijf het gewoon aanbieden, maar het is zo lastig nu, want die paar hapjes die ze binnen krijgt kunnen nooit een fkles vervangen zo! En 5 x 200 cc is te veel volgens het CB…

Groetjes Anouk

Ik zou denk ik er 2 weken even mee stoppen.
En erna weer gaan proberen. en dan ik die 2 weken niets anders aanbieden dan flessen. Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou er ook even me ophouden, sommige kinderen zijn er gewoon nog niet aan toe! Even laten staan en over 2 weken nog eens proberen lijkt me een goede! Ze is pas net 6 maanden he! Ik weet wel dat je bij 4 maanden kan beginnen maar die van mij begon eigenlijk pas bij 7,5 maand echt te eten! Kreeg wel borstvoeding geen fles, maar kan me niet voorstellen dat dat een verschil maakt!

ik heb vandaag voor het eerst zo’n fruitsmoothie gegeven ipv fruit. Dat ging er goed in. Heeft hij zelf lekker opgedronken uit zijn flesje. Misschien kun je dat proberen ipv fruithap?? Misschien went ze zo aan andere smaakjes?? Hier was het gewoon even gemak, Colin eet alles en gaat zelfs huilen als wij iets eten en hij krijgt niks!

Succes, komt wel goed hoor!!

22-12-2009 colin geboren

Ik denk dat ik ook even 2 weken niets meer zou aanbieden en dan weer een keer proberen. Misschien dat het dan wel goed gaat. Ik zou me er nog niet heel veel zorgen over maken ze is nog jong en het komt vanzelf. s.

Tja weer stoppen… Ik weet het niet hoor, ik heb het idee dat ik dan steeds weer van voro af aan kan beginnen, dat ze er zeg maar doorheen moet ofzo… Gisteren gingen de laatste paar hapjes er wel redelijk in. Of ze dan aan die smaak gewend is, en dan spuugt ze het niet meer uit en kokhalst ze ook niet. Ze kijkt me dan nog wel zo aan van tjee wat is dit toch voor ranzige nutrilon mam? Heel zielig, haha!
Maar er zat toch een klein beetje voorutigang in gisteren. Vandaag probeer ik het weer, en mocht het dan weer eerst een drama zijn, dan stop ik er weer even mee. Ik kan er best hele potjes in krijgen uiteindelijk, maar als het niet van harte gaat dan heeft dat ook weinig zin natuurlijk!

Groetjes Anouk